Träningsläger i Örebro

Blir det någon körning på fredagen innan lägret? Vi är ett gäng götar som är ruskigt sugna på o prova på banan lite innan lägret.

Tekniskt sett borde det inte medföra några problem att köra på Fredagen. Måste dock kolla med ledningen så att det är OK.

Mitt mål är att dom som vill ska kunna få köra på fredagen.

Det jag vet i nuläget är att dom som vill kan köra Fredag mellan kl 17-19. Gäller endast lägerdeltagare. Det börjar bli fulltaligt nu med, jag har sökt Jocke för att få senaste nytt därifrån.

Teknis hemsida är nere just nu verkar det som.

Last edited:
Är det så att vi kan sova i klubbstugan eller duschstugan? Kanske även i värsta fall tälta på området kanske?
Teknis sida har vart nere i snart en vecka för övrigt, är ju lite dumt då denna sidag alltid är så stabil och aldrig pajar...:mad:

Är det så att vi kan sova i klubbstugan eller duschstugan? Kanske även i värsta fall tälta på området kanske?
Teknis sida har vart nere i snart en vecka för övrigt, är ju lite dumt då denna sidag alltid är så stabil och aldrig pajar...:mad:

Det finns gott om plats för dom som vill sova i något av dom utrymmen vi disponerar. Det finns klubbstuga, speakertorn och garaget att välja på. Ta med egna sängar eller madrasser. Sen har vi gröna villan en bit ner där ni kan duscha. Det går säkert att klämma in några där med. Så plats att övernatta finns i överflöd. Skit i tält.

Dom som har hojjarna på öppet släp kan även få låsa in dom i garaget över natten.

Last edited:
5e Juli hade 20 anmälningar kommit fram. Därefter inga nya. Däremot talade jag med en del folk i Östersund som var sugna som anmäler sig nu i veckan.

Jag betalar in pengar idag.
Behöver all träning jag kan få.
Eventuellt och troligen får jag med mig en till från Västerås.

I och med att Teknis hemsida krånglar så har ni Teknis plusgironummer här.

Plusgiro 64 56 55-2

Sätt in 1400 kronor för dig. Då ingår t-shirt och mat 4 ggr.

Lörd lunch och middag (Köksmästare Hoff bakom grillen). Sön frukost buffé och lunch.

1400 kr plus om du ska ha extra måltider 50 kr styck. Tex 4 st extra måltider för min mekaniker. 1400 plus 50*4 = 1600 kr.

Ange i meddelande till betalningsmottagare vad du heter.

Det finns även en bild att klicka på i början på denna tråd där det står det du behöver veta och hur du ska göra.

Last edited:
Jag la just ut den här informationen på TMC's hemsida...

Vi har just gjort klart med LQT-racing att ta ner deras portabla Dynostar bromsbänk från Stockholm.

Passa alltså på att trimma fram det lilla extra i bajken för nu kommer alla bortförklaringar om effektövertag - eller underläge - att försvinna i ett nafs.
Lägerrabatt på 50:- vilket ger 250:- för en körning mot 300:- i vanliga fall.

De mätningar LQT gör är:
Effekt och vridmoment - hästkrafter och kilonewton.
A/F (luft/bränsleblandning)
Mätning av förlusten på drivlinan. En mätning som säger mycket om hur hojen mår helt enkelt.
Allt utskrivet på papper.

Sen blir det en liten tävling oxå mellan de som vågar bänka sin bajk: "Gissa effekten"
Ägaren skriver, innan mätning, på en lapp vad han/hon tror att hojen lämnar för effekt. På söndagen ser vi vem som gissat bäst och utser därefter en vinnare. På så sett är mest kanske inte bäst...
Vinnaren får en helårsprenumeration på Bomber Magazine.

Last edited:
Uppladdningen har börjat, mystiken tätnar, ska bilen hålla? Alla hojar har startats med olika resultat:D :yoparty

Bifogat

• DSCF0591.JPG
    DSCF0591.JPG
    133.2 KB · Visningar: 55
Hehe bra lösning. :tummenupp

Jag har slut på pengar, men skulle suget visa sig för stort kanske jag dyker upp ändå, om det finns plats över, vi får se. :)

Plats verkar det ju finnas mer av än pengar ju...:D
Trodde aldrig att det skulle bli så få deltagare, vi är ju typ 8 från götet nu, var är alla andra dårar?
Fast det blir ju mer mat och åka till oss andra då såklart:D

Jag tänkte försöka åka dit på fre kväll, och slagga någon stans på området, så ha grindarna upplåsta tack! Men när börjar körningen på lördagen?? eller är det bara jag som är blind?

Jag tänkte försöka åka dit på fre kväll, och slagga någon stans på området, så ha grindarna upplåsta tack! Men när börjar körningen på lördagen?? eller är det bara jag som är blind?

Det är ju träning för dom som vill/kan kl 17-19 imorgon så där lär vara öppet.
kl. 9 vill jag minns det startar

Ja då var lastningen så gott som klar. bara fylla på soppa och nervöskolla packningen några gånger så inte hälften är kvar hemma...
Vi ses på träningen i morgon:tummenupp

Ja då var lastningen så gott som klar. bara fylla på soppa och nervöskolla packningen några gånger så inte hälften är kvar hemma...
Vi ses på träningen i morgon:tummenupp

Det är väl 14:00 vi ska åka eller menade du 02:00.. Jag har inte packat en pryl.. Du kanske vill vara ute i god tid så vi slipper vända.. :tungan :)

/R

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...