Träningsläger Åland 26-27/9

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Nästa helg kör vi ett läger på åland!:banana
Ett läger för alla motardåkare och även quadar.
Ingen utstuderad skola utan mest frikörning även om jag själv som inte ska köra kommer kunna kolla in er och hjälpa till med det jag kan vad det gäller körningen:hördu..

Kostnad 800:- Max (överskott går tillbaka till er i form av öl å grillat mm:fyllisar)
Ingår i pris: banan från lördag morgon till söndag kväll.
Boende blir tyvärr inte som det brukar i skolan och ingår inte.. dock kan det gå att få plats ute på banan i dom husen som finns där.. har själv en husvagn som rymmer 4 st som jag kan ta med och kan lånas till kostnad för vad färjan tar extra för den..

Har kollat med vikingline och det finns ganska gott om plats fre kl 15 och 20 dit - hem kl 20 sön med bil som inte är husbil, då blir det kl 8 mån hem.
Får svar i morgon om vi kan få lite idrottsgrupprabatt...

Anmäl er till mej på 070-39 39 585
Eller här..

Betalning på plats går bra..
(behöver ni däck så kommer jag ha med en hel del till nästan gratispris:D)

Häls Tommy..

Last edited:
Tjena Tommy!

Har du redan bokat banan eller är det preliminärt?

Jag kollade båtbiljetter och Vikingline verkar billigast för oss med skåpbil.

Eckerö linjen hade inte heller några biljetter hem på Söndagen oavsett så.

Jag ska höra med chefen om ledigt idag så återkommer jag och Kristoffer till dig.

Däremot är ju en tanke att eftersom du är arrangör och drar ihop allt så bör ju du och Nicke få åka gratis.

Känns som vi andra kan dela på den lilla kostnaden! Tycker ju jag iaf!

Jajuste, el hade dom sist, bör ju ingå i banhyran även nu?

Kan man köra lite värme i bussen om det blir allt för jävla kallt på natten... =)

Last edited:
Jag har sån beslutsångest!! Ska jag skita i att träna enduro inför ggn denna helg eller ska jag åka med er?! Transport av mig och MC går att lösa enkelt, jag har eventuellt även plats för en till person med packning och MC men boende verkar knepigt, i allafall om man vill bo hyfsat nära Vessingsboda och billigt. Finns det någon som har boende över?
Hur många har anmält sig till detta evenemang i dagsläget? Hur många måste det till för att det ska kosta 800:-?

PS: http://www.yr.no/sted/Finland/Åland/Jomala/langtidsvarsel.html

För en som aldrig varit på Åland förut har lite frågor.

Banan: Var på Åland ligger den? Närhet till civilisation, mack, affärer osv? Vill veta om man ska ta med sig massa käk, bensin, mm eller om man kan köpa det mesta i närheten.

Boende: Stugor vid banan, något som man hyr eller är ingår det i banhyran? Vad är rekommenderat sätt att bo?

Hojen: Krashpuckar vid hjulaxlarna, under fotpinnen och ett uppsamlingskärl räcker?

Jag och två till är intresserade.

Vessingeboda heter det där banan ligger!

Det är ca. 1-2 mil Öster om Mariehamn.

Längs med vägen finns det nån bensinmack som typ bara tar kontanter? Kort funkade ej sist jag var där. Går ju att åka till Mariehamn utan större problem och köpa pizza o.sv. Mataffärerna verkade dock stänga efter typ 17-18?

Så ta med kontanter och mat är mitt tips.

Banarrangören lär ju sätta nån deposition på banan. Blir det skador i asfalten så lär dom behålla den.

Alltså kan ju grejor på cykeln i stil med det här vara bra:

*Uppsamlingskärl för bränsleslangar,vevhus & transmissions ventilation och överflödningsslangen från kylaren.

*Barkbusters

*Krashpuckar på hjullaxlar.

*Plastbitar under fotpinnarna. (Skärbräda från Ikea funkar bra att skära ur).

*Ljudkrav tror jag inte dom har några direkta men det finns ju ingen större anledning att smacka på ett kapat herrejösses Gp-rör (det är ju ingen som blir våt iaf) :tungan

Om inte Tommy har några invändningar förstås! :tummenupp

Boende vet jag inte tyvärr, hör med Tommy.

Jag kommer bo i skåpbilen i depån på banan iaf. Sist jag var där fanns det el så det räckte till alla.

Banan ÄR bokad och lägret blir av om någon undrar..
Boende är som sagt lite osäkert men alla som är anmälda hittills har eget boende med sig och vi kommer att slå läger vid banan där det blir långbord och mycke gemenskap hela helgen:cpparty
Är det någon som inte har egen husvagn/bil och vill med så ska jag kolla lite närmare på lösningar med boende..

Hörs å ses!
Tommy..

Om någon kan lösa boendet för mig så är jag på!! Jag är rumsren och fiser inte mer än någon annan...Jag kan som sagt ta med en extra hoj plus packning och förare såklart, med mitt ekipage...

Vad är det för däck du har, slicks eller gatdäck? Kostnad för ett framdäck dimension 120/60-17?

Jag är sugen men vet inte om pengarna räcker nu när boende inte är inkluderat och priset steg med 300 kr...

Om någon kan lösa boendet för mig så är jag på!! Jag är rumsren och fiser inte mer än någon annan...Jag kan som sagt ta med en extra hoj plus packning och förare såklart, med mitt ekipage...

Ska kolla om de gick att sova i nån av husen på banan!:tummenupp
Har kanske en plats kvar i min husvagn men har inte fått svar än..

Vad är det för däck du har, slicks eller gatdäck? Kostnad för ett framdäck dimension 120/60-17?

Jag är sugen men vet inte om pengarna räcker nu när boende inte är inkluderat och priset steg med 300 kr...

Har slicks och regndäck, inga gatdäck.. och 17" fram är det minst av men jag har nya bridgestone för 900:-
Har ett bra budgetförslag annars på ett beggat maxxis intermediet vilket kan nog funka ganska bra där då det inte kommer vara stekhett precis och det kan du få för 250 spänn..
Priset för lägret är satt till 800 som sagt men ju fler vi blir desto mer går tillbaka i form av käk mm av det som blir över efter banhyra är betald..

Men priset på lägret har väl alltid varit satt till 800:- så det har väl inte stigit? Eller har jag fel?

Förra året var det några som tältade i depån, funkar ju det med faktiskt! Kanske lite kallt, men vafan det finns ju ström, bara ta me en kupefläkt!:tungan

Men priset på lägret har väl alltid varit satt till 800:- så det har väl inte stigit? Eller har jag fel?

Japp, du har fel... Kostade 500:- i våras inkl boende.... Men detta pris förutsatte minst 30 deltagare.

Edit: Har då ingen aning om vad det kostade förra året eftersom jag inte var med.

Last edited:
Nu bokar jag (på vinst o förlust) färjan... Jag skiter i släp så nu har jag ingen extraplats över.

Produkt Bilpaket SKBIL
Bilpaket 1-5 personer och en personbil
Kapellskär fr 25/9 kl 20.00 - Mariehamn fr 25/9 kl 23.00 Rosella
Personer: 1 Vuxen
Fordon: 1 Personbil längd max 5 m, höjd max 1,9 m
Mariehamn sö 27/9 kl 18.30 - Kapellskär sö 27/9 kl 19.30 Rosella
Personer: 1 Vuxen
Fordon: 1 Personbil längd max 5 m, höjd max 1,9 m

Obs! Då du bokar måltiderna via Internet och betalar senast vid incheckningen blir det förmånligare än vid köp ombord.

Totalt: 150,00 SEK

Jag och micke har bokat färja, ses på åland! :tummenupp

Japp, du har fel... Kostade 500:- i våras inkl boende.... Men detta pris förutsatte minst 30 deltagare.

Edit: Har då ingen aning om vad det kostade förra året eftersom jag inte var med.

Nu får vi väl vara tacksamma att någon har tagit på sig detta arangemang så att vi får åka. Annars hade det ju inte blivit någonting.
Sen är de ganska svårt att få tag på folk som vill köra med kort varsel på höskanten. Sommar är en helt annan sak. Och 800spänn är absolut inget att gnälla om.

Last edited:
När jag åkte förra året med ...hmm vad hette dom, Martin & Co?

Så kostade det typ 1300:- för helgen EXL. boende.

Men visst istället ingick ju många många timmar ren träning med ledare och man lärde sig mycket.

Så det här kommer bli skitskoj iår!

Jag och micke har bokat färja, ses på åland! :tummenupp

Nu får vi väl vara tacksamma att någon har tagit på sig detta arangemang så att vi får åka. Annars hade det ju inte blivit någonting.
Sen är de ganska svårt att få tag på folk som vill köra med kort varsel på höskanten. Sommar är en helt annan sak. Och 800spänn är absolut inget att gnälla om.

Är det någon som inte har egen husvagn/bil och vill med så ska jag kolla lite närmare på lösningar med boende..

Hörs å ses!
Tommy..

Har du hittat någon lösning på boende? Jag har insett att det blir jävligt trångt (och KALLT) att sova i skåpet på Caddyn.

Har du hittat någon lösning på boende? Jag har insett att det blir jävligt trångt (och KALLT) att sova i skåpet på Caddyn.

Ett år bodde vi på Gröna Uddens camping vilket funkade klockers. Det ligger nära småbåtshamnen i Mariehamn så det är nära till käk o.dyl. på kvällen. Tar typ 10 min till banan därifrån.

I annat fall är det bara å börja jaga, det finns ju massor som du ser.

.

Att hitta någon stanns att bo borde inte va så svårt här på åland fast i Lemland kanske det inte finns allt för många stugbyar:confused:

Men från Mariehamn ut till gokartsbanan borde det vara ganska exakt 18 km har jag för mig att jag mätte upp förut.

Så ni kommer att komma denna helg det är spikat och klart eller?

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!