Träna i Örebro på NY bana...

Äntligen så blev det premiere på banan som vi har jobbat med sen snön försvann i våras.
Mycke slit, svett, (tårar?) har det varit under våren, sommaren och in på hösten. Som supermoto sa så verkade alla vara nöjda som var där och det hoppas jag så vi ses igen på Örebro´s motard bana.

Vi ska fixa till övergången från grus till asfalt antar jag för som det blev nu funkar ju inte. Nått annat som ni har synpunkter på?

Detta är nytt för oss så det finns säkert 100 saker till att fixa innan allt blir bra.

Nu vet jag inte hur många som är aktiva här på SH som var och åkte idag men vet iaf några.

Är det nån som kommer och gör mig sällskap imorrn, kl.16 och fram tills det blir mörkt tänkte jag ungefär. :)

Jag hoppas på att kunna åka iväg i morgon. Chefen kom idag och fråga om jag kunde jobba över nått i veckan för vi var tvugna att bli klara med lite skit, vet inte förens i morgon eftermiddag om jag får sluta vid 16 eller senare :-(

Sen beror det lite på hur vädret ser ut oxå.

Är du träningsledare i morgon?

RookieSM skrev:
Är det nån som kommer och gör mig sällskap imorrn, kl.16 och fram tills det blir mörkt tänkte jag ungefär. :)[/QUOte
Dyker nog upp, tänkte inte det men jag ska hem och mecka lite. Styret var tydligen lite snett.

RookieSM skrev:
Är det nån som kommer och gör mig sällskap imorrn, kl.16 och fram tills det blir mörkt tänkte jag ungefär. :)
Kommer så fort jag kan om inte vädret ser ut att spela oss en massa spratt...
Och om jag får ut hojen såklart men det kanske min kära hyresvärd och festarrangör kan ordna ;) ??

Är du där och låser upp kl 16 redan Marcus???

Supermoto skrev:
Kommer så fort jag kan om inte vädret ser ut att spela oss en massa spratt...
Och om jag får ut hojen såklart men det kanske min kära hyresvärd och festarrangör kan ordna ;) ??

Är du där och låser upp kl 16 redan Marcus???
Jag har nycklarna. Kommer att vara där i mycket god tid.

Ett helt flak med grattis! Hur blev det med minis? vilket pris kommer de få punga ut?

KalleKulspruta skrev:
Ett helt flak med grattis! Hur blev det med minis? vilket pris kommer de få punga ut?
Ansvarig på SVEMO bråkar.... Verkar som han inte vill godkänna den säkerhet vi byggt för motardkörning för småhojarna :kocko

Men det är på G.
Träningar lördagar 13-16. Men kolla med danne.thor på pocketbike-forumet så inga förhinder finns. Det är han som håller i minimotokörningarna.

MD skrev:
Är det öppet i helgen?
Självfallet.
På lördag är jag själv träningsledare så då är det bäst hojen är i ordning ;)

Supermoto skrev:
Ansvarig på SVEMO bråkar.... Verkar som han inte vill godkänna den säkerhet vi byggt för motardkörning för småhojarna :kocko

Men det är på G.
Träningar lördagar 13-16. Men kolla med danne.thor på pocketbike-forumet så inga förhinder finns. Det är han som håller i minimotokörningarna.

Självfallet.
På lördag är jag själv träningsledare så då är det bäst hojen är i ordning ;)

Trevligt.. är det puckar på samtliga ställen och uppsamlingskärl som gäller väl?

MD skrev:
Trevligt.. är det puckar på samtliga ställen och uppsamlingskärl som gäller väl?
Fotpinnarna - ja, axlarna - njae, men det är ju att föredra om allt är "puckat"
Kärl - ja
Glykol - NEJ!

Willkommen :tummenupp

Jösse skrev:
Hur ser era skydd ut på fotpinnarna ??
Borrat hål i en bit av ett nylonblock. Borrat hål i fotpinnen. Bult + mutter.

Ska du ha till en KTM så finns det finfina varianter i powerparts :tummenupp

Edit: Kollade lite själv. De har artikelnummer 548.03.047.000. Har tyvärr inget pris, går inte att hitta hos Karlström. Men där kan man ladda hem powerparts iaf :tummenupp

Last edited:
Supermoto skrev:
Borrat hål i en bit av ett nylonblock. Borrat hål i fotpinnen. Bult + mutter.

Ska du ha till en KTM så finns det finfina varianter i powerparts :tummenupp

Edit: Kollade lite själv. De har artikelnummer 548.03.047.000. Har tyvärr inget pris, går inte att hitta hos Karlström. Men där kan man ladda hem powerparts iaf :tummenupp
Puckarna till fotpinnarna kostar 237:-/paret (189,60 exkl moms). På Karlströms visar det först att det inte finns i lager men om man klickar en gång till på samma artikelnummer får man upp att de har 2st i lager... :)

Kan du fota en bild på hur du har gjort? Behöver lite inspiration då jag funderar på att göra själv egna när mina slits ned...

/J

Supermoto skrev:

Men det är på G.
Träningar lördagar 13-16. Men kolla med danne.thor på pocketbike-forumet så inga förhinder finns. Det är han som håller i minimotokörningarng.

Söndag då?

Kan inte på Lördag... :(

själv kapade jag till en metallbit som passar under fotpinnen och sen svetsade jag fast den, den täcker iaf halva fotpinnen så det inte gräver hål i asfalten och sen är det mer sparsamt då husans pinnar tar i ganska lätt i kurverna.

//Mcbudet
Jockwell skrev:
Puckarna till fotpinnarna kostar 237:-/paret (189,60 exkl moms). På Karlströms visar det först att det inte finns i lager men om man klickar en gång till på samma artikelnummer får man upp att de har 2st i lager... :)

Kan du fota en bild på hur du har gjort? Behöver lite inspiration då jag funderar på att göra själv egna när mina slits ned...

/J

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...