Tråden för oss med gamla bilar

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Eftersom det blir lite "spam-aktigt" bilsnack i andra trådar så tänkte jag att vi försöker ta allt sånt i denna tråden istället:)

Detta är tråden för oss med gamla bilar med karaktär
:yoparty

Här kan vi snacka modifieringar, reparationer, hästkrafter, sladdande osv.
Även bilder på era gamla kärror är välkommet:D:yoparty

"Pärlan":

20090330112.jpg

20090415117.jpg

Gammal turbo konverterad 316 som tydligen existerar för att mobba mig, men nu jäklar går den iaf! :tummenupp

Jag har en 855T med 45000 mil på mätaren.

Omgjort är:
- Vindrutan. En läckert designad spricka är en smula asymetriskt placerad längs högra halvans nedre del.
- För komfort är AC tömd eftersom den globala uppvärmningen verkar skina med sin frånvaro så kyla i bilen är en onödig lyx.
- För ett ruffigt utseende är 3 lister längs sidorna avlägsnade.
- En spännande feature är att lås på passagerarsidans utsida avlägsnats medelst skruvmejsel. Centrallåset fungerar dock hjälpligt om man låser innifrån, först passagerardörren för att låsa alla DE ANDRA dörrarna och därefter låser man ytterligare en gång på passagerarsidan för att låsa just passagerardörren.

....det där är bara några exempel på hur vi över tid har modifierat denna pärla för att ge den unik look och finish.

tJöpa? Nån?

Billigt billigt!
Motorn går finfint.

Förr var det mest Volvo.
Nu är det äckliga Toyota Corollor från -88. Min andra nu. Dom tål det mesta, taket är väldigt hållbart!

Bifogat

• CYF_2.jpg
    CYF_2.jpg
    83.8 KB · Visningar: 75
  • PICT6892.jpg
    PICT6892.jpg
    245 KB · Visningar: 70
Såld nu men en gång i tiden!!:tummenupp
Eldorado1.jpg Eldorado2.jpg

En vettig bil presenterad än så länge. Denna tråd blir nog inte så bra, tyvärr.

En vettig bil presenterad än så länge. Denna tråd blir nog inte så bra, tyvärr.

Vem bestämmer vad som är en vettig bil?! :va

Jag kör Volvo för tillfället, 345a :yoparty:banana

Bifogat

• PICT9876.jpg
    PICT9876.jpg
    219.8 KB · Visningar: 64
  • PICT9877.jpg
    PICT9877.jpg
    222.9 KB · Visningar: 75
  • PICT0594.jpg
    PICT0594.jpg
    255 KB · Visningar: 83
Förr var det mest Volvo.
Nu är det äckliga Toyota Corollor från -88. Min andra nu. Dom tål det mesta, taket är väldigt hållbart!

Glöm för tusan inte bilder på Corollorna :yoparty

Vem bestämmer vad som är en vettig bil?! :va

Jag kör Volvo för tillfället, 345a :yoparty:banana

Hehe det där är en riktig bil, dom blåa fläckarna är väl lack som lossnat när du kört för fort va? :yoparty

En sån här åkte jag runt i som förstabil. Hånskratten på SBP ville aldrig ta slut förrän efteråt när den gick igenom ua varje gång. Tror den hade gått dryga tusen mil när jag köpte den 1992 för 2000:-. Ångrar djupt att jag sålde den...

renault-5-dropen-71.jpg

En sån här åkte jag runt i som förstabil. Hånskratten på SBP ville aldrig ta slut förrän efteråt när den gick igenom ua varje gång. Tror den hade gått dryga tusen mil när jag köpte den 1992 för 2000:-. Ångrar djupt att jag sålde den...

Oslagbara bilar, även de nyare femmorna. Sitter själv och kuskar omkring i en lagom misshandlad R5:a från 87, en riktig pundarhäck. Men den jäveln tar mig dit jag ska varje dag och i vintras åkte jag på bredställ i 120km/h genom en lång kurva utan att det ens var nära att jag åkte av, ett under av väghållning :D
Drömbilen är såklart en R5 turbo2 eller en ännu värre replika. Nån gång så...

Slänger upp lite bilder på mina gamla pärlor när jag sitter vid en vettig dator UTAN VISTA :mad: Går ju inte att söka ordentligt på skiten...

renault-5-dropen-71.jpg

Visst ja, de där hade ju Lake Pipes i begynnelsen :D

Minns att ena framskärmen kunde bli rätt varm och på de där, första ljudämparen satt ju där. Jag sommarjobbade på bilia när de där var nya, de gamla ärrade volvomekarna hatade fransmännen när de kom. Så de yngre fick meka med dom. Men de vart ju raskt rätt duktiga på renault.

Jag har en 855T med 45000 mil på mätaren.

Omgjort är:
- Vindrutan. En läckert designad spricka är en smula asymetriskt placerad längs högra halvans nedre del.
- För komfort är AC tömd eftersom den globala uppvärmningen verkar skina med sin frånvaro så kyla i bilen är en onödig lyx.
- För ett ruffigt utseende är 3 lister längs sidorna avlägsnade.
- En spännande feature är att lås på passagerarsidans utsida avlägsnats medelst skruvmejsel. Centrallåset fungerar dock hjälpligt om man låser innifrån, först passagerardörren för att låsa alla DE ANDRA dörrarna och därefter låser man ytterligare en gång på passagerarsidan för att låsa just passagerardörren.

....det där är bara några exempel på hur vi över tid har modifierat denna pärla för att ge den unik look och finish.

tJöpa? Nån?

Billigt billigt!
Motorn går finfint.

Funkar alla varningslampor?
Lyser nån varningslampa?
Är det en automat?
Ska besiktigas den xx/xx?
Pris?
Skicka gärna reg.nr per mail!

Vad räknas som gammal bil?

Själv har jag följande årsmodeller... 1964 (Duett T23-rod), 1971 (Oplel Manta), 1972 (Mustang mach1), 1986 (E30) + 4st som är nyare än 1990

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg