Tråden med felriktad reklam på SH

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu när vi ändå verkar gå reklamdöden (?) till mötes så kan vi väl göra en lång sakta borttynande tråd där vi ser hur det går ned sig dag för dag.....
Eller det mera troligare det blir det bättre och vi kan minnas dessa missvisande reklamdagar som ett varningstecken.

Jag har stängt av personliga annonser på Google och använder proxy typ jämt. Så jag får en blandad kompott av skit....jag menar reklam.

Nej, elrullstolar ingår inte på min inköpslista närmaste 40 åren....
SH_reklam.jpg

Tror inte jag vill ha shapewear för kvinnor med blottat kön heller...
SH_reklam1.jpg

Vad får ni för konstig reklam därute?

Mitt äldsta barn är inte sju fyllt. (Även om det fysiska farfarsskicket är nåt jag önskar mig redan nu)

Eller vet reklamen om nån gammal synd jag inte känns vid?

Bifogat

• Screenshot_20230506-201913.png
    Screenshot_20230506-201913.png
    1 MB · Visningar: 22
Jag förstår inte syftet med reklam... Kommer ändå inte köpa eller kolla in de som poppar upp.. Vem fan köper sånt som kommer med reklamen??

Om bara jag ser den är den fel. Om ni andra ser den är den rätt?1683660800853.png

Jag förstår inte syftet med reklam... Kommer ändå inte köpa eller kolla in de som poppar upp.. Vem fan köper sånt som kommer med reklamen??
Jag tycker samma. Men de flestas undermedvetna påverkas ändå. Reklam gör skillnad för försäljningen.

Jag tycker samma. Men de flestas undermedvetna påverkas ändå. Reklam gör skillnad för försäljningen.
Jag är mer att undvika just de som reklamen handlar... T;ex Via tvättmedel, då köper jag inte de..

Om inte reklam fungerade så skulle inte företag betala stora pengar för den.

Men även jag avstår från att köpa sånt jag har sett reklam för om jag kan/kommer ihåg det,

Men reklam funkar ju så att när du står framför tvättmedelshyllan med 20 olika varumärken så tar du undermedvetet något du känner igen, och du känner igen det för att du har sett reklamen.

Det märker man om man hamnar på en supermarket utomlands och inte känner igen ett enda varumärke i hyllorna, då blir det fan svårt att välja

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla