Träna Freerunning?

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Hur börjar man? Jag är relativt slapp och otränad men är bra peppad på att börja, ända sen man såg Banlieu 13. :näsblod
Håll koll runt 1:15 :tummenupp :yoparty :Bugar
[YOUTUBE-ID]1fouvwilGWc[/YOUTUBE-ID]

Otroligt duktiga. Hade jag försökt mig på det där så hade jag garanterat brutit nacken vid första hoppet..

Någon som vet vad låten som spelas heter?

edit: Den hette visst Ellie Goulding - Lights

Snöra springskorna hårt och upp på ett hustak och börja springa du märker ganska fort om du har talang för det.

Jävlar vad jag garvade när jag åkte förbi den där skitfula rondellen i Ståkkhålm förra sommaren och såg massa töntar hoppa mellan några betongprylar och grejer :rofl
Kan man stå ut med att se ut som ett fån så är det väl bara att du börjar hoppa runt på nån lekplats...

Damien Walters är en duktigt sjuk kille!
[YOUTUBE-ID]cNvJy0zoXOY[/YOUTUBE-ID]

Det är träning träning träning som gäller.

Grabbarna hemma använder det som finns för att träna det, man behöver inte ha nån jätteanläggning för att träna freerunning. Är faktiskt jäkligt skoj att försöka själv, har bara fått lite blåmärken, öm kropp och vrickat foten än så länge :)

Kollar man filmen så känns det som att gymnast är grunden, sen lägger du till viljan att riskera att göra illa sig genom att utföra gymnastens rörelser med ordentliga höjdskillnader på start och landning.

Last edited:
Att bygga en träningsanläggning för Parcour är bara trams. Hela idén med det är att hitta ett flyt i rörelserna och använda "staden" som lekplats.

:mad:

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...