Träning urk

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Sitter här å funderar varför man så dålig motivation till att träna?
Förut har man varit träningsfreak och tränade upp till sex gånger i veckan, men nu, latmask, soffpotatis, name it.

Hade en tanke, eftersom jag tränade så mycke förut och var då vältränad men slutade väldigt plötsligt och blev då istället en säck fett,
och nu när man försöker med lättare träning så känns det inte som att det ger något resultat, är enda alternativet att börja träna hårt igen?

Jag är fruktansvärt uttråkad och funderar på att plocka fram dom gamla bambupinnarna å härda lite å försöka få fram lite motivation.

Promenad klockan nio imorgon bitti erbjöds av en arbetskamrat.
Hum undrar om man pallar av å gå upp :3freak

Tyvärr tillåter inte min ekonomi det.
Testade precis en gammal övning som visade hur otränad man har blivit.
Motivation, kom.

Jag har börjat att träna på morgonen innan jobbet. Funkar kalas för man känner inte att man förlorar någon tid. Nu är ju jag en morgontrött jäkel men det funkar endå att starta träningen 07:00, hatar ju mornar redan som det är så varför inte göra dom lite jävligare så kan man hata dom ännu mer.

Jag pallar inte att gymträna på sommaren när det är fint väder. Det handlar om prioriteringar, hur ofta är det så här fint väder? Då badar man hellre än är på gymmet.

Kör lite cross som är bra träning, men gymmet får vänta till sämre väder.

Emmi skrev:
Jag pallar inte att gymträna på sommaren när det är fint väder. Det handlar om prioriteringar, hur ofta är det så här fint väder? Då badar man hellre än är på gymmet.

Kör lite cross som är bra träning, men gymmet får vänta till sämre väder.

Tyvärr är jag inte någon gymmänniska.
Funderar på om man ska försöka komma iform med Kung Fu`n igen.

Precis, de fina vädret förstör motivationen lite oxå.

Qwerty skrev:
Jag har börjat att träna på morgonen innan jobbet. Funkar kalas för man känner inte att man förlorar någon tid. Nu är ju jag en morgontrött jäkel men det funkar endå att starta träningen 07:00, hatar ju mornar redan som det är så varför inte göra dom lite jävligare så kan man hata dom ännu mer.

Började i mars med samma grej. Helt perfekt. Ingen stress med jobbet och jag hoppar inte över träningen för att man vill hem efter jobbet istället för att träna.

Alicia skrev:
Tyvärr är jag inte någon gymmänniska..

Börja klättra!
:tummenupp

Grym träning, grymt kul och dessutom ger det en go kick när man hänger 10-15 meter upp i ett suddgummi-stort grepp....

Bara att kämpa på det!! själv skiter jag i allt vad sommaren har att erbjuda eller det blir väl mest året runt .. Gym är prioritering nr 1 hehe

BlueNinJa skrev:
Gym är prioritering nr 1 hehe

Ja, har man inget liv, inget självförtroende och för liten k*k så blir det lätt så för vissa....
:rolleyes:

Ut i solen pöjk! ...vad ska du med obrukbara muskler till om du aldrig tar dig ut ur gymmet? Så kul är det väl inte att knalla runt och fisa med de andra muskelgubbarna å snegla på sig själv i speglarna veckans alla dagar?!

Haha ok då.. delad första prioritering om man kan säga så då :rolleyes:
jorå man hinner väl ut i solen ibland med :D haha jodå det är fan rätt kul dock blir det ju bara 1-1½ timme som högst / dag sen på eftermiddagarna har man ju alltid nått för sig , brukar vara skönt att bada hehe =)
Edit : Hehe har faktiskt ett jävligt dåligt självförtroende ibland :3freak :rofl

Last edited:
Träna på gym, springa eller dylikt är väl det sista jag skulle göra någonsin. Kör hellre lite hobbyenduro, tar en promenad, samt äter vettigt för att må bra.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8