Tråden för lustiga händelser i trafiken! Jag mötte en navkapsel...

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Var på väg hem ifrån Varberg idag, och åkte igenom någon liten ort. Ligger bakom en tankbil som har en bil med husvagn framför sig. Vis efter att hört historier om att ligga för nära lastbilar höll jag ett behagligt avstånd.

Rätt som det är så ser jag något komma farande emot mig, träffa trottoarkanten och vinkla in sig perfekt emot hojen. Jag väjer rätt skarpt till höger, och missar lyckligtsvis att få den på mig, men blev dock ordentligt förvånad.

Jag hade god lust att vända och plocka upp den för att återbörda den, men hade tillräckligt med packning. Det hade dock varit kul att se semesterfirarens ansiktsuttryck:)

Några fler historier om roliga/lustiga händelser under körning?

en dag när jag var ute och åkte hoj så börja det klia förjävligt mellan stortån och den brevid, blev helt paff först, men kom fram till att det är följden av att jag ej använder duschsandaler i den äckliga duschen på jobbet

en dag när jag var ute och åkte hoj så börja det klia förjävligt mellan stortån och den brevid, blev helt paff först, men kom fram till att det är följden av att jag ej använder duschsandaler i den äckliga duschen på jobbet

Själv har jag varit med om att det blåste konstigt mot bröstet. Då kom jag fram till att jag hade glömt att stänga dragkedjan :tungan

Mötte ett lastbilshjul en gång på essingeleden.
Knappt metern ifrån........

Igår när jag körde så gjorde jag en omkörning av en bil och precis vid/strax efter omkörning så fick jag en geting innanför visiret på hjälmen :skrämd
Jag blev självklart rädd och började sakta ner, upp med visiret, börja veva runt med kopplingshanden på ansiktet och vingla runt rejält framför den precis omkörda bilen. Dom måste trott att jag va helt puckad...

Getingen var snäll och gjorde mig inte illa :tummenupp

I tisdags hade en lastbil tappat en transformator i en rondell utanför
Klippan i Skåne.
Klart spännande att köra hoj i transformatorolja!
Bilarna som kom in i rondellen trodde det var vatten på vägen:näsblod

En polare var ute och körde för länge sedan. Åkte på en fin och krokig väg intill en sjö. Gasar på lite, och ser något blixtra till i ögonvrån. SPLASH visiret splittras, killen får panik för han ser ingenting. Tokbromsar så mycket han kan och får på något mirakulöst sätt stopp på maskinen, och det fortfarande på två hjul. Hans kompis som låg bakom, kommer fram och säger "Öhhh det kom en fisk flygande".

Efteråt konstaterar dom att det måste ha varit en fågel som hade tröttnat på motorcyklisterna som körde så fort på vägen, så han tog en fisk i sjön och bombade med.

En kompis slutade köra efter att ha fått en kråka rakt i fejan (öppen hjälm) och kört av.
15 år senare provkör han sin brorsons RG125, utan hjälm.
Efter 200meter flyger en tjädertupp upp.
Rakt i fejan...
Vissa skall inte köra hoj.

En kompis slutade köra efter att ha fått en kråka rakt i fejan (öppen hjälm) och kört av.
15 år senare provkör han sin brorsons RG125, utan hjälm.
Efter 200meter flyger en tjädertupp upp.
Rakt i fejan...
Vissa skall inte köra hoj.

Ha-ha,vicken jävla osis :D :D :D

I tisdags så blev jag stoppad av en civilare.
Kör om på insidan, på en bussfil, i cirka 95km/h på en 50 väg i mörker. Samma bil som jag kör om dyker upp utanför mitt garage. Han ber om att få se på körkortet, tänkte, det är nu han säger att han ska behålla kortet tills att jag har mognat lite mera som förare. Men efter en hel del snack så säger polisen:

"Monsiour, du får en varning den här gången. Jag tänker heller inte ge dig några böter. Men jag vill absolut inte se något sådant mera från dig, och jag lovar dig, ser jag dig upprepa detta så kommer du åka på allt jag hittar på dig"

Fan vad jag bara ville krama honom!

Själv så stannade jag en gång vid sidan av vägen för att ta en bensträckare, då kom en Citroen Evasion i full fart och precis när han passerar mig så lossnar en hjulmutter och landar precis brevid mig och min hoj och rullar i några cirklar, det kändes rätt skumt :)

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard