Träningsläger i Örebro

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Lite info:

Lägret förra året med Lind/Eifrém var lyckat. Vi försöker köra samma upplägg som förra året. Alla som deltog tyckte det var lyckat och bra. Men allt går att göra bättre. Kom med synpunkter på vad som ska ändras och vad som fattades.

Dock vågar jag inte lova i år det andra i sin tur lovade och inte höll. :mad:

I nuläget: Jag håller på att planerar, ringer runt och försöker att få samma instruktörer som förra året. Dom verkar ha lite svårt att enas om lämpligt datum. Ambitionen är den att det ska bli ett läger även i år, så håll ut. :tuttar

Officiell info hittar ni på klubbens hemsida. www.teknismc.se

Bifogat

• Lägerinbjudan 2007.JPG
    Lägerinbjudan 2007.JPG
    110.5 KB · Visningar: 107
Last edited:
Är folk från S3-klassen välkomna?
Totala nybörjare?

I så fall är jag sugen, men det händer också på när det är.
Måste skaffa ett bättre fordon (är för rädd om gathojen), och så får vi hoppas att det inte krockar med nåt annat inplanerat.

Låter kul iaf :)
Men nu är jag som sagt nybörjare.
Vad händer på ett träningsläger egentligen?

Är folk från S3-klassen välkomna?
Totala nybörjare?

I så fall är jag sugen, men det händer också på när det är.
Måste skaffa ett bättre fordon (är för rädd om gathojen), och så får vi hoppas att det inte krockar med nåt annat inplanerat.

Låter kul iaf :)
Men nu är jag som sagt nybörjare.
Vad händer på ett träningsläger egentligen?

Alla är välkomna. Speciellt nybörjare.

Det som händer är att man får köra supermotard under övervakning av instruktör. Som kommer med råd och tips på hur just du ska göra för att köra fortare och säkrare. Hur motorcykeln beter sig under vissa omständigheter, hur du ställer in fjädringen så att din hoj passar just dig. Och när det är slut, förhoppningsvis att du både är och känner dig som en bättre förare.

Alla är välkomna. Speciellt nybörjare.

Det som händer är att man får köra supermotard under övervakning av instruktör. Som kommer med råd och tips på hur just du ska göra för att köra fortare och säkrare. Hur motorcykeln beter sig under vissa omständigheter, hur du ställer in fjädringen så att din hoj passar just dig. Och när det är slut, förhoppningsvis att du både är och känner dig som en bättre förare.
låter som det är nåt jag verkligen behöver :D

Får bara se till att skaffa en cross och lämpliga däck till den (givetvis annat som reglementet kräver, handtagsskydd mm)

Jag pratade med Martin och Ola idag, och föreslog helgen vecka 29 eller 30. Dvs 21-22 juli eller 28-29 juli. Det verkade funka för bägge, så prelimenärt blir det något av dom två datumen.

Så ni kan börja kika lite i era kalendrar och inte boka upp er ännu dom helgerna.

Jag vill givetvis ha ett svar så snabbt det går av dom bägge två, så ni unga hjältar kan få besked. Om några år så är ju dom bästa idag före dettingar. Och ni är då eliten. Själv var man ju som bäst, när vietnamkriget precis var över. Och kalla kriget som bäst höll på mellan NATO och WP. Atombomber fanns i varje hörn, och man fick i lumpen träna sig på kärnvapenkrig. Då rymdfärjan precis var en nyhet och Tjernobyl forfarande var i drift. När jag var med på enduro VM som meck, och det stod beväpnade vakter med k-pist vid gränserna mot Polen och öst-tyskland. Då var jag på topp. När alla crosshojjar hade trumbromsar och var luftkylda. :D

Vi ses i Juli. Då bjuder jag på kebabrulle. :yoparty

Last edited:
Jag pratade med Martin och Ola idag, och föreslog helgen vecka 29 eller 30. Dvs 21-22 juli eller 28-29 juli. Det verkade funka för bägge, så prelimenärt blir det något av dom två datumen.

Så ni kan börja kika lite i era kalendrar och inte boka upp er ännu dom helgerna.

Jag vill givetvis ha ett svar så snabbt det går av dom bägge två, så ni unga hjältar kan få besked. Om några år så är ju dom bästa idag före dettingar. Och ni är då eliten. Själv var man ju som bäst, när vietnamkriget precis var över. Och kalla kriget som bäst höll på mellan NATO och WP. Atombomber fanns i varje hörn, och man fick i lumpen träna sig på kärnvapenkrig. Då rymdfärjan precis var en nyhet och Tjernobyl forfarande var i drift. Då var jag på topp. När alla crosshojjar hade trumbromsar och var luftkylda. :D

28-29 juli är det SM-SM i Linköping.
Kan vara bra att inte lägga ett träningsläger då.

Det här lägret är alltså med en kille som varit svensk mästare i Supermoto och en som kört två fulla VM-säsonger (båda siktar på SM-guld i år). Förra året var det nog minst 50% som kör SM som var med.
Vill inte skrämma nån eller så men det här lägret riktar sig kanske inte i första hand till kompletta nybörjare.
Bäst Lasse själv sätter nån slags nivå på det hela, jag slutar lägga mig i..... :)

Last edited:
Det här lägret är alltså med en kille som varit svensk mästare i Supermoto och en som kört två fulla VM-säsonger (båda siktar på SM-guld i år). Förra året var det nog minst 50% som kör SM som var med.
Vill inte skrämma nån eller så men det här lägret riktar sig kanske inte i första hand till kompletta nybörjare.

ok... I'm out.... :(

ok... I'm out.... :(

Nu blev det som jag hoppades det inte skulle bli. F'låt :(
Lasse får sätta nån slags nivå som sagt. Om nån nivå ska sättas öht.

Vad som inte sagts nåt om ännu är att vi tänkt ordna nåt mindre läger för just nybörjarna där klubbens egna SM-åkare instruerar och tipsar. Kan ju vara lämpligt att inte börja direkt på avancerade fortsättningskursen när det finns en grundkurs ;)

[massa text]

Jag kanske har hunnit skaffa nåt då :)
men det är inte säkert

Kebab låter gott :D

Bäst Lasse själv sätter nån slags nivå på det hela, jag slutar lägga mig i..... :)

:(

Edit:
Okej, får väl vänta lite, eller träna upp mej till den nivån tills juli :D

Vad som inte sagts nåt om ännu är att vi tänkt ordna nåt mindre läger för just nybörjarna där klubbens egna SM-åkare instruerar och tipsar. Kan ju vara lämpligt att inte börja direkt på avancerade fortsättningskursen när det finns en grundkurs ;)

Där kanske jag kan vara med :)

Last edited:
Jooo... för om man kör SM så kan redan.... :D

Då kanske vi som är nybörjare vågar vara med utan att känna att vi är i vägen.... :tuttar

/issi

Menade att Ola och Martin knappast prioriterar ett träningsläger före en SM-tävling.

Fixa! Tant behöver komma igång och köra hoj! :7peta

Du har rätt, detta läger är kanske inte den purfärskaste nybörjarens läger. Men alla får givetvis vara med, jag vill inte att någon ska känna sig ovälkommen. Nivån var dock förra året ganska hög. Men jag tror ingen kände sig ovälkommen. Alla deltagare fick ju som bevis på Teknis MCs gästfrihet en kebabrulle. Det blir det även i år.

Menade att Ola och Martin knappast prioriterar ett träningsläger före en SM-tävling.

Missade att det var SM deltävling då. Martin och Ola reagerade inte heller. Så den måste ha kommit in lite senare i kalendern än övriga tävlingar. Då finns det ju bara ett datum kvar att ha lägret på.

Last edited:
Om det nu är hög nivå på det där så känner jag mej inte så sugen.

Men om det blir ett nybörjarläger så är jag enormt sugen :)

Lite OT: Jag fick mitt medlemskort idag :)

Låter jäkligt kul! Återkom med datum så kanske man kan boka in sig. Fast de som redan tävlar kanske borde få förtur?

Sign me up:tummenupp Vid det laget så ska spolingen ha hunnit ut gott och väl så då finns det inget som kan stopp min närvaro på lägret. Jag kommer definitivt.

och när blir det?? och hur seriöst blir det??

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back