Trängselskatt i Gbg

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hörde precis på nyheterna att miljöpartiet vill ha biltullar permanent och även i Göteborg. Jaha nu får ni som garvade åt oss tillbaka. Snart kommer danmark och norrland bli väldigt attraktiva ställen att bo.

Varför ska norrlänningarna klara sig? De envisas ju med att hålla på med tjällossning och skada vägarna varje år, borde va straffskatt på det... :argpådato

Johan skrev:
Varför ska norrlänningarna klara sig? De envisas ju med att hålla på med tjällossning och skada vägarna varje år, borde va straffskatt på det... :argpådato

Jo för om dom ska skatta på tjällossningen så betyder det att då måste dom ha mera bidrag från stockholm, då måste vi i sthlm höja våra skatter ett par procent till.

Som jag fattade det ska miljöpartiet gå till val med den här frågan, så det är väl bara att gratulera till ett effektivt sätt att lägga sig under 4% spärren. Så egentligen borde man väl uppmuntra dårarna?

Thermal skrev:
Som jag fattade det ska miljöpartiet gå till val med den här frågan, så det är väl bara att gratulera till ett effektivt sätt att lägga sig under 4% spärren. Så egentligen borde man väl uppmuntra dårarna?

:tummenupp :tummenupp håller fullständigt med dig :D

Vi garvar fortfarande om det är det som är den springande punkten i konversationen.

Sen skall det bli skoj att se var dom lägger tullarna,GBG är en liten stad med microskopiska köer jämfört med Stockholm.

Tycker det är bra med trängselskatt.. Har man inte råd kan man gott åka kommunalt...

:rolleyes:

Långa farbron skrev:
Fiskbil menar du ?

Nej, frukt.
:fakta

Har sällan haft sådan hemlängtan, skyndar mig med panik/förhoppning i halsen (påminner om gråtklump) för att hamna i norra europas längsta kö. Tror han jag åkte med hade Christer Sandelin i stereon dessutom.

Markus skrev:
Nej, frukt.
:fakta

Har sällan haft sådan hemlängtan, skyndar mig med panik/förhoppning i halsen (påminner om gråtklump) för att hamna i norra europas längsta kö. Tror han jag åkte med hade Christer Sandelin i stereon dessutom.

Du har bara inte lärt dig att uppskatta god musik,dessutom så var det säkert en stockholmare som körde lastbilen :gnissla

Sulan skrev:
Tycker det är bra med trängselskatt.. Har man inte råd kan man gott åka kommunalt...

:rolleyes:

Jag både bor och jobbar utanför stan så för mej kvittar det. Brorsan jobbar utanför och bor inne i stan. Han tycker inte att det är så farligt endå. Mindre bilar, han kan sticka tjugo i åtta och lätt hinna in och ta en java innan arbetet klockan 8. Tidigare fock han åka 7-kvart över och var nästan jämnt sen. Sen att han endast betalar för ev varannan genomfart är en annan sak. Tydligen så funkar inte kamerorna helt 100. För han har alla reg plåtar och inget fuffens.

Billtullar är ganska roliga egentligen. De drivs fram av de partier vars medlemmar kommer att inse att tullarna begränsar deras liv, och motarbetas av framförallt det parti vars medlemmar kommer att inse att billtullarna är den bästa uppfinningen sedan automatlådan. Kostnaden behöver bara höjas lite till :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg