Träningshelg i Östersund 1-2/7 avlyst

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Det var en tanke att vi skulle arrangera en träningshelg den 1-2/7 om det gick som vi ville med bygge av grusslinga och hyra av bana. Gick aldrig ut med det här på sporthoj officiellt då det fortfarande inte var säkert att det blev av, utan bara spridits genom "mun mot mun metoden" om en eventuell träningshelg.

Tyvärr så blir det nu inte av den helgen. :mad: Entreprenören som ska bygga slingan hinner inte påbörja arbetet förrän i mitten/slutet av nästa vecka på grund av andra jobb han har att färdigställa innan (alltså bara någon dag innan den tänkta träningshelgen). Eftersom vi då troligast inte hunnit få den klart tills då och besiktigat den är det lika bra att kasta handduken redan nu.

Hur skulle intresset vara för en träningshelg istället den 15-16/7? Alltså helgen innan SM deltävlingen. Om det finns intresse ska jag kolla så fort som möjligt ifall det finns en sportslig chans att ordna en då (måste kolla med hyrkart, go-kart sektionen, hyra av lokaler i området mm).

/Jocke

Jockwell skrev:
2247904

Hur skulle intresset vara för en träningshelg istället den 15-16/7? Alltså helgen innan SM deltävlingen. Om det finns intresse ska jag kolla så fort som möjligt ifall det finns en sportslig chans att ordna en då (måste kolla med hyrkart, go-kart sektionen, hyra av lokaler i området mm).

/Jocke
Ja det finns absolut intresse!
Vet några kompisar till som är intressaerade!

Är jag en av kompisarna? :)
I vilket fall som helst är jag intresserad, och sen hoppas jag att ni får fullt startfält i rookie!

Rookiesar, planera in tävlingen 22-23 juli. :tummenupp

Stoffy skrev:
2247921 Ja det finns absolut intresse!
Vet några kompisar till som är intressaerade!
Fan, Stefan, du är alltid på först att visa intresse! :) :tummenupp

Skulle du kunna kolla upp exakt hur många ni är som vill komma så jag har mer "kött" på benen när jag pratar/förhandlar med hyrkarten? Antalet förare styr lite hur mycket vi ska behöva ta betalt för en träningshelg. Låter de oss hyra deras lördag kommer vi att få ersätta dem med en stor del vår intäkt för att täcka en del av deras ekonomiska förlust...

RookieSM skrev:
2248126 Är jag en av kompisarna? :)
I vilket fall som helst är jag intresserad, och sen hoppas jag att ni får fullt startfält i rookie!

Rookiesar, planera in tävlingen 22-23 juli. :tummenupp
Jag räknar med dig båda helgerna om det blir även en träningshelg! :fyllisar Det är några här i stan som säger sig vilja testa köra tävlingen, sedan så får vi hoppas att det blir så. Du får ta och locka med dig fler hit så det blir även en fin rookie race. :yoparty

/J

Last edited:
Jockwell skrev:
Jag räknar med dig båda helgerna om det blir även en träningshelg! :fyllisar Det är några här i stan som säger sig vilja testa köra tävlingen, sedan så får vi hoppas att det blir så. Du får ta och locka med dig fler hit så det blir även en fin rookie race. :yoparty

/J
Ska göra mitt bästa för att sprida det vidare, hoppas ni gör detsamma. :Bugar

Måste finnas massa folk i Norrland som är sugna på att göra debut, kolla med Olles kompisar i Umeå/Skellefteå tex. Såg ut på bilderna som de var rätt många som körde och en av dem tom på en riktig hoj. :Rockbanan

Jaha... Då har jag nu fått svar.. :mad: :huvet Banan är uthyrd stora delar av lördagen den 15:e. Nu ser det riktigt mörkt ut att ordna en träningshelg om vi inte nöjer oss med att köra bara en dag..

Fredagen före tävlingen vore väl den allra bästa dagen för träning, då kommer alla komma och ni får mycket extrapengar i kassan.

RookieSM skrev:
2251179 Fredagen före tävlingen vore väl den allra bästa dagen för träning, då kommer alla komma och ni får mycket extrapengar i kassan.

Jepp instämmer :tummenupp
Fredagen innan e det bästa, alltså inget illa menat men men d flesta har ju en bit att åka... :tungan

Rancid-Racing skrev:
2252607 Jepp instämmer :tummenupp
Fredagen innan e det bästa, alltså inget illa menat men men d flesta har ju en bit att åka... :tungan

PS: Glöm inte att ha skummgummi eller annat dämpande mtrl runt banan ifall mr. rancid får psykbryt och måste kasta hoj,glasögon och hjälm där.....hans mtrl konto börjar vara överskridit vid det här laget :rofl :rofl :rofl

Ska kolla upp om träning på fredagen och se vad vi kan lösa. Är väl medveten om att de flesta har långt att åka, väldigt få skulle vilja åka ända hit för för en endags pass. :rolleyes:

Ska självklart även se efter hur vi ska kunna erbjuda Rancid-Racing skydd åt grejerna ifall han vill kasta dem. :D

/J

Norris skrev:
2252844 PS: Glöm inte att ha skummgummi eller annat dämpande mtrl runt banan ifall mr. rancid får psykbryt och måste kasta hoj,glasögon och hjälm där.....hans mtrl konto börjar vara överskridit vid det här laget :rofl :rofl :rofl
ooooooooooo, that was a cheap shot.

nest-junior.jpg

Observera symboliken i bilden med den lilla tjejen som får det gula kortet :rofl

Supermoto skrev:
2253401 ooooooooooo, that was a cheap shot.

nest-junior.jpg

Observera symboliken i bilden med den lilla tjejen som får det gula kortet :rofl

Jag lär få igen så det räcker he he :huvet

Norris skrev:
2252844 PS: Glöm inte att ha skummgummi eller annat dämpande mtrl runt banan ifall mr. rancid får psykbryt och måste kasta hoj,glasögon och hjälm där.....hans mtrl konto börjar vara överskridit vid det här laget :rofl :rofl :rofl

Jo våran vän"snorris" e ju känd för att ha ett lungt och stadigt humör :7peta

Psykbryt, ja det va väl kanske lite överdrivet, men om du tyckte det var lite läskigt, så lovar jag att det inte ska upprepas.

GILLISSON #147

Norris skrev:
2252844 PS: Glöm inte att ha skummgummi eller annat dämpande mtrl runt banan

Och snorre behöver ju inte ens nån bana, för han kör ju ändå inte :hihi

Rancid-Racing skrev:
2255689 Jo våran vän"snorris" e ju känd för att ha ett lungt och stadigt humör :7peta

Psykbryt, ja det va väl kanske lite överdrivet, men om du tyckte det var lite läskigt, så lovar jag att det inte ska upprepas.

GILLISSON #147

Norris skrev:

Som sagt jag får igen tusenfallt :banana :banana

Rancid-Racing skrev:
2255689 Jo våran vän"snorris" e ju känd för att ha ett lungt och stadigt humör :7peta

GILLISSON #147

Norris skrev:

:D :D :rofl :rofl Hmmm väldigt roligt, men jag förstår din frustration. Det känns så jäkla värdelöst att bryta race.
Med tanke på allt adrenalinet man har i kroppen så är det egentligen ganska märkligt att man inte slår sönder och samman allt man äger och har lite då och då.

Ser fram emot fortsatt close racing :tummenupp :yoparty

82# Bagarn

Back