Träning i Borås 2009

Tyvärr uppbokad imon, va det jämn lr ojämn vecka körningarna va på söndagar?
annars får de bli en annan dag :tummenupp

Dom flesta av oss är väl lite slitna efter Örebro.
Du kan ju åka dit idag om du vill. Det är samåkning med gokartarna.

Jag skall kolla upp om det är ok att köra nästa söndag (27/9) (det är tillåtet att köra ojämna helger).

Efter att jag landa fel med crossen o skadade handen så ställde jag bara in den i garaget.

Tänkte ta tag i den inför nästa körning o skulle börja ställa in "rider sag" på bakdämparen. Tycker att fjädern är förbannat trög att dra runt så jag tänkte plocka loss dämparen för att förenkla det hela. Men det var lättare sagt än gjort. Var tvungen att plocka ner hela bakramen, tank mm bara för att komma åt med nyckel o slägga. När jag väl fått ur den så ser jag att lagrena hade gått i infästningarna och att skyddet inne i dämparen hade lossnat och att packningen mot kolvstången vridit sig. Se bild.

Jävla skit. Så nu får man väl lämna in den för renovering.

Ang imorgon så får jag se om jag hinner. Hann inte meka med motarden pga crossen.

Bifogat

• DSC00143.jpg
    DSC00143.jpg
    197.5 KB · Visningar: 43
Efter att jag landa fel med crossen o skadade handen så ställde jag bara in den i garaget.

Tänkte ta tag i den inför nästa körning o skulle börja ställa in "rider sag" på bakdämparen. Tycker att fjädern är förbannat trög att dra runt så jag tänkte plocka loss dämparen för att förenkla det hela. Men det var lättare sagt än gjort. Var tvungen att plocka ner hela bakramen, tank mm bara för att komma åt med nyckel o slägga. När jag väl fått ur den så ser jag att lagrena hade gått i infästningarna och att skyddet inne i dämparen hade lossnat och att packningen mot kolvstången vridit sig. Se bild.

Jävla skit. Så nu får man väl lämna in den för renovering.

Ang imorgon så får jag se om jag hinner. Hann inte meka med motarden pga crossen.

satan va du slaktar bakdämpare. dags att banta?;)

Vi kan inte köra rallycrossbanan denna helgen heller.

Nu har det blivit så dumt att gokarten bytt bort v941 mot v940 (för tävling?) så nästa tillfälle för helgträning är v943.

Vi kan dock dra ihop ett gäng och åka upp tidigare på vardagarna om vi skulle vilja det (från 12 tills det blir mörkt).

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra