Träna / Tävla i Örebro - nu är det klart

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi kör första träningen nu på lördag, den 17e.
9-13 är det supermotard och 13-16 är det minimoto.

Medlemsskap i SVEMOansluten klubb krävs. Lämpligen då TeknisMC för er som inte är medlemar eftersom ni då får rabatt på träningar.

Jag försöker svar på ev. frågor som kan finnas här så gott jag kan. Det jag inte kan svara på direkt tar jag reda på.

Det är lite småfix som ska fixas innan lördag så om så många som möjligt kan komma ut till banan imorron och/eller onsdag vore det bra. Mer folk -> mindre jobb per person.

Ett par frågor jag själv kom på är A) "var ligger banan" och B) "vad kostar det". Svaren blir A) se min signatur och B) Max 200:- men troligen mindre. Det bestämmer vi slutgiltligen imorron när vi träffas och jobbar. Är du med och jobbar kan du således vara med och bestämma priset...

Last edited:
Skickade just ut detta som mail till de som är med på mailinglistan...

Hej alla

På lördag är det träning - ÄNTLIGEN.

Det strular såklart för oss med allt pappersarbete men det ser ut att lösa sig.

Motard:
Klockan 9-13
Kostnaden är 200:- för icke teknismedlemmar och 150:- för medlemmar.

Minimoto:
Klockan 13-16
Kostar 50:- för ungdomar under 18år och 100:- för ickeungdomar.

Om det inte blir "för många" minimotoförare delar vi banan och fortsätter köra motard även efter 13.00. Enbart på asfalten eller hela slingan beroende på om crosscarten vill använda sin slinga.

Kraven för att få träna är att personlig utrustning och hoj skall uppfylla reglementet samt att den som kör måste vara medlem i SVEMO-ansluten klubb. Detta kan lösas på plats på lördag. Ett reduserat årskort kostar 50:- för enskild person och 100:- för familj.
Tänk på att INTE ha glykol i kylaren (både motard och minimoto) samt montera något slags vurpskydd vid fotpinnarna (motard).

Frågor till mig via mail / 070-5857066 eller Hoff på 070-6472272.

/Jocke

Banan har provkörts av minimotopiloter som tyckte den funkade toppenbra. På "långa" rakan läggs det ut ett par chikaner för att göra det roligare men i övrigt kör vi samma slinga (alltså asfaltsdelen).

VÄLKOMNA :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...