En sån var jag med om för två år sedan, när jag skulle sälja min gamla skitiga Jetta-diesel. För det första så hade de åkt 10 mil i en liten bud-bil, typ caddy (OBS! vi snackar om TRE st välväxta män.) bara det var idiotiskt.Poacher skrev:Sen har vi däcksparkarna, de vet inget av vikt alls, de förstår ofta inte vad man säger åt dem, men de vill göra intryck av att vara kunniga, inte sällan är detta en släkting eller en polare som följer med köparen och som skrytit på fyllan om sina kunskaper och nu åkt dit på att visa upp sig.
Sedan så är det ett "proffs" med som sköter snacket, och han är minsann diesel-mekaniker osv.
Vi kör en sväng, de har lite anmärkningar på allt möjligt, sedan när vi kommer fram, så går "proffset" ut ur bilen, kollar under osv. och sedan börjar han hänga sig i dörrarna!! Han tar tag i varje dörr och rycker den upp och ner :kocko och till slut säger han: "Nää, det här godkänner de aldrig på besiktningen, det första man får göra är ju å byta alla dörrar, de glappar ju något fruktansvärt" (vilket de inte gjorde och jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta)
Jag fick inte bilen såld till den spekulanten, och tre veckor senare så åker jag och besiktigar bilen, UTAN anmärkningar på glapp i dörrarna... (jag fick en helvetes massa anmärkningar om rost, men det är en annan historia)

Efter denna händelsen så är jag jävligt noga med vem som provkör/inspekterar bilen/hojen. och jag förutsätter att varje spekulant är en idiot, tills de själva bevisat motsatsen