Tråden med korta frågor och korta svar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Här kan vi lägga in frågor som inte värda att starta en helt ny tråd för varje gång man undrar över något.

Min fråga är, om man ska spela spel, vilket OS är bäst då?
Har en kompis som har W7 och han har ofta problem med att starta spelen, eller så hänger dom sig. Ibland löser det sig genom att starta spelet som i/via XP i egenskaper kör eller vad man nu kallar det.

Skulle tro XP, men samtidigt har jag inga problem med nått spel i Win7.

Förutom grafikstrul men det är ATI som strular.

Förstår inte hur ni kan rekommendera XP då det inte äns har stöd för DX10 och ännu mindre DX11. Jag kör dock Vista men det äter minne.. Så Win7 64bit är nog att rekommendera

Jag har inte hårdvara för annat än dx9 så XP blir det för min del.

Jag har inte hårdvara för annat än dx9 så XP blir det för min del.

Xp är ju ett grymt operativ om man bortser från att det inte stödjer DX10.. Nästan så man väljer Xp även ifall man lirar DX10 saker just pga att det är så "lättkört"

Har du hårdvaran så du kan utnyttja win7 64bits. Kör på det, spelen kommer ju bara bli mer krävande.

Spelar nu Cod2, 4, 5(WaW) och 6(MW2), Civ 4 utan problem har gjort det sedan win7 beta.

Kompisen spelar liknande spel, han kör nya battlefield utan bekymmer.

Har aldrig gillat vista, var bara problem, och Xp börjar bli gammalt men många spel funkar fortfarande.

Första gången jag installerade Vista gick jag ner ca. 20fps i många av mina favoritspel (gick från Xp), då kom tankarna på att bygga ny burk, efter det var gjort så funkade Vista kalas, inte haft alla de problem alla pratar om. Nu har jag bytt till Windows 7 och märker inte så stor skillnad mot Vista, men det är väl bäst att hänga med i utvecklingen. :) Så sitter ni med samma hårdvara som när ni körde Xp :näsblod så är det nog hög tid att bygga/köpa nytt om ni vill spela dagens spel.

Okej, jag har en fråga. Formaterade burken för ett tag sen, men har fortfarande inte fått ordning på filmuppspelning. Har divx, xvid och vlc player. Ändå blir filmerna svart/gröna när man spelar upp dem.. så vad göra? det mesta funkar i divx player men i princip inget i vlc.

Okej, jag har en fråga. Formaterade burken för ett tag sen, men har fortfarande inte fått ordning på filmuppspelning. Har divx, xvid och vlc player. Ändå blir filmerna svart/gröna när man spelar upp dem.. så vad göra? det mesta funkar i divx player men i princip inget i vlc.
Jag tjoffa ner CCCP (codec) och media player classic. Nu funkar allt, kör med vlc ibland och classic ibland.

Skulle behöva tips om var man kan köpa stora mängder usb-minnen, med möjlighet att få sin logga tryckt på. Vilken leverantör är bäst?

FFDSHOW är en codec-pack med många bra som jag kör, aldrig haft problem med det.
GSPOT är ett utmärkt litet bra program för att ta reda på vilka codecs som behövs.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti