Träna stunts på någon annans hoj!

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
Till dom som inte vill kvadda sig egen hoj.

Skyddskläder, MC, lärare och extra försäkring ingår.

Gör så här.. boka in en dubbellektion på närmsta trafikskola.

Bromsövingarna är perfekta för att åka på framhjulet... säg att du försöker bromsa lagom hårt men att det är så svårt.

På vägen tillbaka i slalombanan övar du bakhjulskörning... säg bara att du tappade kontrollen.

Passa på att slå runt så du lär dig hur högt man kan resa hojen.

Bara en idé alltså :)

ja och på vägen till övningsbanan så testar du max hastigheten med hojen innan du tar och avlutar sista rakan med att stå på tanken :)

Va juh bara det att på min körskola så körde vi en Suzuki Bandit. Blir lite problem att wheela o göra stopies med

Clifton skrev:
Va juh bara det att på min körskola så körde vi en Suzuki Bandit. Blir lite problem att wheela o göra stopies med
Vaa? Var det en Bandit 600 som var strypt till 34 hästar och inoljade bromsbelägg, och ena skivan bortplockad? :va

Mattias skrev:
Mann måsste ha ärretta för och kuna wheela!!!!

har sagt det förut ALLT går att weiila tom en BOBCAT okej även om det inte är så svårt värre att göra stoppis med den :rofl :rofl :rofl

Bifogat

• P0304_142300.jpg
    P0304_142300.jpg
    14.9 KB · Visningar: 882
Clifton skrev:

Jaha, så du kan inte wheela på en Bandit, Nähe försökte Du på 5´an och stillastående eller var den nertrimmad. :huvet

Gottis skrev:
ja och på vägen till övningsbanan så testar du max hastigheten med hojen innan du tar och avlutar sista rakan med att stå på tanken :)

haha.. mm... blev farträdd och tänkte hoppa av, men ångra sig.. det håller nog :)

granath_ skrev:
haha, närå. det är bara upp i toppfart & ner med skopan ;)

kommer inte upp på framhjulen för det har testat men har åkt på framhjulet med fanskapet skopan högst upp och en backe ner tro fan man trodde man skulle välta över :hihi :hihi

måste ju underhålla sig med nått på jobbet ..hoppas inte chefen är här bara :rolleyes: :rolleyes:
robeen skrev:
haha.. mm... blev farträdd och tänkte hoppa av, men ångra sig.. det håller nog ;)

du har ju skyddskläder från skolan räddar dej från allt :hihi :hihi

Gottis skrev:
kommer inte upp på framhjulen för det har testat men har åkt på framhjulet med fanskapet skopan högst upp och en backe ner tro fan man trodde man skulle välta över :hihi :hihi

måste ju underhålla sig med nått på jobbet ..hoppas inte chefen är här bara :rolleyes: :rolleyes:

haha, keep it up :Bugar

Clifton skrev:

:hihi fan jag som lyckades wheela med min zundapp ks50 (iofs en sport) Den hade ju 5-10 hk och vägde strax under ett ton.
David.

Gjort en stoppie med en 3-hjulig eltruck (visserligen med en 1 tons-bunt med osb-skivor på) :yoparty
Bakhjulet var svårare då drivningen sitter på framhjulen :näsblod

Red skrev:
Gjort en stoppie med en 3-hjulig eltruck (visserligen med en 1 tons-bunt med osb-skivor på) :yoparty
Bakhjulet var svårare då drivningen sitter på framhjulen :näsblod

Full rulle bakåt för att sedan bromsa rejälr (omvännd stoppie) ? Lättare om du har lasten riktigt högt.

Hoppas du har en rejäl bur på den där om du ska testa?

/Urban

Clifton skrev:
whoops inte bra att skriva när man är trött.
Va juh en honda shadow jag körde.
Blandade du ihop en Honda Shadow med en Suzuki Bandit?! Du måste ha varit jävligt trött...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka