Träna i Örebro på NY bana...

Nu så har man i samband med ljudmätning gjort de första varven på banan. :nicka
Jag ger den :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp i betyg, enda invändningen är att gruset var jävligt halt men de som kan nåt säger att det beror på att det var så torrt, innan lördag har det hunnit regna så då är nog allt kanon.

Nähe, nu hittar du på igen, vi skulle ju köra premiären på lördag.

Fast om man flyttar hoppet lite och gör det högre (vad säger jag nu :3freak :kryckor) blir det lite bättre...

Ljudmätningen gick iaf bra och vi kör fortfarande träning på lördag som planerat.
Priser blir 200:- för icke medlemmar och 150:- för medlemmar. Vi kör 9-13 på hela slingan och efter det kan vi dela på asfaltslingan med minimotofolket om de inte blir flera tusen förare. Kommer det inte folk som vill hyra crosscart så kan vi även fortsätta på hela slingan men det går ju inte att förutspå.

Lite EJ 100%-ig info nu:
Lördagen den 8e oktober kör vi rejs :banana
Det blir 450, Open och Rookie. Rookie är för de som ej kört nåt SM-rejs. Inga begränsningar vad gäller hoj. Stora, små, reggade, oreggade osv osv. Men de ska uppfylla reglementet.
Mer info kommer finnas här så fort den finns tillgänglig. Formell inbjudan troligen i nästa IB.

Kul med ett rejs redan :tummenupp
Bra med rookie klassen oxå, inga fåniga regler om dot däck o annat trams.
Låt alla med små hjul få köra, helt rätt!

Var man tvungen att tillhöra en Svemo-ansluten klubb för att träna eller ?
Kan man lösa medlemskap i Teknis Motor Club på plats ifall man inte är det ?

Vore tråkigt att behöva avvisa långväga besökare för en sådan sak.
Jag borde veta men ställer ändå frågan då jag är osäker.

HovstaSX360 skrev:
Var man tvungen att tillhöra en Svemo-ansluten klubb för att träna eller ?
Kan man lösa medlemskap i Teknis Motor Club på plats ifall man inte är det ?

Vore tråkigt att behöva avvisa långväga besökare för en sådan sak.
Jag borde veta men ställer ändå frågan då jag är osäker.
Stefan??

Enda kraven för att träna är att man är medlem i SVEMO-ansluten klubb samt att du och din hoj uppfyller reglementet + extra kraschpuckar för fotpinnarna och gärna hjulaxlarna (inte krav).
Medlemsskap ska vi se till att det går att lösa på plats på lördag. Antingen blir det en billigare för resten av året eller så löser man även för nästa år redan nu.

RaceMe skrev:
Kul om det kommer många. Troligtvis blir det så.

För alla som ska köra: Hojarna ska vara utrustade enligt reglementet och ha "fotpinnspuckar" motsvarande monterade under fotpinnarna så att hojen inte kan skrapa upp djupa revor i asfalten vid en eventuell omkullkörning.

Hula hula

:banana
Ang."fotpinnspuckar" ska ni inte arrangera motardtävlingar där? För då får du inte kräva "fotpinnspuckar".

Vart hittar man reglemente på motardhoj? Är det som rpå rrhoj? Naja bromsar, oljeplugg, uppsamlingskärl osv eller?

Folket skrev:
Ang."fotpinnspuckar" ska ni inte arrangera motardtävlingar där? För då får du inte kräva "fotpinnspuckar".
Vaddå "får inte"?
Vi får väl ha vilka tilläggsregler som helst!?!

Om vi säger att du ska ha orange blinfyr på hojen ska det finnas. Eller har jag missat nåt :confused:
Kanske skillnad på träning och tävling iofs...

Kom gärna med synpunkter men underbygg dem gärna lite mer än bara säg "det får man inte" :tummenupp

Hagster skrev:
Vart hittar man reglemente på motardhoj? Är det som rpå rrhoj? Naja bromsar, oljeplugg, uppsamlingskärl osv eller?
Svemo lär väl ha. Annars finns det säkert på SSMK's hemsida.

Supermoto skrev:
Vaddå "får inte"?
Vi får väl ha vilka tilläggsregler som helst!?!

Om vi säger att du ska ha orange blinfyr på hojen ska det finnas. Eller har jag missat nåt :confused:
Kanske skillnad på träning och tävling iofs...

Kom gärna med synpunkter men underbygg dem gärna lite mer än bara säg "det får man inte" :tummenupp

Svemo lär väl ha. Annars finns det säkert på SSMK's hemsida.
Som sagt bara att läsa Reglemente motard på Svemos hemsida, där står inget om att du skall ha "fotpinnspuckar", men är det så att du vill arrangera tävling utanför Svemos reglemente så får du bestämma vad du vill.

Folket skrev:
Som sagt bara att läsa Reglemente motard på Svemos hemsida, där står inget om att du skall ha "fotpinnspuckar", men är det så att du vill arrangera tävling utanför Svemos reglemente så får du bestämma vad du vill.
Det är inte utanför! Hört talas om TR, tilläggsreglemente (kan vara tilläggsregler...) ???

Vi lär väl knappast ha det kravet på rejs tror jag, bara träningar. Jaja, den som har lever får se..

haha! skodan spinner som en katt nu! :yoparty och husan oxå för den delen!!
Skall skära däcken i mogon sen vill man köra!

Supermoto skrev:
Sätter dig på listan över "kommer troligen ej" då :tungan :arsele

Folket skrev:
Vadå tävling? Värst vad påläst du verkar vara.

Men jag har väl inte nämnt tävling i samband med mitt föregående inlägg. Och vi kan sätta vilka krav som helst i samband med träning. En orange blinkfyr tex.

Och tävling oxå för den delen Tilläggsregler godkänns i så fall av tillförordnad tävlingsdomare. Och tilläggsregler ska finnas tillgängligt för anmälda deltagande senast trettio dagar innan aktuell tävlingsdatum. Bara att läsa innantill. Om man nu ska vara så petig. Finns mera att säga om detta för den som orkar. Jag gör det inte. Banan är klar, du är lika välkommen som alla andra.

Har dock vissa krav. Även på "Hermesmotarder"

RaceMe skrev:
Vadå tävling? Värst vad påläst du verkar vara.

Men jag har väl inte nämnt tävling i samband med mitt föregående inlägg. Och vi kan sätta vilka krav som helst i samband med träning. En orange blinkfyr tex.

Och tävling oxå för den delen Tilläggsregler godkänns i så fall av tillförordnad tävlingsdomare. Och tilläggsregler ska finnas tillgängligt för anmälda deltagande senast trettio dagar innan aktuell tävlingsdatum. Bara att läsa innantill. Om man nu ska vara så petig. Finns mera att säga om detta för den som orkar. Jag gör det inte. Banan är klar, du är lika välkommen som alla andra.

Har dock vissa krav. Även på "Hermesmotarder"

Japp, och allt det där får man lära sig om man går en licenskurs, vilket man borde ifall man har tänkt att tävla! ;-) :banana

Ny tävling finns upplagd i SVEMOs tävlingskalender nu...

Jag RÅKAR veta var man hittar mer info. Nämligen HÄR.

nyss hem kommen efter 2h boxning :kryckor ,och nu skall man ta en dusch och sen till garaget för att svetsa om fotpinnarna för dom skall ha puckar....
2h i gagaraget sen packa ordning allt hemma blir mycket sömn i natt! jag älskar puckar för fotpinnar!!! :yoparty
om ni ser en gul pickup med en husa på i morgon bitti på väg mot örebro över eskilstuna så är det jag :hej

Jättesuccé vet jag väl inte men iaf 22 förare om jag räknade rätt.
En del enkla vurpor på gruset men alla jag frågade var nöjda med banan iaf.

Körning även imorron med start kl 9.
Jag kommer ut senare eftersom jag redan gtt på ölen en del :fyllisar

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla