Träningsläger Ungern

Hallå alla glada,, nu så är det dags snart... sugna??

en liten länk till väderutsiktena 15 dar framåt.

http://wwwa.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&myadc=0&traveler=0&zipcode=EUR|HU|HU006|BUDAPEST|&metric=1

//T

Tamtech skrev:
Hallå alla glada,, nu så är det dags snart... sugna??

en liten länk till väderutsiktena 15 dar framåt.

http://wwwa.accuweather.com/world-forecast-15day.asp?partner=accuweather&myadc=0&traveler=0&zipcode=EUR|HU|HU006|BUDAPEST|&metric=1

//T
Kan man la säga. Ska bara bygga klart hojen ikväll :banana sen ska det gasas i ungern!!! :yoparty

Nu har Sara & jag suttit halva förmiddagen & kollat lite nämre på alla alternativa vägar för att ta sig söderut. Efter lite sorterande blev 2 kvar.
När jag snackade med Klippinge senast vill jag minnas han sa dom åkt Gedsner-Rostock förra året. Men jag vill få det till att det skulle vara närmre & billigare att åka via Trelleborg-Sassnitz.

Helsingborg-Helsningör + Gedsner-Rostock kostar 1.878:-. Alternativt 1440:- + 580:- om man tar Öresundsbron.
Sträckan mellan Halmstad & Gedsner är 32 mil.

Trelleborg-Sassnitz kostar 1530:-.
Sträcka Halmstad - Trelleborg är 17 mil + ca. 7 mil extra resväg i Tyskland.

Tidsmässigt verkar det inte skilja ngt nämnvärt.

Så, vilken väg åker ni & varför?

Barrett skrev:
Nu har Sara & jag suttit halva förmiddagen & kollat lite nämre på alla alternativa vägar för att ta sig söderut. Efter lite sorterande blev 2 kvar.
När jag snackade med Klippinge senast vill jag minnas han sa dom åkt Gedsner-Rostock förra året. Men jag vill få det till att det skulle vara närmre & billigare att åka via Trelleborg-Sassnitz.

Helsingborg-Helsningör + Gedsner-Rostock kostar 1.878:-. Alternativt 1440:- + 580:- om man tar Öresundsbron.
Sträckan mellan Halmstad & Gedsner är 32 mil.

Trelleborg-Sassnitz kostar 1530:-.
Sträcka Halmstad - Trelleborg är 17 mil + ca. 7 mil extra resväg i Tyskland.

Tidsmässigt verkar det inte skilja ngt nämnvärt.

Så, vilken väg åker ni & varför?

vi åker nog gedser-rostock, varför? det e för alla brudar på båten.. :tuttar :tummenupp

Tamtech skrev:
vi åker nog gedser-rostock, varför? det e för alla brudar på båten.. :tuttar :tummenupp

Jag har ju med en brud i bilen, så det är ju lugnt :D

Vad sägs om att mötas upp i Helsingborg. Sen tar vi varsin väg, den som kommer sist till Berlin får bjuda på öl, kränga däck eller ngt annat lämpligt :banana

Nä, men det lutar väl åt Trelleborg - Sassnitz för oss då.

Kollade lite nu & via licensen får man 15% rabatt på Trellborg - Sassnitz vilket då blir 1300:-. Så nu känns det inte som det finns ngt att tveka på längre.

Tamtech skrev:
Vi får hitt på nå, när det drar ihop sig, jag har inga möjlighetar alls att få med mig 3 hojar i en transporter med verktygsskåp på bägge sidorna, hur mycket jag än försöker.. men jag ska ringa runt o trixa lite om ett par veckor eller så, fan nått borde det väl gå att lösa.

några av brudarna kanske??

då har jag redan vunnit!! :banana ni har väl dessutom trängt ihop er 3 ekipage i en buss?? gosigt värre.. :krama

Som jag har fått det förklarat för mig så kommer både Pappan samt grabben --heter nått som jag inte vet-- att vara där o göra det, men det skulle inte förvåna mig om danni ändå dyker upp.
Grabben --No name-- gick väl o vann EM i 450 2005 om mina uppgifter stämmer, vilket fall som hällst, det e dom som är "arrangörer" o jag kan intyga att dom e minst lika duktiga som danni.
Men sist, så var det en jävla massa folk där o visade o trixade, alla var mycket duktiga o var bra på att göra sig förstådda,, typ...
Var på lägret förra året Tycker nog att dom e bättre än vad Danni var. Vet inte vad dom heter men vi kallade dom Storkuken o lillkuken.

Tamtech skrev:

Vi kommer alla att åka i samlad trupp, 12 pers inklusive 4 norrmän.
Det blir Trelleborg -Sassnitz då detta var det billigaste alternativet.

(För Bodingh, som har en buss som är 6.60 lång (maxgräns 6m för det billigaste priset) var det ännu större skillnad på priset, över 1000:- mer via Gedser-Rostock!

Trelleborg - Sassnitz
ToR för fordon upp till 3500kg
<6m: 1530:- -15% rabatt med licens= ca. 1300:-
>6m (<8) 1950:- -15% rabatt med licens= ca.1600:-

Helsingborg-Helsingör-Gedsner-Rostock
Via Öresunsbron lägg till ett par hundra.
<6m: 1878:- ingen rabatt
6-8m 2766:- ingen rabatt

Säg nått jag inte kan fixa! :banana

Nu ser det ju ut som det blir finare väder fr.o.m. Tisdagen iaf. :cool:

Edit: Fan va dom ändrar sig. Nu ska det vara 17-18° redan fr.o.m söndag. Kanske lite regn första dagen & sen på onsdagen blir det kyligare igen. Äh, man märker väl hur det blir.

Last edited:
Kumlin har träningsläger för några knatte åkare nere i Ungern nu . Sa att dom hade 16grader varmt o sol Kl 10 00 O att det skulle bli fortsatt varmt. :tummenupp

Fastway skrev:
Kumlin har träningsläger för några knatte åkare nere i Ungern nu . Sa att dom hade 16grader varmt o sol Kl 10 00 O att det skulle bli fortsatt varmt. :tummenupp
He he 16 grader = varmat!? I spanien hade vi 25grader. Lite kaxig måste man få vara.
Ha så kul och gasa som aldrig förr!!!

Stoffy skrev:
2035794 He he 16 grader = varmat!? I spanien hade vi 25grader. Lite kaxig måste man få vara.
Ha så kul och gasa som aldrig förr!!!

20 grader va det. 25 är för varmt.
Sen fick vi lite regn träning oxå. Aldrig fel :)

Wheeliegirl skrev:
2052336 Nu är vi oxå hemma!

Slitna, men attans så sugna på att köra igen!! :banana

Bilder kommer snarast....

Kanon läger!
Dock finns det lite att fila på till nästa år men åka ska vi även nästa säsong :)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon