Det var väl snarare tvåtaktaren som var allergisk mot era besudlande fingrar.
Ja så tänkte vi oxo, därför kickade vi Xeno & hans mekaniker och bildade nytt team 2003, Metallis, Ketogan & jag kom över en VRM trimmad Honda som hade gått på strippen under namnet gröna faran tror jag.
Team Åhlens Racing bildades och upplöstes inom sex timmar.
Den är sexväxlad och helt hysterisk att köra, 70 cc och noll bottendrag med Heinzeffekt på topp, skönheten Repsolkittades hos sponsorn Mitonga.
Pålle som sedemera blev Oscars blåryksmekaniker anställdes på heltid.
Denna gång nöp cylindern redan första varvet i kvalet, jag highsidade snyggt och slog mig gul & blå, vi ägnade största delan av racet åt att planfila kolven så att den inte skulle skära mot avgasporten.
Packboxarna i gaffeln läckte så mycket att det rann olja på bromsskivan, detta märkte Ketogan lite för sent och brakade rätt in i soft fencet och flög över räcket in i depån nästan oskadd.
Till sist gav vi upp och hängde på en vanlig 70cc sats och fullföljde racet.
Repsolräcern gömdes längst in i mitt garage efter racet 2003 och vad jag vet så står den fortfarande under ett hojkapell och skäms.