Trängselskatt i Göteborg

efterssom jag inte äger eller kör bil är jag för trängselskatt. Det är ju toppen om det minskar biltrafiken i stan! Jag kommer kunna sova längre på mornarna och komma hem snabbare på eftermiddagarna.

Jag kommer dock aldrig i helvete rösta på mp. Finns det nått parti som vill sänka bensinpriset och asfaltera hela sverige?

(fan nu kommer jag bli hängd)

Tycker detta e bra tillbaka till häst o vagn :lol

Miljöpartiet gräver sin egen grav tyvärr finns det för många trädkramare som röstar på dem så de behåller sina mandat.

Lite nya partier borde bildas av folk som har lite verklighetsanknytning o inte bara pluggat o läst på papper hur världen funkar.

//Blondie

Blondie skrev:
Lite nya partier borde bildas av folk som har lite verklighetsanknytning o inte bara pluggat o läst på papper hur världen funkar.

//Blondie

Behöver väl inte bildas några nya när det redan finns ett utMärkt alternativ.

Nåt måste göras här iallafall, är så jävla trött på dessa köer och i varenda bil sitter EN person. Jag kör bil i tjänsten så jag är illa tvungen.

Nä gratis cyklar till folket eller nåt :tummenupp

Tycker också det vore skönt med mindre bilar i centrum. Inte för att det är något jätteproblem utan för att det vore tyst och skönt och enklare när man cyklar.

Åker själv bil igenom stan ibland för att jag inte orkar svänga av. :brinnerup
Sådana som mig skulle rensas ut med tullar!

Jag tycker de kan ge motsvarande summa de skulle få in på bilarna till de som cyklar i stället! Kanske inte skulle uppnå det resultat de vill ha.. men jag skulle iaf få en massa mer pengar att leka med :tungan. och bil kör jag ändå så det räcker i tjänsten :hihi

Långa farbron skrev:
Risken är väl bara att folk försöker få till snygga kort vid kamerorna :gnissla

Ska man se det som en risk eller chans? :va :3freak

Känns inte som nått direkt genomtänkt förslag. Var skulle de sätta upp betalstationerna någonstans? Det är ju inte trafiken i innerstan som är problemet i Göteborg utan över/underfarterna över älven som är problemet. En till bro och köerna skulle bli mycket mindre.

Tror ju inte att det blir nåt försök i nån annan stad om (när) dom röstar bort det i Sthlm efter försöksperioden.. :gnissla

Ytterligare ett alternativ för att minska köerna är ju att helt enkelt förbjuda biltrafik över (och under) götaälv. :rolleyes:
Eller varför inte förbjuda biltrafik över huvud taget? men det är ju klart, då skulle de inte få in några pengar på trängselskatt och parkering.. :va

Med såpass höga parkeringsavgifter så borde det inte behövas en extra inkomst i form av trängselskatt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg