Träningsläger : Val de Vienne 12 - 16 April

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Träningsläger : Val de Vienne 6 - 9 April

EDIT: Just det. Val de Vienne ÄR JUST PÅ PÅSKEN, 6 - 9 April... Rubriken fel... Tack Matulda!

Hej hej

Brno -För all del... Men verkar ju inte vara i påskhelgen i år.

För oss arbetande är det ju bra om påskdagarna kan utnyttjas så man slipper ta semester veckan efter.

Danskarna RR Wiking kör läger på Val De vienne just i påskdagarna. Jag är sugen att åka dit, men kankse inte ensam. Så vem är mer sugen på det?

Val de vienne: Jag körde med Danskarna år 2003 på försäsongslägret. Visserligen var jag ganska Rudis på RR, men jag vill minnas att det var bra. Mycket köra, inte så fullt på banan, bärgning i ytterspår som inte påverkade körningen.

Last edited:
Nejnejnej…. Räcker med tre dagar ledigt för Brno och så avslutar vi försäsongen med dubbla klasser i holländska på Assen!

oscar skrev:
2689490 Nejnejnej…. Räcker med tre dagar ledigt för Brno och så avslutar vi försäsongen med dubbla klasser i holländska på Assen!

När e Assen? Skall vi dit då?

jorpes skrev:
2689514 När e Assen? Skall vi dit då?

Jag har inte stenkoll, men jag siktar på Brno nu och sen dubbla klasser på Assen. Det är ju tävlingsmomentet man behöver för att få upp farten, vilket Mozzberkk fick mig att inse!

Låter som en trevlig idé

Vilka blir vi till Assen då? :)

oscar
Jorpes
Mossberg
Jompa \
Olof ..........skåneligan
Johan /

Lind?
Sunkan?
Borgh?[/QUOTE]

Last edited:
Macke skrev:
2690012 Assen i påsk?

Berätta mera!!!!! :)

Kval direCkt! Inga fredagträningar där inte! Så inget för fegisar! Så alla som tex Mossberg som vill få upp farten på en gång utan en massa tramsig träning innan kör!! :yoparty

Premiären brukar vara på Assen på påskhelgen i Hollänska. 125, 250, SS600, STK600, Dutch-SBK kör dom. Ibland nån supportklass som tex R6-Cup eller classic. Bara A-förare i deras mästerskap. Brukar inte vara någon fredagsträning som sagt. Dock är det 2st 25-30 min kval. Racet går nog på en måndag i år så kanske träning finns på lördan då? Den nya preliminära tävlingsdatumen har inte kommit ut än. Tror mest det var det racet som ska samköras med IDM i juni som fick flytta fram en vecka. Anmälningsavgift runt 195 euro förutom för 250cc som har runt 165 euro då dom har fler klassponsorer.

Axxexs skrev:
2690029 Anmälningsavgift runt 195 euro förutom för 250cc som har runt 165 euro då dom har fler klassponsorer.

Vet du om det är dubbla avgifter för dubbla klasser, eller om man får rabatt då?

F-n vad kul om vi blir ett gäng!

Går det åka ER6 i SS600 i holland? :)
Annars får jag väl låna en av dina hojar oscar? ;)

jorpes skrev:
2689478 EDIT: Just det. Val de Vienne ÄR JUST PÅ PÅSKEN, 6 - 9 April... Rubriken fel... Tack Matulda!

Hej hej

Brno -För all del... Men verkar ju inte vara i påskhelgen i år.

För oss arbetande är det ju bra om påskdagarna kan utnyttjas så man slipper ta semester veckan efter.

Danskarna RR Wiking kör läger på Val De vienne just i påskdagarna. Jag är sugen att åka dit, men kankse inte ensam. Så vem är mer sugen på det?

Val de vienne: Jag körde med Danskarna år 2003 på försäsongslägret. Visserligen var jag ganska Rudis på RR, men jag vill minnas att det var bra. Mycket köra, inte så fullt på banan, bärgning i ytterspår som inte påverkade körningen.

Hejsan Jorpes,
Danskarna kör 6 dagar 7-12 april 2007. Kl 8-17 varje dag. Kostar 4000 Dkr för alla 6 dagar. Se mera info på www.road-race.dk där man kan anmäla sig. Är mer eller mindre slutsålt. Men kanske något ledigt.

Jag var med 2006. Skitkul, men många som kör över förmågan med många krasher och avbrott i körningen. Oavsett så fick man köra mycket. Banan är över 4 km och mycket bra och teknisk. Många i danska MC600 Challenge eliten var på plats (mostvarar Veidec) plus vanliga B-licens amatörer och några gatåkare utan licens i en egen grupp. Kul vecka med massor av körning, och hygge på kvällen med mat, vin och dansk øl. Jag blir med i år också.

.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck