Träna i Strängnäs?

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701
Någon som är sugen på att ladda lite inför östhammar??
Jag har pratat med strängnäs och det finns chans att kunna träna på rallycrossbanan där tisdag och torsdag, men bara om de torkar upp och om det kommer flera som vill köra (dom öppnar inte om för få kommer..)

Skriv å berätta om ni vill åka å vilken dag så kanske vi kan få dom att hålla banan öppen för oss..

Ses vi där?:)

Tommy å Nicke 247

Vad är det för bana? Jag menar, är det bara asfalt eller är det grusparti också?
Jag är sugen att åka lite på min gunghäst. (endurofjädring) :tungan

Rallycrossbanan är väl aldrig det perfekta valet för motard, men den här banan är nog en av dom som är mest lämpad av dom alla banor!
Ganska mycke asfalt å ganska stor.
Har inte varit där efter dom byggt om den (mer asfalt) men jag såg på tv från rallycross sm å den såg riktigt fin ut!
Den har mer asfalt än grus och partierna är inte uppdelade i allt för många bitar.

Angående att åka med en gunghäst är väl aldrig bra vilken bana du än åker på!
Risken är stor att du vurpar vid ingång lr utgången av kurvor på asfalten när du börjar att pressa cykeln, men det har du kanske redan känt på..

Det som kan vara problem med rallybanor är väl att asfalten har olika grepp från gång till gång å man kan ibland behöva regndäck fast det är torrt.

Kom å prova så får du alla svar på plats!
Bara vi får ihop ett gäng ena lr andra dan..

Tommy..

Just ja, har nog faktiskt varit där och kikat på motardåkning för 3-4 år sen nånting. :)
Banan såg helt ok ut då i alla fall.
Jag är klart sugen att testa någon av dagarna. Typiskt bara att det är just tisdag och torsdag eftersom jag kör enduro just de dagarna. :P
Men det löser sig säkert. Säg bara vilken dag det blir så åker jag med största sannolikhet.

Jodå, att åka gunghäst känns lite opålitligt i vissa kurvor som sagt, men hittills har det gått bra faktiskt. Peppar peppar. Åker även på vanliga gatdäck än så länge, så det här kommer att bli spännande. :D

Btw, finns det några krav ang uppsamlingskärl, krashpuckar och så vidare?

Jodu Tommy en lite körning innan SM är väl aldrig fel sen att det är 3 mil dit är ju ingen ursäkt :)
Har inte kört sen Örebro :va där jag inte kvalade in :huvet har inte kommit på varför :näsblod = en dålig ursäkt för att jag var så jä..a långsam !!! eller var det dåliga regndäck :confused:

Tisdag eller Torsdag spelar ingen roll för mig !!

Jag ska ringa dit i morgon å pejla mer, dom va ju lite oroliga för att de va för blött efter allt regn å de kanske kommer mer i veckan..
Sen va som krävs på hojjen vet jag inte, men rallybanor brukar ju inte va så hankiga med kraschpuckar men uppsamlingskärl e väl bra för alls skull..

Återkommer i morgon om mer info..

Trist som sagt. Hoppas det blir bättre väder så man kan få testa banan nästa vecka kanske.
Det får bli Hässlöbanan i Västerås på onsdag i alla fall, om det inte spöregnar.
Kort men intensiv bana, och roligt som satan. :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...