Tränger ni er i köer?

Kör du mellan bilköerna?

• Antal röstningar
    0
Stortryne skrev:
Började fundera på hur "folk" i allmänhet gör. Måste ju veta, så att jag kan göra tvärtom :tomten

Situation: 2-filig väg, rödljus, båda filerna går rakt fram, kö i båda filerna, du skall rakt fram, det är rött.

Hur gör DU oftast?
Ska va väldans tätt om ja inte smiter förbi, säkert många som retar sig på det men va ja vet så finns det ingen lag på det så va f... :blah

beror på,ibland smiter ja förbi å ibland väntar ja,men man är alltid lite nojig att man ska råka passera den där idioten som kan få för sig att slänga upp en dörr :gnissla ,behöver ju inte vara en idiot iof kan ju vara en unge eller nån magsjuk typ :zpy . frågade min mosters man som är polis å han sa att det finns ingen regel emot det,däremot kan det gå under vårdslöshet i trafik om det inte sker på ett "snyggt" sätt,upp till den polis på platsen att bedöma det om man blir stoppad,men risken för det lär ju vara rätt liten :D

-PLM- skrev:
Då jag kör mc i jobbet förundras jag varje dag av de som följer köerna så snällt med mc. Skräckexemplet var killen med en välputsad monster900, då jag kom från Lidingöhållet och det var nästan tvärstopp hela vägen in mot Vallhallavägen.
I höjd med försvaret kör jag om killen, ställer mig vid rödlyset 300meter längre fram, svänger sedan in och går upp med ett paket till 7.e våningen, och när jag går ner igen ser jag genom fönstret killen i köerna. 300meter på ca 5min, en bedrift bara det, då började jag tappa hoppet på mc släktet :)

va bra motorn måste ha det utan kylande fartvind...

Är man i ett större sällskap så brukar jag lägga mig i kön..
är jag ensam så blir det mitten...

Tränger mig? Nä

Det handlar inte om att tränga sig, klart man kör förbi man kommer ju ändå va först iväg. Om jag vet att köerna står still åker jag, om jag känner att det är på väg att röra sig är det lite knepigare och jag försöker rulla med utan att fota. Men klart man åker förbi, är ju inte kul att stå där med avgaser i näsan.
Sen finns det dom som försöker täppa till :kocko och sen (säker en mc åkare) som efter bästa förmåga försöker flytta sig, då tackar man lite med armbågen eller nåt.
Man när ni beslutar att åka i mellan titta bakåt, det kan ju komma en hoj åkande i "mitt" filen :)
/Dennis

Ser jag att det slår om till rött så glider jag förbi lite snyggt och ställer mig först,men passar mig för knäppgökarna i plåtlådorna om det är på vippen att bli grönt...
Förra veckan gjorde man en strålande förbi-glidning i kön,och fick som tack höra en ylande sur-Opel på 7000varv på sin högra sida.Han uppskattade VERKLIGEN min lilla manöver...
Har man bara lite koll på vad övriga trafiken har för sig så är det lugnt,men som sagt...en del blir tvärförbannade!
Men nu har jag flyttat ut från Gävle till Valbo,finns ju inte mkt till rödlysen.
Men ska ägna sista semesterdagarna åt att åka fram och tillbaka å trängas vid det enda rödljuset här.... :hihi

Extraknäcker som taxichaufför (med bil) så man är ju skolad den hårda vägen. Tar såklart alla möjligheter som finns. All tid som går att sparas in ska sparas. Kör man sen hoj så är de ju osportsligt lätt att vara först iväg i alla rödljus.

Natti natti

kiwimaddog skrev:
det där har jag lite svårt att förstå, känns lite sverige på nåt sätt... ingen som tar din plats, hojjen står ju oftast mellan filerna o drar ju iväg åtminstonde 4ggr snabbare än bilarna....jävla jante-lagen typ

Jo, men det är ju bara det att fanskapet inte kör mellan filer utan bara står där som boskap.
Skulle han köra som folk och hamna först vid rödljuset skulle det inte vara nått problem. Men det är när han bara står där i mitten av en fil och inte begriper bättre som jag lackar.
Men allvarligt, det är väl kanske självklart att man kör mellan köer. Oavsett om de står stilla eller om de rullar i 100km/h.

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda