Träna inför uppkörning?

Tanner1213

Medlem
Gick med
28 May 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF R125 -14
hej

Det finns ju många här på SH som bor i Sthmsområdet. Och en del är gråhåriga och sysslolösa, vissa är pensionärer tom (som jag) I början av maj så är ju det oftast varmt och skönt så kanske du kan få några att övningsköra med dig några timmar? Om du talar om vilken del av stan som du bor i så kanske det dyker upp någon som kan ställa upp någon timme eller flera. Om du bor i Sydostsektorn av länet (Tyresö-Haninge) så kan jag ställa upp

Tomas

Hej Tomas. Har du möjlighet att komma till Huddinge ungefär för att kunna övningsköra med mig?
Om inte så är det lugnt. Tack!
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
hej

Avvaktar den andra tråden så får vi se om det blir några napp på den. Men inte omöjligt, så vi kan höras om några dagar. hälsn T
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Tack för svaret. Jag har också en parkering bredvid mig fast är fortfarande lite skeptisk om en polis bara från ingenstans kommer och frågar om körkort. Jag kommer inte kunna köra mycket i trafik tyvärr fast jag har övningskört bil/kommer fortfarande göra det. Angående teorin så har jag en fråga om det också. Jag har hört folk säga att appen Ikörkortmc är den enda man behöver för att klara teoriprovet. Är det sant? För jag har skaffat det och håller på att lära mig av det, fast har inga böcker eller annat att träna på.


Det räcker oftast inte med en app men vissa appar och "frågeprogram" inkluderar teori. ikörkortmc.se har en teoridel med text och bilder precis som gratisteori.se och på ikörkortmc får du även en kort förklaring till frågorna när du gjort dem så det är långt mer än bara frågor. De frågor du har fel på kan du lätt lära dig.
https://www.ikorkortmc.se/teori.php

En bok kan vara bra ändå, beror på vad man föredrar. Vissa har bättre illustrationer tex.
Jag körde faktiskt ikörkortmc.se och den är mycket bra. Vet inte om app finns och inkluderas men förmodligen inte men jag hade valt hemsidan framför app. Jag körde även så många gratis teorikällor jag kunde hitta och nöjde mig när jag snittade ca 3 fel på frågor och ikörkortmc och gratisteori stämde bäst med teoriprovet men tänk på att frågorna ofta är ställa lite annorlunda. Fick 61 av 65 så det är så pass träffsäkert.
 
Last edited:

Tanner1213

Medlem
Gick med
28 May 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF R125 -14
Det räcker oftast inte med en app men vissa appar och "frågeprogram" inkluderar teori. ikörkortmc.se har en teoridel med text och bilder precis som gratisteori.se och på ikörkortmc får du även en kort förklaring till frågorna när du gjort dem så det är långt mer än bara frågor. De frågor du har fel på kan du lätt lära dig.
https://www.ikorkortmc.se/teori.php

En bok kan vara bra ändå, beror på vad man föredrar. Vissa har bättre illustrationer tex.
Jag körde faktiskt ikörkortmc.se och den är mycket bra. Vet inte om app finns och inkluderas men förmodligen inte men jag hade valt hemsidan framför app. Jag körde även så många gratis teorikällor jag kunde hitta och nöjde mig när jag snittade ca 3 fel på frågor och ikörkortmc och gratisteori stämde bäst med teoriprovet men tänk på att frågorna ofta är ställa lite annorlunda. Fick 61 av 65 så det är så pass träffsäkert.

Tack för tipset! jag håller på med ikörkortmc appen just nu och gör massor med teoriprov med appen och får runt 62-67/70 så länge! Om jag fortsätter så tror jag att jag kommer få runt 67-70/70 snart då jag håller på med det varje dag!
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Hur håller du på varje dag? Lär du dig svaren utantill eller kollar du upp vad som gäller på de frågor du får fel på?
Nu var det ett tag sedan jag gjorde detta men jag har för mig att frågorna på provet inte riktigt stämmer överens med testprovens, kan vara annorlunda på den där appen iofs men sen är det också frågan om du lär dig för att klara provet eller lär dig för att fatta vad reglerna säger.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Tack för tipset! jag håller på med ikörkortmc appen just nu och gör massor med teoriprov med appen och får runt 62-67/70 så länge! Om jag fortsätter så tror jag att jag kommer få runt 67-70/70 snart då jag håller på med det varje dag!

Grymt, då är du kanske ett geni eller så har du kanske moppekort?
Kör länge och regelbundet så det sitter i ryggmärgen och reflektera över frågorna. Lär dig inte bara utan varför.
 

Tanner1213

Medlem
Gick med
28 May 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha YZF R125 -14
Tack! Jag försöker så mycket jag kan med att kolla upp varför svaren är som de är. Det enda jag har lite jobbigt med nu är de jobbiga statistikerna som man måste ha koll på. Är det många sådana frågor på teoriprovet?

(ja, jag har moppekort också lol)
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Det är ju blandade frågor från alla delar av teorin så viss statistik kommer. Se till att snitta högt på testproven så klarar du dig men som sagt det viktiga är ju att du förstår teorin som gör att du kan samverka och köra tryggt och säkert.

Kör på, lycka till.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top