Tråd för avhandlande av trafiksäkerhetsfrågor kontra dubbelmoral. (isf Dalarövägen)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Ford F-100 -78
*När skall alla mc förare en gång för alla inse att VI ÄR DÖDLIGA!!
*När skall alla mc förare inse att INGA trafikregler gäller för oss då det är VI SOM DÖR vid en olycka mellan bil och mc oavsett vem som har rätt eller fel!!
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
*När skall mc förare inse att avstånd till framförvarande fordon faktiskt RÄDDAR LIV!!

Ni får ta detta inlägg precis hur ni vill men åtminstonde jag är förbannat trött på alla dessa ONÖDIGA dödsolyckor hos oss mc intresserade, olyckor som MÅNGA GÅNGER hade kunnat undvikas genom att man använder sitt förstånd i stället för att bara använda gashandtaget - bevisligen går det att kombinera dessa egenskaper vilket jag med min körstil är ett bevis på!!
Så skrev Fürstenhoff i tråden Mc-olycka Dalarövägen!
Något som fick vissa att totalt gå i taket och börja gnälla om dubbelmoral med hänvisning till att han marknadsför filmer som innehåller ett material som de anser är det motsatta mot det budskap han vill framföra med sitt inlägg.

Jag tror inte att de människorna ens har läst hans inlägg ordentligt.

Det jag uppfattar det som att han vill framföra är att man ska använda hjärnan när man är ute och gasar. Inte bara sitta i sin egen lilla värld och tro att man är något som man inte är. Han säger aldrig att man ska följa hastighetsgränserna eller bara gasa på inhägnat område. Bara att man ska tänka sig för vad man pysslar med när man gasar ute i trafiken. Så vad är dubbelmoral egentligen?

För att bryta ut ett av hans uttalanden och ställa det mot filmerna:
*När skall mc folk inse att det INTE går att köra fort på vägar där det finns in/ut farter då bilar INTE ser oss mc folk när dom svänger in/ut på vägar!!
Ser man till filmerna så förekommer det väl ganska få extrema körningar på vägar som inte är motorväg/motortrafikled eller motsvarande? Alltså skiljda körbanor och på- och avfarter, inte vanliga korsningar och mötande trafik eller liknande trafikmiljöer.

Så vart i ligger dubbelmoralen?

Personligen så anser jag det väga tyngre om t.ex. Fürstenhoff säger att man ska tänka sig för när man är ute och buskör än att någon av de gamla vanliga moralkärringarna sitter och spyr galla över minsta lilla trafikbrott. Hade han däremot sagt att man inte ska busköra så hade det varit dubbelmoral.

Esquire skrev:
2463697 Så skrev Fürstenhoff i tråden Mc-olycka Dalarövägen!
Det jag uppfattar det som att han vill framföra är att man ska använda hjärnan när man är ute och gasar.

äntligen någon som anser att F´s ord stämmer, jag håller med F när det gäller det han skriver om trafiksäkerhet, vi måste tänka 300gånger mer än en bilist pga våran utsatta position i trafiken.

som f skrev så är det ingen annan som säger det och jag är glad att f gör det, själv e jag för dålig på att skriva helt enkelt men måste hålla med.!

:felämne flåt men jag måste fråga er moraltanter!
mår ni bättre av att klanka ner på andra? gör ni aldrig fel? var det något fel i texten som F skrev? och som beskrivs ovan om dubbelmoral, är det inte helt riktigt det esquire skriver? att F inte nämner hastighet osv.(ni behöver inte svara på forumet, kan bara svara för er själva!!!)

jag vill verkligen att ni tänker lite innan ni skriver för ibland känns det bara som om ni letar fel hos folk!

Tack F för en bra text som får en att tänka

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back