Träningsläger 2006 Brno Tjeckien

  • Thread starter Thread starter JRL
  • Start date Start date
Det låter sjukt najs med träning på Brno. Licens har jag så det är bara farten som saknas just nu och den får man ju genom träning.
Funkar det att harva runt med tvåtakt på banan tro?
 
En sån här resa verkar väldigt roligt! Ni som varit där förut, hur gör ni med däckkrängningen? Har ni med er egna grejor eller lämnar ni in det på plats?
 
Bikerbitch skrev:
Det låter sjukt najs....
....Funkar det att harva runt med tvåtakt på banan tro?
Det funkar. Mycket rakor och långa böjar gör det väl iof till nåt som är roligare för kraftfullare maskiner än 250SP. Men det är klart, du behöver ju inte bromsa så mycket :)
Klart du ska me. Betydligt bättre bana en Sviestad (with all respect)

@Buspojke: Vilket som. Finns däckförsäljning/bytare på plats. Men eftersom det är träningsläger tränar man även på detta med sina egna grejor ;)
 
Johan skrev:
Vilket som. Finns däckförsäljning/bytare på plats. Men eftersom det är träningsläger tränar man även på detta med sina egna grejor ;)
Hehe, jag som kränger däck varje dag på jobbet behöver inte träna :-) Har ni med maskin, eller kränger ni för hand?
 
Buspojke skrev:
Hehe, jag som kränger däck varje dag på jobbet behöver inte träna :-) Har ni med maskin, eller kränger ni för hand?

Man kränger för hand, maskin är fusk!

Robban - Du får testa bålgetingen om du har någon tusing som jag kan wheela runt med under tiden! :)

BB - Crallan körde med sin SP i år, och han verkade iaf ha kul! Jag var tom så snäll att jag vinkade till honom vid varvningen på racet! :D
 
Vad gäller tvåtakt runt Brno så är det ett par 125-förare jag pratat med som säger att det är deras absoluta favoritbana. Långa rakor kanske men också väldigt långa och jäkligt snabba böjar. Det är ju inte för rakornas skull man kör roadracing.....
 
Chris Ash skrev:
Vad gäller tvåtakt runt Brno så är det ett par 125-förare jag pratat med som säger att det är deras absoluta favoritbana. Långa rakor kanske men också väldigt långa och jäkligt snabba böjar. Det är ju inte för rakornas skull man kör roadracing.....

Nja... Det är ju snabbare böjar än på Knudan, men knappast i stil med Assen!
Fast det går ju ändå tillräckligt fort för att det ska kittla lite i magen! :banana
 
Bennybåge skrev:
Jo, det blir väl att man hänger med... får se vad det blir för hoj.. vet inte vad
jag har råd med.. men vi får ta planeringen sen med transport och om kärringarna skall med..
Låter gott det... Va lite orolig att du fått husarrest.. ;) Men ett par dagar på Brno kan väl ingen tacka nej till?! :) Mia e sugen på att hänga med iaf säger hon...

oscar skrev:
Robban - Du får testa bålgetingen om du har någon tusing som jag kan wheela runt med under tiden! :)
Jaja, det är deal såklart... :tummenupp Lycka till på Cartagena, 1.37.9 annars kan du stanna kvar där nere o träna... :7peta
:tummenupp
 
alakhai skrev:
Låter gott det... Va lite orolig att du fått husarrest.. ;) Men ett par dagar på Brno kan väl ingen tacka nej till?! :) Mia e sugen på att hänga med iaf säger hon...

Jaja, det är deal såklart... :tummenupp Lycka till på Cartagena, 1.37.9 annars kan du stanna kvar där nere o träna... :7peta
:tummenupp

Haha.... Säg som det är, dvs att du inte får åka om hon inte får hänga med!

Några 1.37,9 har du inte ens varit i närheten av gubbj-vel! :fatta!
 
oscar skrev:
Nja... Det är ju snabbare böjar än på Knudan, men knappast i stil med Assen!
Fast det går ju ändå tillräckligt fort för att det ska kittla lite i magen! :banana

Detta var förare som kört på Assen och andra banor ute i europa också. Visst smaken är som baken men jag tror knappast den är tråkig bara för man har lite effekt. Det är inte så jävla mycket roligare att löda rakt fram med 170 än med 50 hästar tycker jag. Rakorna känns ändå som en trist transportsträcka.
 
Chris Ash skrev:
Det är inte så jävla mycket roligare att löda rakt fram med 170 än med 50 hästar tycker jag. Rakorna känns ändå som en trist transportsträcka.

Jo, det är roligare rakt fram med 170hk istället för 50hk!
 
Man kommer ju fortare till kurvorna med mer effekt. Rakorna blir helt enkelt kortare.
Därför 250 är en så perfekt avvägning, bra pulver rakt fram och ändå lätt att svänga med :)
 
oscar skrev:
Jo, det är roligare rakt fram med 170hk istället för 50hk!

Jo visst blir det lite ballare om man har 260 istället för 200 i slutet av rakan men det är av sekundär betydelse då rakorna fortfarande är banans tråkigaste ställen, även med en heffaklump med raketmotor som GSXR1000.
 
Det är inte såååå långa rakor på Brno. Inga A-torpsrakor. Men dom är många. Banan är oxå starkt kuperad. hela banan går nedför bortsett från en riktig uppförsbacke på slutet. Tror nog alla har kul... oavsett val av maskin.
 
Webspy skrev:
Det är inte såååå långa rakor på Brno. Inga A-torpsrakor. Men dom är många. Banan är oxå starkt kuperad. hela banan går nedför bortsett från en riktig uppförsbacke på slutet. Tror nog alla har kul... oavsett val av maskin.
Nä, nu ska vi bråka om det är roligare att köra en sträcka på 5 sekunder eller 15 sekunder. :hihi
 
Swedie skrev:
Nä, nu ska vi bråka om det är roligare att köra en sträcka på 5 sekunder eller 15 sekunder. :hihi

Ja ja ja... Kan vi inte förstöra den här tråden också genom att börja pajkastning om vilket som verkligen är det bästa hojarna på banan.
2-takt eller 4-takt... :tummenupp
 
Oscar körde 2.15 med 250... Miinin körde 2.11 som bäst under endurancet tillsammas med IcemanJocke... dock på däck som va så slut så att dom borde skämmas...

Men som sagt.... båda tiderna är tillräckligt snabba för att anses som MYCKET bra försäsongstider.... tycker iaf jag.... så skippa pajkastningen nu !
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top