Träningskväll i Umeå med Ejdehage

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
...ifall nån missat detta... (jag hade tur som råkade klicka mig in på sidan å se det idag) så är det en träningskväll med Ejdehage på Bussjö i Umeå nu på Torsdag. Sista anmälningsdag är IDAG! tisdag. Hoppas länken funkar nu... Iaf, kan vara braigt att åka dit å snurra några varv ;D Alltid lär man sig något!

http://www.umeaak.se/kalender_detalj.asp?KaId=167

Ja tom jag ska ju dit...har typ kört 2 ggr :yoparty

Jag tar med mig en herre som inte kört bana tidigare också! Så ni som känner er fega, nu är det läge att prova på!

Låter ju kanon....blev en del folk till slut... :yoparty

Jo, nu ska man dit efter att inte ens ha sett hojen på hela sommarn...
Ska nog ligga mest på rygg, i vägen för er andra... :P

Om det här vädret fortsätter ligger nog jag bredvid dig...kanske med ett armbrott också... :pannkyss

Jag har hört att man får en mjukare körstil om man kör mycket i regn... Fast fortsätter det här kanske man ska köra med flytväst och värma upp med ett par längder ryggsim innan första heatet?

//Eric

DR-Zätare skrev:
Jag har hört att man får en mjukare körstil om man kör mycket i regn... Fast fortsätter det här kanske man ska köra med flytväst och värma upp med ett par längder ryggsim innan första heatet?

//Eric
Den mjukare körstilen får man även på asfalt när man kommit nog långt :tummenupp

Nä men det är bra att träna på regn också, med vanliga däck kan man fucka upp ordentligt när det börjar sladda och ändå inte kastas av :)

Hur ser det ut där nu? Här regnar det iaf inte, men det hotar ordentligt... Styr upp nå bra väder nu.

DR-Zätare skrev:

//Eric

hahaha ja nästan så man skulle testat....lär ju bli en juste simbassäng i den där "snäva" 180°....

Det har ju slutat regna nu iaf...alltid en början...

Även fast man inte har en motard än så tror jag nog att man skall ta o åka dit o kika iaf, alltid roligt o kolla på motard körning :tummenupp

Visst var det 18.00??

Vad har ni för väder där nere i södra sverige?
Vi har fint som snus, vore synd om det bara var regn...
F.ö. är jag så satans bakis att jag kommer att ramla av moppen när jag försöker sitta upp... :fyllisar

jaså du är här och snokar du TJ =)
Kom förbi och kika...du kan få se när jag voltar! :yoparty

Jesse: Tror det var 17.00....och det har börjat torka upp här ute...

2taktare kommer oxå.

ha ha,, för er alla som vill se en noob på 2takt köra ikull så ere bara att dyka upp.. kommer nog att köra på knäskrap och så,, ha ha,, ses senare.. :yoparty

...borde iofs va bra om det regnar en del på den där banan, är ju snorhal även som torr... :näsblod ojoj, vad jag ska bli sjukskriven igen...

OlleR skrev:
Hur ser det ut där nu? Här regnar det iaf inte, men det hotar ordentligt... Styr upp nå bra väder nu.

Körde förbi för en stund sedan och vägen har torkat upp

Kulgan skrev:
jaså du är här och snokar du TJ =)
Kom förbi och kika...du kan få se när jag voltar! :yoparty

Japp, blir ju motardägare snart så man måste ju komma o inspektera hur man kör.. :yoparty Skotern är såld och banken "gav" mig pengar idag, så nu måste jag bara få tag på den rätta hojen...

TjReal skrev:
Japp, blir ju motardägare snart så man måste ju komma o inspektera hur man kör.. :yoparty Skotern är såld och banken "gav" mig pengar idag, så nu måste jag bara få tag på den rätta hojen...
Du får testa min!
Efter det vet du vilken du ska ha! (min) :)

TjReal skrev:
Ta med skinställ herrn.

OlleR skrev:
Ta med skinställ herrn.
hehe, kanske ska ta o göra det.. Har farsans gamla tävlingsställ från sent 70-tal.. Grymt snyggt är det :tummenupp Gult o svart, står MOVAC stort över axelpartiet, S.JONSSON på benen :fyllisar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT