Tråd berörande Örebrobanan, inget annat.

Näe, vi var TVÅ. Tack Marcus :tummenupp
Plus att Hoff varit ute en hel bunt timmar tidigare på dan.

Tycker att åtminstone de som anmält sig att köra tävlingen (även de som inte ska tävla såklart utan alla som använder banan) och bor i stan/kommun/länet borde kunna ställa upp på att bygga bana åt sig själva :(
(Ola återhämtar sig från hjärnskakningen men hade åtminstone hyfset att höra av sig om det)

Vi hade tänkt att den planerade arbetsdagen den 19e skulle gå till finslipningar men nu måste nog en hel del göras då som skulle gjorts igår. Om inga fler kommer då heller vette fan var arrangemanget tar vägen...

Banan blir asbra om nya hoppen får sätta sig ordentligt. Det kördes mer grävmaskin idag så jag gissar att det är klart för test till helgen.
Ber om ursäkt för at tjag inte kunde komme och jag förstod att det inte skulle bli så många med tanke på att det oftast bara är Marcus, Blom och jag som brukar vara där. Nu jobbade Blom och jag var redan uppbokad innan jag fick reda på arbetsdagen. Men vi får hålla tummarna för att fler kan en 19e.

En himla tur att vi har Hof som sliter och jobbar utan att köra på banan även Jocke gör ett bra jobb med Internet och allt vid sidan av så jag tycker att vi andra får ta och rycka upp oss det är lätt att ta saker och ting för givet, ofta är det lite sent när det är för sent ;)
 
jag har varit sjuk sen i tisdags med feber o snor och har inte änns varit på jobbet varesig i går eller idag och troligen inte imorgon heller så därför kom inte jag, brorsan hälsar att han är fortfarande gipsad
 
hörde ikväll någon om att gruset var ombyggt.. men varför är min fråga

Sluta "höra" så mkt ;)

Fetare hopp, bättre (större) vallar och bättre yta på flera ställen är det som gjorts. Tror det blir asbra om översta gruslagret håller :tummenupp
 
Har en helt orgnal SXV 550 kan man komma och köra på den banan? Behöver montera uppsamlingskärl?

Går det åka med Dunlop sportmax däck?

Vad kostar det?

Är det träning varje helg?
 
Har en helt orgnal SXV 550 kan man komma och köra på den banan? Behöver montera uppsamlingskärl?

Går det åka med Dunlop sportmax däck?

Vad kostar det?

Är det träning varje helg?

Klart du kan. Varmt välkommen. U-Kärl? Nej, du har ju insprutning. Uppsamlingskärl för ev kylvatten är dock rekomendabelt.

Dunlopp sportmax? Nej, det går inte. Ja det går. Det är upp till föraren vad han anser om däckval. Det håller ju inte i lika bra som ett motard slicks. Till slut är man där då däcken begränsar ens utveckling. Så du får själv avgöra om det går eller ej.

200 kr kostar det.

Ja, än så länge är det träning varje helg. info på www.teknismc.se under fliken tävlingsformer.

Det kommer nog vara ganska många nu innan SM-deltävlingen. Så kom hit och kör vetja, och passa på att se hur SM-förarna kör.
 
Vad har ni för grussort på översta lagret?:va

Våran bana är jord/lera, vi har lagt på lite olika sorters kross/mjöl/grus men det blir mest som lösgrus ovanpå när det är så hårt under, så det blir bortkört och kvar blir jorden/leran och det är nog det bästa, det blir iaf packat.

Kanske någon annan kan svara bättre, jag tycker mest att det vi provat inte funkat. Det är svårt, det ska ju funka både att köra på samtidigt som det inte får följa med för mycket på däcken ut på asfalten.

Har en helt orgnal SXV 550 kan man komma och köra på den banan? Behöver montera uppsamlingskärl?

Går det åka med Dunlop sportmax däck?

Vad kostar det?

Är det träning varje helg?

Som Lasse säger, insprutning=inget uppsamlingskärl för bensin, och kylarvatten finns det redan kärl för. Det jag skulle kräva av dig om du kom är att tömma den på glykol. Annars är det bara att komma och köra. :tummenupp

För din egen skull borde du najja bromsar och pluggar mm också men krav på det är det endast till tävling.
 
Last edited:

Som Lasse säger, insprutning=inget uppsamlingskärl för bensin, och kylarvatten finns det redan kärl för. Det jag skulle kräva av dig om du kom är att tömma den på glykol. Annars är det bara att komma och köra. :tummenupp

För din egen skull borde du najja bromsar och pluggar mm också men krav på det är det endast till tävling.

Räkna inte med mig i helgen men kanske nästa. Vore kul att komma bort för att prova och det hade jag gjort om det inte var jobbig att köra längre med den. Har 10 mil till banan och det är frågan om jag orkar köra med den (20 mil T&R) Annars får jag fixa släp eller buss:)

Tack för svaren!
 
Räkna inte med mig i helgen men kanske nästa. Vore kul att komma bort för att prova och det hade jag gjort om det inte var jobbig att köra längre med den. Har 10 mil till banan och det är frågan om jag orkar köra med den (20 mil T&R) Annars får jag fixa släp eller buss:)

Tack för svaren!

Äh, kom igen nu. Men kanske bäst du låter bli. För om du en gång har provat bana, så kommer du inte ha några bekymmer med att åka tio mil till banan flera ggr. :)


Var det några som körde idag? Hur gick det? Det började hagla idag på eftermiddagen. Intressant morgondag blir det. Eifrém kommer och gasar lite. Får ta rygg på honom i leran. :yoparty
 
Minns inte exakt, 7-8 st kanske, många blev nog skrämda av att det regnade när de slog upp ögonen imorse men det torkade upp riktigt bra runt lunch.

Kommer det inget mer regn blir det ingen lera, nya gruset sväljer nog regnskuren bra. Det kommer fler namnkunniga imorrn så det blir ingen brist på folk att ta rygg på. :)
 
Använd asfaltkross på grusdelen. Borde vara bra vid regn.

Vi i Lunda tänker använda malmkross i 0-16mm kornstorlek och grus ifrån travbana i påfart/avfart och i velodromkurvan,även i upphoppen och landningen på platåhoppen för att få en hård yta.
Mycket vältande blir det antar jag.:va

Hoppas det funkar!:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top