Tråden för windows mobile lurar och eventuella andra smarta telefoner.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Jag har skaffat mig en HTC Touch Pro, och är tydligen inte bäst på det här även om jag är bra. Tänkte därför söka hjälp på nätet och vilken plats är då bättre än SH.com? Ingen tänkte jag. Men här fanns ingen befintlig tråd så nu startar jag en för alla oss som vill prata WM eller smarta lurar i allmänhet.

Jag har även ett problem, såklart. Ska konfa mailen men lyckas bara få skiten att ta emot mail, inte skicka. Detta trots att jag har kvadruppelkollat inställningar och de är precis samma som i den staionära burken :gnissla

Vad är felet?

Att just skicka mail kan bli problem om din internetleverantör inte tillåter att användare utanför deras nät använder deras smtp-server. :)

Kolla med din teleleverantör om de har en smtp för utgående post du kan använda dig av (utgående kan man använda vilken som, spelar ingen cykel alls).

Själv har jag en ful-uppgraderad gammal HTC P3600 som jag är oerhört nöjd med, och har varit länge. :) Den har WM6.1 numera, och det var ett lyft från 5:an som den levererades med.

/J

Kommer bli en bra tråd, hoppas jag!

Har själv skaffat en Touch Diamond och är även jag ute efter roliga/nyttiga program.

Någon som har koll på en riktigt avancerad miniräknare? Jag tänker på en sådan som kan lösa ekvationer och ta ut rötter. Polaren har det på sin aifåne och då borde det väl finnas till WM med?

Ett tips är att kolla in denna sidan:

http://forum.xda-developers.com/

Finns allt till allt, ungefär. Tyvärr svårt att lista ut vilka program som faktiskt är bra, tycker jag :näsblod

Edit: Detta programet verkar inte helt fel..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431965

Edit igen: Gör så att man kan använda skärmen som mus..

http://gbmsoftware.com/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=9

Last edited:
Att just skicka mail kan bli problem om din internetleverantör inte tillåter att användare utanför deras nät använder deras smtp-server. :)

/J

Jo det kan jag köpa, men jag har även en webbaserad mail jag använder som man kan låta outlook sköta, vilket även det fungerar på datorn men nallen tar bara emot skickar inte. De borde ju inte bry sig om vad jag har för leverantör :confused:

Ska ringa felia idag och höra iaf.

Kolla med din teleleverantör om de har en smtp för utgående post du kan använda dig av (utgående kan man använda vilken som, spelar ingen cykel alls).
/J

Ringde Telia och måste tydligen ha deras smtp. Nu fungerar det perfekt, skitbra.

Var hittar man bra program och annat som man vill ha? Har varit inne lite på sidan som Loy länkade men tycker det är bra stökigt där.

Vad ska man ha för kalenderprogram? Det inbyggda verka inte riktigt gilla skolans vcal och ical filer för scheman. Blir inget av det :(

tips!?

UPP!

Vilket Gps-program is the skit? Vill kunna planera rutter och sedan exportera dom till mobilen.

Ingen som har en HTC Touch HD och kan ge lite feedback på hur en är att ha ?
Funderar nämligen på att införskaffa en.

Jag har en Diamond och kompisen har en Touch HD så jag har jämfört båda sida vid sida lite..
Köp ingen HD, köp min Diamond istället....så köper jag en Touch HD....ungefär så tycker jag om den.

Den är ju likadan som min Diamond vad gäller funktioner, men vilken skärm! Helt suverän för såna som jag som börjar komma till åren och ser lite sämre på nära håll.

Vill ha...

Jag har en Diamond och kompisen har en Touch HD så jag har jämfört båda sida vid sida lite..
Köp ingen HD, köp min Diamond istället....så köper jag en Touch HD....ungefär så tycker jag om den.

Den är ju likadan som min Diamond vad gäller funktioner, men vilken skärm! Helt suverän för såna som jag som börjar komma till åren och ser lite sämre på nära håll.

Vill ha...
Ja, Touch HD är riktigt fin :)

Men skämen på Diamond är inte dålig den heller :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg