Tråden med sköna avgasljud

Fyll gärna på med andra sköna klipp.
Och skriv vilken hoj och eventuellt ljuddämpare det är!

Bara söka på cbx 1000 så hittar man de flesta ljudtrådarna. :)

750 Twin

1000 Triple 180°

V6

Oavsett motorkonfiguration så har de flesta Laverdor fått en flisa av det där olycksbådande, nervösa soundet som kopplas direkt till "lås in dina döttrar-genen".

Och, hojar som står och stampar på stödet samt ruskar på styret för att dom vill ut på vägen efter den tionde garagestarten inomhus har mitt gillande. Kolla första videon! Grrrr!!!!

många grymma klipp i denna tråd (de som fortfarande funkar vill säga):

Förvisso inte bara mc... Många se- och hörvärda klipp oavsett.

Last edited:
Ännu en skön video på MG MGS-01 ?

Benelli sei
Ferrari 250 GTO
Ferrari 512 BB

Tråden kan stängas nu. Allt är sagt.

Jag är väldigt nöjd med trumpeten på min moppe, den låter mycket bättre än 125an men ska se om den också kan bli bättre med bantad ljuddämpare.
Lite kul att man hör när pipan kommer i resonans också där vid 0:24. Skulle så gärna vilja sitta hemma på sjön i kajaken en vindstilla tyst sommarkväll och höra det ekande ljudet på 5-10km håll när den rejsar fram på dom kurviga småvägarna.

Jag är väldigt nöjd med trumpeten på min moppe, den låter mycket bättre än 125an men ska se om den också kan bli bättre med bantad ljuddämpare.
Lite kul att man hör när pipan kommer i resonans också där vid 0:24. Skulle så gärna vilja sitta hemma på sjön i kajaken en vindstilla tyst sommarkväll och höra det ekande ljudet på 5-10km håll när den rejsar fram på dom kurviga småvägarna.
Ja faktiskt ett imponerande ljud från en moppe.
Men den är uppenbarligen inte så nära original längre… ?
Är det fortfarande 50cc?

Bra fart på den!

Också moderna hojar kan låta bra

Ja faktiskt ett imponerande ljud från en moppe.
Men den är uppenbarligen inte så nära original längre… ?
Är det fortfarande 50cc?
Tanken och hjulen är väl typ original på den bortsett från lacken då ?
Sen är det mesta ombyggt. Nu är det en 86cc scooter cylinder på den med hemgjord vattenkylning på topplocket, uppslipat och svetsat insug med 8 läpp v-force reed, 28mm PWK, ombyggd crosskoppling för att orka effekten, nållagrad växellåda, VRM 44mm vev.
Återstår att nållagra kopplingsdrevet också.

Bra fart på den!
Den varvar mindre än 125an då jag vill ha lite körbarhet i skogen också. Gör väl ca 110-120 så är väl ungefär lika pigg som en laglig 125a, kanske t.o.m. något bättre acc. Är lite begränsande med bara 4 vxl.

Hur mycket jag än saknar 2-takt i MotoGP, så är det här något jag skulle vilja uppleva live!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT