Träning Kalmarbanan.

Blir det någon körning på kalmarbanan i år?
Tider?
Priser?
Ev. hemsida?

Vi är ett gäng som är sugna när det blir lite varmare!

Tiderna ser i nuläget ut att bli samma som förra året men vi hoppas fortfarande att vi ska kunna ändra till det bättre i alla fall på sikt. För er som är långväga förare så vore det ju bättre med längre sammanhängande tid vid i alla fall några tillfällen.

Priserna blir troligtvis detsamma som förra året, dock ska jag väl vänta tills efter årsmötet innan jag säger för mycket.

Ombyggnad av banan pågår nu i vinter o vår så det blir lite annorlunda i ett par kurvor samt att det blir ny asfalt över hela banan. Lite osäkert när ombyggnaden blir klar eftersom det beror på väder o temperaturer, men det blir troligtvis bort i Maj/Juni !

Hemsidan är: http://www.kmkrr.se

Kan också berätta att det i nuläget är ett preliminärt datum satt för minimoto/supermoto tävling 26-27/7

Ni är också varmt välkomna att bli medlemmar (ju fler vi är desto lättare att påverka o få bidrag osv)

Mvh Jonas

Ingår en grussektion i ombyggnadsplanerna?

Nej inte som det ser ut just nu i alla fall, just nu ligger det högre prio på att få mera träningstider och att jobba på ljudnivåerna !

Ni borde anmäla tävlingen till Svemo så den kommer med i kalendern? Vore trist om det skulle bli dubbelbokning av datum, jag vill inte missa nåt. :)

Ni borde anmäla tävlingen till Svemo så den kommer med i kalendern? Vore trist om det skulle bli dubbelbokning av datum, jag vill inte missa nåt. :)

Japp....det är på G även om det kanske dröjer lite till...:tummenupp

Finns nu lite färsk info på KMKRR.se angående träning på banan när den blir klar.

Ser i nuläget ut som det ska kunna bli i alla fall tre heldagsträningar under säsongen...

Som det ser ut nu så kommer SuperMoto tävlingen inte att gå ut i Svemos kalender...eftersom denna tävlingen är en enklare tävling så läggs den inte upp i kalendern tyvärr, däremot så kommer den att annonseras ut på andra lämpliga ställen, tips om sådana tas tacksamt emot.:tummenupp

Nya detaljer i år på Kalmar banan är att vi kommer att vara hårdare med ljudnivåerna och även krav på kraschpuckar på hjulaxlar och fotpinnar samt styrändar för att spara beläggningen på den "nya" banan !

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back