Trådlös däckstyckgivare

Kul grej, men vad skall du egentligen använda det till? Vilken info får du som du inte får av att kontrollera efter ett pass?

Lite onödig är den nog, men visst kan det vara kul att veta läget redan ute på banan. Speciellt om det börjar kännas oroligt. Då är det inte så kul att gå i depå i onödan.

Helt klart nått jag skulle vilja se när jag kör.
Undrar dock hur pass det ändrar sig nän man svänger å kör över gupp, sätter ner framhjulet mm. Kanske bara blir att mätaren hoppar fram å tillbaka. Men en kul grej hade det nog varit.

Skulle jag ha sånt där på hojen skulle jag bara få huvudbry och inbilla mig att nu är däcken för varma, nu är dom för kalla, nu sjunker trycket, nu stiger trycket.. Äh, runt svart och lite klibbigt sen är det bra gasa :tummenupp

En sån där grej är ju guld för oss som åker gata, pendlar osv. För ni som åker bana kontrollerar väll trycket 20ggr per pass ändå?

Helt klart nått jag skulle vilja se när jag kör.
Undrar dock hur pass det ändrar sig nän man svänger å kör över gupp, sätter ner framhjulet mm. Kanske bara blir att mätaren hoppar fram å tillbaka. Men en kul grej hade det nog varit.

Den påverkas nog inte alls av det skulle jag tro, någon slags hysteres har nog systemet, däremot undrar jag hur mycket extravikt man påfrestar ventilen med?

Glöm detta för racing eller hårt gatåka...

Att montera något extra på ventilen är bara att bygga in en felkälla extra. Skall man ha tryckövervakning så skall det vara sensorer som sitter limmade på fälgen vilket är fallet med originalmonterade sensorer....

Temp är totalt ointressant om det inte är yttempen i däcket och den kan man inte mäta med denna metod...

Glöm detta för racing eller hårt gatåka...

Att montera något extra på ventilen är bara att bygga in en felkälla extra. Skall man ha tryckövervakning så skall det vara sensorer som sitter limmade på fälgen vilket är fallet med originalmonterade sensorer....

Temp är totalt ointressant om det inte är yttempen i däcket och den kan man inte mäta med denna metod...

Jag missade vist dom där klumparna. Det är nog bättre att limma fast sensorer i fälgen nästa gång man kränger däck som du säger. Var kan man hitta sånna förresten?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back