Träning inför 2017

25719766cfc0440b01299fac4ac9c5ae.jpg

För såhär ser man ut utan styrketräning :rolleyes:
BMW-M4-Marc-Marquez-3.jpg

Marques brevid en fullvuxen man.

You get the point? eller ska vi ta en till vad var det jag sa :hihi:rofl

Du missar hela poängen. Det handlar verkligen inte om längden Mojja. Det handlar om kroppssammansättningen. Ska vi ta en vältränad person som inte har styrketränat?

london-2012-mens-marathon1.jpg

Jaja!

Jag kör löpning,cykling,enduro och träningsläger i Spanien denna försäsong och du gymmet, Vad som ger bäst resultat lär vi väl märka på Torpet i maj :fakta:rock:rock

Hmmmmm, Rossi 182/65-jag 183/75......vad fan ska jag ta bort för kroppsdel? :D :D

Simoncelli var förvisso 183/72, dit kanske man kan nå utan att träna som heltidssysselsättning. :)

Jaja!

Jag kör löpning,cykling,enduro och träningsläger i Spanien denna försäsong och du gymmet, Vad som ger bäst resultat lär vi väl märka på Torpet i maj :fakta:rock:rock

troll bait.png
Sluta trolla nu och kom in i matchen. Jag skrev klart och tydligt att styrketräningen inte är det viktigaste.

Träning med endast kroppen som motstånd kan vara tung styrketräning. De flesta tycker nog att 10 chins är hyfsat jobbiga exempelvis. Eller enarms-armhävning etc. Det måste inte vara vikter :) Med det här sagt så säger jag absolut inte att styrketräningen är den viktigaste träningsbiten för att puttra runt på banan.

*edit* Bruce Lee använde sig av motståndsträning (styrketräning) och hade väldigt låg fettprocent. Precis som alla andra elitidrottare oavsett sport egentligen. Det mesta fettet är liksom jäkligt onödigt och bara bekvämlighetsvikt.

Hmmm....1.95 lång, 105kg...känner att jag har ett visst handikapp här

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup