Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stefan??HovstaSX360 skrev:Var man tvungen att tillhöra en Svemo-ansluten klubb för att träna eller ?
Kan man lösa medlemskap i Teknis Motor Club på plats ifall man inte är det ?
Vore tråkigt att behöva avvisa långväga besökare för en sådan sak.
Jag borde veta men ställer ändå frågan då jag är osäker.
Ang."fotpinnspuckar" ska ni inte arrangera motardtävlingar där? För då får du inte kräva "fotpinnspuckar".RaceMe skrev:Kul om det kommer många. Troligtvis blir det så.
För alla som ska köra: Hojarna ska vara utrustade enligt reglementet och ha "fotpinnspuckar" motsvarande monterade under fotpinnarna så att hojen inte kan skrapa upp djupa revor i asfalten vid en eventuell omkullkörning.
Hula hula
![]()
Vaddå "får inte"?Folket skrev:Ang."fotpinnspuckar" ska ni inte arrangera motardtävlingar där? För då får du inte kräva "fotpinnspuckar".
Svemo lär väl ha. Annars finns det säkert på SSMK's hemsida.Hagster skrev:Vart hittar man reglemente på motardhoj? Är det som rpå rrhoj? Naja bromsar, oljeplugg, uppsamlingskärl osv eller?
Titta här: SVEMO´s hemsidaHagster skrev:Vart hittar man reglemente på motardhoj? Är det som rpå rrhoj? Naja bromsar, oljeplugg, uppsamlingskärl osv eller?
Som sagt bara att läsa Reglemente motard på Svemos hemsida, där står inget om att du skall ha "fotpinnspuckar", men är det så att du vill arrangera tävling utanför Svemos reglemente så får du bestämma vad du vill.Supermoto skrev:Vaddå "får inte"?
Vi får väl ha vilka tilläggsregler som helst!?!
Om vi säger att du ska ha orange blinfyr på hojen ska det finnas. Eller har jag missat nåt![]()
Kanske skillnad på träning och tävling iofs...
Kom gärna med synpunkter men underbygg dem gärna lite mer än bara säg "det får man inte"![]()
Svemo lär väl ha. Annars finns det säkert på SSMK's hemsida.
Det är inte utanför! Hört talas om TR, tilläggsreglemente (kan vara tilläggsregler...) ???Folket skrev:Som sagt bara att läsa Reglemente motard på Svemos hemsida, där står inget om att du skall ha "fotpinnspuckar", men är det så att du vill arrangera tävling utanför Svemos reglemente så får du bestämma vad du vill.
Supermoto skrev:Stefan??
Ja, och jag frågade inte för min egen del som du säkert förstod.
Supermoto skrev:Sätter dig på listan över "kommer troligen ej" då![]()
![]()
Vadå tävling? Värst vad påläst du verkar vara.Folket skrev:Ang."fotpinnspuckar" ska ni inte arrangera motardtävlingar där? För då får du inte kräva "fotpinnspuckar".
RaceMe skrev:Vadå tävling? Värst vad påläst du verkar vara.
Men jag har väl inte nämnt tävling i samband med mitt föregående inlägg. Och vi kan sätta vilka krav som helst i samband med träning. En orange blinkfyr tex.
Och tävling oxå för den delen Tilläggsregler godkänns i så fall av tillförordnad tävlingsdomare. Och tilläggsregler ska finnas tillgängligt för anmälda deltagande senast trettio dagar innan aktuell tävlingsdatum. Bara att läsa innantill. Om man nu ska vara så petig. Finns mera att säga om detta för den som orkar. Jag gör det inte. Banan är klar, du är lika välkommen som alla andra.
Har dock vissa krav. Även på "Hermesmotarder"
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing