(Tiden gick så jädra segt på extraknäcket i lördags så jag läste diverse tidningar och fann då båda dessa händelser på samma sida i Svenska Dagbladet och kände direkt hat mot jordens korkaste levande art, människan (just another monkey, dance monkey dance))
http://www.e24.se/lifestyle/artikel_1102565.e24
Jag har aldrig rökt, förstår inte varför någon vill röka eller gör det.
Men, det här är ju sådan jävla idioti, jag står till 100% på Philip Morris sida i det här. Vem fan är medveten om att det inte är en hälsorisk att röka? (och att det drabbar ens ekonomi negativt)!?
Och vadå "delvis själv ansvarig för sin död"!? han rökte ju för helvete tre paket om dagen, av egen fri vilja.
(Fatta vilkan summa pengar han lagt på cigaretter, kunde han ju köpt en megadildo till sin torrfitta till änka, hon verkar behöva en)
VAD FAN HAR HÄNT MED "FRIHET UNDER ANSVAR"?
Gubbfan får väl skylla sig själv för att trycka i sig tre paket cigaretter om dagen, hade han inte kunnat förstå att det var farligt så hade han IQ varit så jävla lågt att han inte hade kunnat hantera en tändare...
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4458400.ab
"Kirstys mamma var mycket kritisk."
Va fan!? Jag är jävligt kritisk till att Kristys mamma borde ha rättigheter till att kunna producera avkommor eller ens få bära titeln mamma...
Börjar bli så jädra trött på hela världens trygghetsnarkomani, ge fan i regler och lagar om absolut allting som man kan skada sig på, så kommer evolutionen plocka bort dessa idioter och om några hundra år kanske mänskligheten blir en bättre biprodukt av moder natur.
Speciellt översta fallet, stämningen mot Philip Morris, blir jag så jädra trött på, inte någon annan än honom själv har tvingat honom att börja röka, och ingen har hindrat honom från att sluta heller - varför ska då någon annan eller ett företag ta ansvar för hans frivilliga handlingar? (förutom att änkan är så jävla pengakåt att torrfittan på henne för en gångs skull geggar ner rättegångsstolen hon suttit på...)
http://www.e24.se/lifestyle/artikel_1102565.e24
70 miljoner till rökares änka
2009-02-19 | Publicerad 07:17 | Uppdaterad 11:35
En domstol i Florida har beordrat det amerikanska tobaksbolaget Philip Morris att betala åtta miljoner dollar, motsvarande 70 miljoner kronor, till änkan efter en rökare som avlidit i lungcancer 55 år gammal.
Juryn avslog änkan Elian Hess krav på ett skadestånd på 130 miljoner dollar med motiveringen att mannen delvis själv var ansvarig för sin död eftersom han rökte tre paket cigarretter om dagen. Han hade rökt i 40 år när han dog 1997.
Men efter nio timmars funderande enades man om åtta miljoner dollar.
Familjens advokater sa under rättegången till juryn att Mr Hess ”kvävdes till döds” på grund av allt rökande av företagets cigaretter
Philip Morris är dock fast beslutna om att överklaga domen.
-Dagens dom är ett resultat av en djupt brisfällig domstolsprocess, säger Murray Garnick, vice president för tobakskoncernen Altira (ägare av Philip Morris).
Antirök-aktivister hyllade beslutet och ser domen som trendbrott som kan öppna dörrar för att fler konsumenter får ersättning för den skada som tobaksbolagens produkter har förorsakat.
Domen öppnar dörren för 8 000 liknande rättegångar i delstaten.
NEW YORK TT-AFP
Jag har aldrig rökt, förstår inte varför någon vill röka eller gör det.
Men, det här är ju sådan jävla idioti, jag står till 100% på Philip Morris sida i det här. Vem fan är medveten om att det inte är en hälsorisk att röka? (och att det drabbar ens ekonomi negativt)!?
Och vadå "delvis själv ansvarig för sin död"!? han rökte ju för helvete tre paket om dagen, av egen fri vilja.
(Fatta vilkan summa pengar han lagt på cigaretter, kunde han ju köpt en megadildo till sin torrfitta till änka, hon verkar behöva en)
Gubbfan får väl skylla sig själv för att trycka i sig tre paket cigaretter om dagen, hade han inte kunnat förstå att det var farligt så hade han IQ varit så jävla lågt att han inte hade kunnat hantera en tändare...
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article4458400.ab
Fick brännskador av 20 minuter i solariet
Kirsty McRae, 14, har brittiskt ljus hy.
20 minuter i solariet blev en katastrof.
Hon fördes till sjukhus med brännskador på 70 procent av kroppen.
14-åriga Kirsty från Barry i södra Wales, ville få lite färg och smet in på solsalongen trots att hon inte har åldern inne.
När solariet slocknade efter de första minutrarna, la hon tre pund till för ytterligare 15 minuter under solhimlen.
Men kroppen blev aldrig brun. Den blev svidande röd och full av blåsor.
Brännskadad
När Kirsty lämnade salongen hade hon första gradens brännskador på 70 procent av kroppen och fruktansvärda smärtor.
Hon fick svårt att andas och fördes med ambulans till sjukhus. Där lades hon in akut med dropp och syrgas.
Händelsen har väckt en debatt i Storbritannien om obemannade solarier. Kirstys mamma var mycket kritisk.
– Det är fruktansvärt att ungdomar kan stoppa pengar i en automat och åsamka sig så här mycket skada, säger hon till Daily Mail.
18-årsgräns rimligt
Olle Larkö är professor i hudsjukdomar vid Sahlgrenska i Göteborg. Han tycker att Sverige borde införa en 18-årsgräns för att sola solraium.
– Risken för kroniska bieffekter ökar ju mer man utsäter sig för strålning.
Att bränna sig en gång i ett solarium är dock oftast inte farligt även om de akuta symptomen är smärtsamma.
– Svedan och rodnaden lägger sig i de allra flesta fall inom några dagar.
"Kirstys mamma var mycket kritisk."
Va fan!? Jag är jävligt kritisk till att Kristys mamma borde ha rättigheter till att kunna producera avkommor eller ens få bära titeln mamma...
Börjar bli så jädra trött på hela världens trygghetsnarkomani, ge fan i regler och lagar om absolut allting som man kan skada sig på, så kommer evolutionen plocka bort dessa idioter och om några hundra år kanske mänskligheten blir en bättre biprodukt av moder natur.
Speciellt översta fallet, stämningen mot Philip Morris, blir jag så jädra trött på, inte någon annan än honom själv har tvingat honom att börja röka, och ingen har hindrat honom från att sluta heller - varför ska då någon annan eller ett företag ta ansvar för hans frivilliga handlingar? (förutom att änkan är så jävla pengakåt att torrfittan på henne för en gångs skull geggar ner rättegångsstolen hon suttit på...)
Last edited: