Träningsdagar / allmänkörning på Kinnekulle - en dröm eller kan det bli verklighet!?

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Hej!

När jag flyttade till Skara så tänkte jag; va gött, nära till en räserbana som man kan gasa av sig lite på! Och visst, det går på diverse bandagar, men jag skulle gärna vara mer aktiv och kunna köra oftare och mer regelbundet.

Jag har undersökt lite och kommit fram till att det i dagsläget inte anordnas något dylikt och Götene MK har ingen roadracing sektion. Men jag skulle gärna vilja, och säkert många med mej, att det skulle kunna anordnas dylika träningar som jag har förstått att LMS har.

Är det någon här som sitter på mer information och kanske har varit i kontakt med banägaren / Götene MK ang. detta?

Mvh Thomas

Banan är farlig och ej godkänd för tävlingsverksamhet med MC. Det kan vara därför inga RR-träningar arrangeras där.

Det existerar inga avåkningszoner på ganska många ställen, dock är banan asrolig. När jag var där i somras och försökte åka fort så blev jag rädd hela tiden, läskigt om man skulle braka av...

/ Jens

Banan är farlig och ej godkänd för tävlingsverksamhet med MC. Det kan vara därför inga RR-träningar arrangeras där.

Det existerar inga avåkningszoner på ganska många ställen, dock är banan asrolig. När jag var där i somras och försökte åka fort så blev jag rädd hela tiden, läskigt om man skulle braka av...

/ Jens

Men det finns faktiskt svenska godkända banor med betydligt sämre avåkningszoner men som har kvar licensen för att ingen allvarlig olycka har hänt.
Det som hindrar banan från licens är inte avåkningszonerna, det är ett par stolpar på start/mål. Det gjordes en kontrollbesiktning för två år sen.

Men du har rätt i visst skulle man gärna önska större avåkningszoner, men det gäller många banor i sverige :)

Men någon RR-träning där förblir nog en dröm för banan är fullt uthyrd så det finns inget intresse från banägaren att lägga ner pengar på att bygga om och skaffa en banlicens för mc + att det finns ingen svemoansluen klubb med rr-sektion som har intressen där.

Men gott om allmänkörningar finns ju där sommartid med Actionpics, Racingworld mfl.

//Nitrous

Tack för svaren, det får väl bli bandagar då som jag får inrikta mej på! Men lite trist är det...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti