Träningstråden

Tack själv! Får hoppa på the Moneytrain på NDR oxå. VBK försöker få mig att ta en mellangrupp, men vi får se. :tungan

Okej, då blir det Müsli med fil som frukost kryddat med lite kanel. :tummenupp

Sorry, den bilden är mitt mått. :)

Godmorgon :)
Tack för igår! Jävla bra runda!!!! but my ass is killing me :)
Skippa "Start"! Om du vill behålla sinnet i behåll, läs inte innehållsförteckningen...
Musli med fil är utmäkt. Släng i lite färsk frukt. Banan, äpple och krydda med kanel (kanel har faktiskt en liten förbräningshöjande effekt..). En knäckemacka med något pålägg dessutom så får du klart godkänt på den frukosten.

Du får faktiskt inte lov att posta sådana bilder! Tänk på oss med hjärtsvikt! Om jag tittar konstigt på dig vid nästa körning får du skylla dig själv :)

Sofie, du vet jag jätte gärna tränar med dig. Idén med tråden var oxå att folk skulle skriva här när dom vill dra och träna o söker en träningskompis. Vi har rätt lika arbetstider dock har jag en häst att sköta oxå så det är ont om tid för mig. Så fort jag fixat kort på 24seven så är jag med o tränar när jag kan o du vill. :tummenupp

Ni är ju faktiskt ett par stycken som har kort på 24seven så det borde ju inte vara omöjligt att fixa nån att träna med.

När det gäller löpningen så försöker jag inte göra det alldeles för jobbigt för mig än så att jag inte tröttnar på det. SKa börja springa med lite lut oxå så låren o röven får jobba lite mer. :)
Har precis börjat så tar det sakta men säkert.

ni som känt mig i några år vet ju att jag lagt på mig litta o mina bästa år som 20 åring är ju över. Sååå sjukt snygg jag var när jag träffade Tim, slimmad o platt mage m en röv som wünderbar. Mitt problem e att min hjärna har hängt upp sig på att jag kanske (vilket aldrig kommer att hända) kan få tillbaka den kroppen jag hade när jag träffade Tim (ca 7 1/2 år sedan) haha! Men jag har satt bättre mål för min 25 åriga kropp.

Jag vill ha bättre kondition och komma i mina 36:or som ligger o dammar i garderoben. Jag vet att jag kan! :) Vikten skiter jag i, det jag mest är intresserad av e måtten.

Jag har börjat förstå vissa mönster som jag gör. I början drog jag till gymmet med en tjejkompis o vi träna ganska ofta ihop o jag åt bra o fick tydligen resultat ganska snabbt (enligt Tim) för jag ser ju fan inget.

Att ha ngn o träna med ger så mkt! Jag vill ha en tränarkompis helt enkelt! Problemet e att finna ngn som har samma vanor o arbetstider som jag.

Jag mixar ihop min frulle nästan varje morgon, halv banan + näve frysta bär + müsli ca 3 tsk + låg fetthaltig yoghurt lr fil ca 3 tsk + mjölk som du tar efter behag. Den frukosten håller sig nästan fram till lunch. Om inte ta ett knäckebröd till.
Blir jag sötsugen trycker jag i mig lite dyrare exotiska frukter (mango, kiwi, jordgubbar, blåbär sov. Ha med d till jobbet i en burk.

När det gäller träningen så försöker jag mikro träna så mkt det går, o jag tror fan att det kan hjälpa. Ta trappan ist för rulltrappan, hoppa av en hållplats innan, cykla till jobb osv osv. finns en massa man kan göra som man inte tänker på.

Jag o Tim försöker att käka bara fettsnålt kött med en massa sallad ist för potatis o ris.

Monika: När d gäller löpbandet brukar det vara roligare om man intervalltränar, jogga ibland, kuta i bland (under samma pass) kör hårt i 30 min så du vill dö i slutet. Jag kolla oxå helt mkt på hur många km man sprungit med d viktigaste e faktiskt hur död du e i slutet :)

Så nu till det viktiga!! Ngn som kan o vill träna med mig? problemet e att du helst ska jobba som jag o bo ganska nära så vi hinna träffas på en plats utan att behöva ta oss genom hela stan (spill m tid)
Jag bor i kulladal o ha nära till 24 seven på nydala. Brukar träna vid kl 9-12 när jag har kvällspass (börjar kl 14.45 i dk). Vill träna minst 2 gånger i veckan.

jag började i veckan med fil å fullkornsflingor till frukost :D

men käka grönsaker å broccoli å sånt.. nae jag grejar inte det asså...
Har väldigt svårt med maten :p älskar dock allt kött å pasta :D

men sen vill jag inte gå ner i vikt heller :)
då försvinner jag !
försöker gå upp en 4kg muskler.. hehe :D

jag började i veckan med fil å fullkornsflingor till frukost :D

men käka grönsaker å broccoli å sånt.. nae jag grejar inte det asså...
Har väldigt svårt med maten :p älskar dock allt kött å pasta :D

men sen vill jag inte gå ner i vikt heller :)
då försvinner jag !
försöker gå upp en 4kg muskler.. hehe :D

meh va fan, du låter som mig ju. :va förutom d där med att inte gå ner i vikt. :D

@DreamerT - snacka med Pierre på Budofitness så ger han dig en bra "gainer" för vikt ökning!

@Money - Knäböj och gåendes utfall! new ass in just 2 weeks :arsele

@PP - För mycket frukt är inte heller bra. Testa byta frukten på jobbet mot en näve nötter (osaltade!) då och då. Och sen hade jag snackat med en PT på 24seven för att få ett bra program. Du har ju ett mål, 36orna. Nu ska du bara hitta dit!

@DreamerT - snacka med Pierre på Budofitness så ger han dig en bra "gainer" för vikt ökning!

@PP - För mycket frukt är inte heller bra. Testa byta frukten på jobbet mot en näve nötter (osaltade!) då och då. Och sen hade jag snackat med en PT på 24seven för att få ett bra program. Du har ju ett mål, 36orna. Nu ska du bara hitta dit!

Jag gillar dina råd här Fisken. :tummenupp

Glöm inte bort att ha kul när ni tränar. Det blir lättare att få resultat som håller lite längre då.

vad för nötter o hur mycket får jag stoppa i mig? din näve e säkert större en min men små ettriga tjejhänder plockar fortare än blixten o då kan lätt en näve bli en jäkla massa haha! Jag har funderat på o snacka med PT men dom är väldigt svåra att få tag på när det gäller 24seven men jag ska ligga i nu denna månaden så jag får ett skräddarsytt program just för mina behov. :)

vad för nötter o hur mycket får jag stoppa i mig? din näve e säkert större en min men små ettriga tjejhänder plockar fortare än blixten o då kan lätt en näve bli en jäkla massa haha! Jag har funderat på o snacka med PT men dom är väldigt svåra att få tag på när det gäller 24seven men jag ska ligga i nu denna månaden så jag får ett skräddarsytt program just för mina behov. :)

En näve nötter oavsett hur stor näve du har. Dem med stora nävar har oftast större kroppar också, vilket i sin tur innebär att de har behov av ett större energiintag. Fisken skrev att du nötterna skall vara osaltade. Detta är ganska viktigt eftersom dem flesta av oss får i oss för mycket salt. Nackdelen med osaltade nötter är att dem inte är lika goda. Efter ett riktigt hårt och svettigt träninspass kan det dock vara bra att få i sig lite extra salt. Detta pga att kroppen med stor sannolikhet tappat en hel del salter när du svettats.

Vet inte varför ja skriver här men orkar inte leta upp leica. Linnea vill du hänga med till stallet på söndag? Jag jobbar till 15-16 och kommer säkert ha Doktorn. Så om du har lust får du gärna hänga med och rida lite. :tummenupp

Vet inte varför ja skriver här men orkar inte leta upp leica. Linnea vill du hänga med till stallet på söndag? Jag jobbar till 15-16 och kommer säkert ha Doktorn. Så om du har lust får du gärna hänga med och rida lite. :tummenupp

Hur har du det med kollen på vad du ska göra!?

Du har bokat dig som funktionär på söndag på Sturup.

Hur har du det med kollen på vad du ska göra!?

Du har bokat dig som funktionär på söndag på Sturup.

Jag har kollen på vad jag ska göra. Jag jobbar, som sagt.

jordnötter är najs :)
på tal om jordnötter..
kalkon sägs vara fettsnålt o bra, varför har d inte blivit så populärt i Sverige undrar jag? Dom har oftast en pytteliten fågel avdelning med mkt små mängder kalkonfiléer. Det är ju så gott m kalkon.

Jag har kollen på vad jag ska göra. Jag jobbar, som sagt.

behövs det någon som kan ta platsen är jag fri på söndag :)

Last edited:
jordnötter är najs :)
på tal om jordnötter..
kalkon sägs vara fettsnålt o bra, varför har d inte blivit så populärt i Sverige undrar jag? Dom har oftast en pytteliten fågel avdelning med mkt små mängder kalkonfiléer. Det är ju så gott m kalkon.

behövs det någon som kan ta platsen är jag fri på söndag :)

Ta kontakt med "Ingesta Kalkon", dom har en butik bakom stortorget i Malmö (vid gamla naturkompaniet, tror jag det ligger). Där får du färsk bra kalkon så som du vill ha den!

Kalkon är både magert och väldigt proteinrikt. Svårt som fan att tillaga tycker jag dock. Blir lätt torrt och tråkigt. Men det beror nog mer på kocken än råvaran.:huvet

Sen att kalkon är ganska lätt smällt för magen så som kyckling och fisk är ju en trevlig bieffekt så man slipper bära runt på e i magen vecka ut och vecka in. *Aka se nötkött*

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa