Träningar på Sviestad

Alicia skrev:
Okej, en fråga till. Har det någon gång hänt en allvarlig olycka under en RR-träning på Sviestad?
Inte vad jag kan komma ihåg.
Under tävling så har vi ju 250-krashen i somras om man nu ser den som "allvarlig" & även Watz flygfärd i bergskurvan innan lecahavet kom till....
Men liknande saker har väl hänt på andra banor oxå :rolleyes:

Precis som Lotta skriver så har det inte direkt hänt någon allvarligare olycka på många år nu. Det är vi tacksamma för. Samtidigt skall man komma ihåg att man som träningsledare inte är ensam på banan. Dom flesta i depån är mycket hjälpsamma och personer som Lotta, Peter, Torkel osv finns alltid tillhands om / när det händer något.

/HW

HW skrev:
Precis som Lotta skriver så har det inte direkt hänt någon allvarligare olycka på många år nu. Det är vi tacksamma för. Samtidigt skall man komma ihåg att man som träningsledare inte är ensam på banan. Dom flesta i depån är mycket hjälpsamma och personer som Lotta, Peter, Torkel osv finns alltid tillhands om / när det händer något.

/HW
:pannkyss

LOTTAK skrev:
Inte vad jag kan komma ihåg.
Under tävling så har vi ju 250-krashen i somras om man nu ser den som "allvarlig" & även Watz flygfärd i bergskurvan innan lecahavet kom till....
Men liknande saker har väl hänt på andra banor oxå :rolleyes:

Menar just under träningstillfällen, då det inte finns ambulans på banan.

Alicia skrev:
Menar just under träningstillfällen, då det inte finns ambulans på banan.
Om jag minns rätt tog vi ut ambulans 3 gånger i år att säkerhetsskäl (bättre 1gång för mycket än 1 för lite)
1:a gången Maries highsider i esset kraftigt blåslagen & stukad
2:a gången Medins highsider ur esset när han slog i ryggen & tappade luften
3:e gången Bennys highsider på start&mål när han blev liggande still på mage
I efterhand med facit i handen gick ju alla 3 krascherna väl men att ta ut en ambulans i sådana lägen ska man göra och inte ta mågon risk tycker jag

LOTTAK skrev:
Om jag minns rätt tog vi ut ambulans 3 gånger i år att säkerhetsskäl (bättre 1gång för mycket än 1 för lite)

Aj Aj :nurse :kryckor

Om någon känner för att vara träningsansvarig samma dag som jag så är ni välkomna (13 juni), lite stress att vara helt själv. Skönt att vara två faktiskt.

Blir det några stockholmare som orkar åka till linköping för att vara ansvariga tro? :rolleyes:

LOTTAK skrev:
I efterhand med facit i handen gick ju alla 3 krascherna väl men att ta ut en ambulans i sådana lägen ska man göra och inte ta mågon risk tycker jag

Öh, hu. Jag och Marie har alltså varit på plats två av tre gånger det har behövts ambulans. :skrämd
Kanske bäst o vara hemma. :3freak

Mad Moose skrev:
Öh, hu. Jag och Marie har alltså varit på plats två av tre gånger det har behövts ambulans. :skrämd
Kanske bäst o vara hemma. :3freak
Men båda gångerna gick ju bra eller hur :)
Så svik oss nu inte vänner

Jag åker från Stockholm..Ansvarig 9 maj...

Bikerbitch skrev:
Om någon känner för att vara träningsansvarig samma dag som jag så är ni välkomna (13 juni), lite stress att vara helt själv. Skönt att vara två faktiskt.

Blir det några stockholmare som orkar åka till linköping för att vara ansvariga tro? :rolleyes:

¨Stockholmare... som är LMS:are... vilka svartfötter... :arsele

Bikerbitch skrev:
Jag hänger på. Jag har heller aldrig hållt i en träning. Läser du det här Håkan eller ska jag mejla dej?

Last edited by a moderator:
Larzon skrev:
Jag åker från Stockholm..Ansvarig 9 maj...

Ja men du är ju ingen vanlig stockholmare heller Larzon, du är ju en sån där trevlig prick :yoparty

Edika skrev:
Jag hänger på. Jag har heller aldrig hållt i en träning. Läser du det här Håkan eller ska jag mejla dej?

Strålande, man tackar för det!
Maila Håkan du så han har allt under kontroll.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...