Träningsrapport Sviestad

valmers skrev:
Skulle vara Miinin då, på den sega gathojen.
Har aldrig sett honom köra med samma wobbel och nära-döden-upplevelse i Sviestadböjen! Han kör mycket rakare spår ut än ovan nämnda piloter och det verkar ju fungera...

Mattias skrev:
Anja toppade 201 kiloarmlängder per toalettbesök. Fast hon väger lite mindre än en flugskit också.

201! 201? Verkligen? Jag brukade toppa någonstans mellan 185-195 och med 198 som All Time High, den magiska 200-gränsen passerades aldrig på Aprilian, aldrig någonsin.

Teddy skrev:
201! 201? Verkligen? Jag brukade toppa någonstans mellan 185-195 och med 198 som All Time High, den magiska 200-gränsen passerades aldrig på Aprilian, aldrig någonsin.

Jag tycker vi ska bilda FFRW - Föreningen Feta Roadracing Wannabes. Jag har inte heller fått upp min över 200 km/h på någon bana... :huvet
Men då har jag iofs AIM's logger och inte originalinstrumentet som jag tror visar lite glädjesiffor... (sorry Anja)

valmers skrev:
Skulle vara Miinin då, på den sega gathojen.
Nä, inte ens han, men det beror inte på att hans gathoj var seg, för det var den inte, den var snabb få och han var ännu snabbare. Skillanden är att hans gathoj går som en raggarkärra genom Sviestaböjen, den sätter sig på arslet, gungar till lite och far iväg som en raket så fort det blir rakt. Freddes Yamaharacer är så styv att den varken sätter sig eller ställer sig på näsan, den kommer hoppandes i sidled genom kurvan. DET är skillnaden.

Last edited:
Torkel skrev:
Jag tycker vi ska bilda FFRW - Föreningen Feta Roadracing Wannabes...
Jag provade inför förra årets säsong att trimma mig för att bättra på mitt handikapp bland alla andra trådsmala kortisar i 250R. På våren landade jag på cirka 73 kg, men då såg jag förjävlig ut. Smal, lång och ranglig, byxorna trillade nästan ner och Nettan sade; "Tjena Pinnen!", när jag klev innanför dörren. Nä, nu är det färdigbantat för min, jag är tillbaka på min cirka-minus-80-kilo matchvikt och går glatt med i FFRW.

Torkel skrev:
Jo, Cralle faktiskt men inga andra vad jag har sett...
Jag har inte haft nöjet att se honom köra på Sviestad. Hörde att han i fjol med en standard ZX-10R körde under minuten med skjuts. Det hade varit kul att se...men inte åka med. :skrämd

Teddy skrev:

Jag ska toppa 207 när jag får till utgången ur torparn lite bättre, och tulpanerna i bergskurvan har vissnat.

Bikerbitch skrev:
Får ett hett tips om att ge sjutton i kopplingen på rakan. Torkel och Anja samt två karlar till [vet inte namnet på er] övertygar om att man ska göra så och jag provar.

Jag vet vilka som ska få renovera växellådan i höst.. :näsblod

Mr.Jim skrev:
Äldre??!!
Du tanten...
Mycket äldre än så och du kommer att få adoptera :pannkyss

Du har uppenbarligen ingen koll på den vetenskapliga utvecklingen. Nu för tiden kan även kvinnor få barn ända upp i 70-årsåldern, så nog kan jag bli en skrynklig rr-mamma! Ställer du upp?

Jag var aldrig över 200 med min TZ och då tyckte jag ändå den gick bra på Sviestad. 190-195 tror jag det låg på. En bit efter Eva Hällströms 224......

*/ ?>
Back