Träna i Örebro

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Nu får vi komma ut på Täby Gocartbana...
:tummenupp :D :rock och förmodligen en :crash

Banan ligger vid flygplatsen strax utanför Örebro mot Karlskoga/Oslo längs E18.

Mer text finns här... (Kolla i menyn till vänster)

Tjohoooo....

Jäkla tider alltså, men bättre än söndagen, man e ju mindre bakis på lördagmorgonen :D :öl :D

...då behöver jag bara ett spett och en såg då så kör vi :D

satan va tidigt då !!! :p

men kan ju va bra att träna lagligt nån gång ibland..... :D

jb skrev:
Får man köra med oreggad hoj?
Japp :tummenupp

Fast inte just DU eftersom du bara slår av armarna på oss andra :crash + :hej + *ironi-smiley*

Hmm...

Jag har ju bara ett delbart skinnställ och enligt svemo reglerna ska det ju va ett helställ :( Får höra med dom om man kan få lite dispans så man kan åka lite.

Evil M skrev:
Hmm...

Jag har ju bara ett delbart skinnställ och enligt svemo reglerna ska det ju va ett helställ :( Får höra med dom om man kan få lite dispans så man kan åka lite.

Man får ha delat ställ så länge kedjan är av metall.

Edit: enligt martin holm som är svemo ansvarig för SM

jb skrev:
Jepps, kör INTE PÅ berg när det finns småsten. :D

Tror jag vet varför det inte gick så bra.....
Har alltid tävlat med 21"/18" hjulen på, och med dom så går det alldeles utmärkt att köra över andra cyklar, jag har prövat det ett par gånger förr :D
Men med 17" så var den supercompen som ett berg....fast jag kom ju faktiskt över :D :crash :tummenupp.

Men vi vet ju alla vems fel det EGENTLIGEN var....eller hur Supermario! :D :rolleyes: :D

Öhh, shit, jag trodde jag hade allt som behövdes, men min förbannade kedja va av plast :(

Om man syr ihop stället, kan det tänkas bli godkänt då? Har aldrig nånsin delat på det ändå.

Evil M skrev:
Det var ju bra :tummenupp jag har ju metallkedja på mitt så då är det bara hojen som ska najas mm enligt :fakta

Mattan skrev:
Öhh, shit, jag trodde jag hade allt som behövdes, men min förbannade kedja va av plast :(

Om man syr ihop stället, kan det tänkas bli godkänt då? Har aldrig nånsin delat på det ändå.
För X år sedan fanns kravet i RR att stället skulle vara helt. En polare sydde då ihop sitt med en skarvbit, det blev allt annat än snyggt, men godkännt. Nu är kravet på hela ställ borta inom RR men de godkänner delade med metallkedjor. Svaret på frågan blir alltså efter ett par om och men JA.

phastasphuk skrev:
Tror jag vet varför det inte gick så bra.....
Har alltid tävlat med 21"/18" hjulen på, och med dom så går det alldeles utmärkt att köra över andra cyklar, jag har prövat det ett par gånger förr :D
Men med 17" så var den supercompen som ett berg....fast jag kom ju faktiskt över :D :crash :tummenupp.

Men vi vet ju alla vems fel det EGENTLIGEN var....eller hur Supermario! :D :rolleyes: :D
:notme :notme :notme :notme :notme

21" / 18".... Har inte du oxå 19" bak :confused: :rodnar :crash

Mattan skrev:

Varför inte bara byta kedjan till en i metall?

hey!

är det några som ska köra på gocartbanan i morron då?

ser ut som vädret ska va bra på morgonen.

Vet att Supermoto och Mindraper ska bege sig dit ut.....

Jag laddar batterierna till kameran, men vette faan om jag är byggd för att gå upp på såna okristliga tider.....

Vi kom, vi körde, jag klotade... :crash
Nu j-vlar ska gat-originaldäcken bort och slicksen på :D

Var skitfint faktiskt. Jag var lite skeptisk att banan skulle vara för liten eftersom när man kört hyrkart där tidigare så har banan kännts rätt trång men eftersom en cart tar upp kanske fyra gånger mer banbredd så kunde man åka duktigt olika spår ändå så det gick jäkligt bra. Lite svårt att veta vilka växlar som funkar bäst på vilka ställen och konstig utväxling hade man ju.

Det kommer köras varje Lördag t.o.m nåt datum som jag inte minns. Efter oss skulle nåra kartjuniorer köra så vi fick inte hållas längre. Det kom en (EN) lite kille och körde bort oss femton motardförare. Sen kom det ingen träningsledare så han fick inte köra heller. Detta borde ju betyda att vi snart kan få bättre tider om deras intresse inte visar sig vara större.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard