Träna ensam?!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Nu får det va slut med denna pizza period, Nudlar är inhandlat för att göda ekonomin lite då dem mår uppenbart dåligt av Pizza.

även magen börjar få sin fina "kurva" dock kamn man ju skatta sig lycklig som har :tuttar att stoppa det i :hihi

Jag hatar att träna ensam, speciellt när det finns varken tv eller bra musik på gymmet. Har just nu inget gymkort alls då jag inte förnyat mitt från i höstas eftersom jag inte vet vart jag vill träna och med vem.

Gå ut och springa osv är uteslutet att göra ensam. det görs bara inte. dessutom tar jag mig inte tid till det heller efter allt jobb. och det är heller inge kul att göra ensam.

Jag vill ha nån att träna med, på gym 3-4 dagar i veckan, ett billigare gym gärna då kassan inte är så stor. :)

någon som känner sig manad? :)

Lägg 30 min varje dag på sit-ups, armhävningar och införskaffa ett sådant där gummiband att träna armar och ben med.

Tråkigt och ensamt absolut men billigt och du kan välja TV och musik precis som du vill :tummenupp

/BW

3080705 Lägg 30 min varje dag på sit-ups, armhävningar och införskaffa ett sådant där gummiband att träna armar och ben med.

Tråkigt och ensamt absolut men billigt och du kan välja TV och musik precis som du vill :tummenupp

/BW
Mehn, hemma träning går fetbort sa jag ju.

Jag tar mig inte tid att göra det när jag jobbat hela jävla dagen. men har ja pröjsat för ett gymkort och har en bestämd tid inbokad med en polare så kan ja inte bara hoppa över det.

ja behöver nån som sparkar mig i röva, annars blir det ingen träning. Har jag väl tagit mig till gymmet så tränas det flitit (vad emil än säger, han har ett skit gym :mad: )

Mehn, hemma träning går fetbort sa jag ju.

Jag tar mig inte tid att göra det när jag jobbat hela jävla dagen. men har ja pröjsat för ett gymkort och har en bestämd tid inbokad med en polare så kan ja inte bara hoppa över det.

ja behöver nån som sparkar mig i röva, annars blir det ingen träning. Har jag väl tagit mig till gymmet så tränas det flitit (vad emil än säger, han har ett skit gym :mad: )

Tog det sån snurr efter gårdagen :D :D :D

jo men jag vill va social och prata med nån.. och vill ha lite hjälp med vissa övningar osv, så ja böjer tillräckligt osv.

Inte för att kissa på din våg, men träna först å fika sen, det brukar ge bättre resultat. Ett träningspass i för lågt tempo kommer endast ge dig begränsat med motivation eftersom utsöndringen av endorfiner och adrenaliner blir totalt frånvarande.
Ta tag i instruktören på gymet och be om hjälp så du böjer dig tillräckligt.

Kanske inte svaren du vill ha, men mina två eurocent.

Ett sätt att se det som en mindre tidskrävande uppoffring är att ett träningspass är inte mycket längre än ett avsnitt på ngn tv-såpa.

jag brukar träna på våran lilla brandstation i mölnlycke ,litet gym men det e gratis och ofta e man själv så har du lust e det bara att hänga på..
dushen e väl enda problemet men det går att lösa
springer du dessutom till mölnlycke kommer du snabbt i fin form :tummenupp

Tänkte ta tag i att börja träna på Lundbybadet när som helst nu... :rolleyes:

För tillfället är det massor med spontanstyrketräning här hemma med lyft av
virke, sten, fönster och annat byggmaterial. Men om ett par veckor så tar jag nog tag i att äntligen handla det där gymkortet.

Du är hjärtligt välkommen att hjälpa till att lyfta saker med oss här hemma. :)

Har en dam du gärna får ta med till gymet .... :)
Har typ samma problem som dig, kommer bara inte iväg ensam.
Men promenixar dock 1h var morgon .... :(

Ähh, vad snackar du om!? Mitt gym är ju helbra, jag går dit nån gång i kvartalet men ser ändå ut som för 2 år sen då jag tränade regelbundet på ett annat gym. Kan det bli bättre :hihi.

Men men, som flugan säger så är det nog viktigare att hålla isär det sociala och träning. Självklart kan man träna med någon men mina egna erfarenheter säger mig att det funkar bättre då man är själv. Det är inte kul på gymmet, så är det bara. Belöningen får du resterande 22-23 timmar av dygnet då du inte är på gymmet.

Alla är dock olika, flickor ligger ju sällan och kör bänkpress utan står mest och degar på trappmaskinen...framför just tv:n. Den typen av träning funkar säkerligen minst lika bra även om man är där med 5 polare samtidigt :).

Jag tränar 3-4ggr/vecka på friskis i Ytterby. Spinner och lyfter.
På spinningen så kan man gå dit flera, men man tränar helt själv. I alla fall jag, blundar, trampar och låter tankarna vandra. Fantastisk träning, rekommenderas skarpt.

Just Friskis och Svettis är ett jäkla skönt ställe också. Kan jämföra det med Average Joes Gymnasium i filmen Dodgeball. Alla är trevliga mot varandra, inget blängande och no fuzz. Att dom har renoverat gymmet är ju inte fy skam heller.

Dom har haft stängt under juli, men öppnar imorgon igen.
Spinning bas 17:30 imorgon. SKA DU MED!? :tummenupp

simpish

3081840 Om du kommer hit så har vi en betongtrappa som skall bort..vad sägs om en 11 kg bilmaskin ?

Mat ingår i priset.

http://www.milwaukeetool.se/int/sv/...A13CAEAC125732700681A43?OpenDocument&nav1=pro

Edit:

När vi ändå disskuterar verktyg,Gottis borrmaskinen och skruvutdragarsatsen ringde,dom längtade hem.
Får ja leka med den där så tillbringar ja hela eftermiddagen hos er imorgon :hoppa

jag har förövrigt idag inhandlat en bänkskiva som jag skulle behöva ha kapad med cirkelsåg så det blir rakt och fint, så om herrn känner att han råkar ha lite tid över så kanske jag kan kånka med mig den?! så kan ja lyfta den upp och ner för varje steg jag tar... då gills det kanske som smygträning? :)

annars kanske jag och barbs kan gymma tillsammans på lundby?!

3082220 Jag tränar 3-4ggr/vecka på friskis i Ytterby. Spinner och lyfter.
På spinningen så kan man gå dit flera, men man tränar helt själv. I alla fall jag, blundar, trampar och låter tankarna vandra. Fantastisk träning, rekommenderas skarpt.

Just Friskis och Svettis är ett jäkla skönt ställe också. Kan jämföra det med Average Joes Gymnasium i filmen Dodgeball. Alla är trevliga mot varandra, inget blängande och no fuzz. Att dom har renoverat gymmet är ju inte fy skam heller.

Dom har haft stängt under juli, men öppnar imorgon igen.
Spinning bas 17:30 imorgon. SKA DU MED!? :tummenupp

simpish
Why not :)

Last edited:
Får ja leka med den där så tillbringar ja hela eftermiddagen hos er imorgon :hoppa

jag har förövrigt idag inhandlat en bänkskiva som jag skulle behöva ha kapad med cirkelsåg så det blir rakt och fint, så om herrn känner att han råkar ha lite tid över så kanske jag kan kånka med mig den?! så kan ja lyfta den upp och ner för varje steg jag tar... då gills det kanske som smygträning? :)

Det är två platser kvar och jag antar att dom kommer att bli bokade.
Men jag är där rätt ofta, vill du hänga med så är det bara att hojta. Förslagsvis inte i forumet utan i något PM eller nåt!

3081688 Ähh, vad snackar du om!? Mitt gym är ju helbra, jag går dit nån gång i kvartalet men ser ändå ut som för 2 år sen då jag tränade regelbundet på ett annat gym. Kan det bli bättre :hihi.

Men men, som flugan säger så är det nog viktigare att hålla isär det sociala och träning. Självklart kan man träna med någon men mina egna erfarenheter säger mig att det funkar bättre då man är själv. Det är inte kul på gymmet, så är det bara. Belöningen får du resterande 22-23 timmar av dygnet då du inte är på gymmet.

Alla är dock olika, flickor ligger ju sällan och kör bänkpress utan står mest och degar på trappmaskinen...framför just tv:n. Den typen av träning funkar säkerligen minst lika bra även om man är där med 5 polare samtidigt :).
Jag kör gärna bänkpress med, men jag behöver som sagt hjälp. Ja fick hjälp av instruktörerna på förra gymmet men tycker inte det gav så mycket. jag behöver nån som rättar mig varje gång om ja inte böjer tillräckligt. och har defenitivt inte råd att ha personlig tränare.

Jag förstår inte riktigt vad ni som tycker er veta bäst i alla lägen gör i tråden när jag redan innan utryckligen sagt vad jag vill och inte vill. Frågan var enkel. så om ni nu bara vill få mig att träna annorlunda så är min fråga VARFÖR?

Jag kommer inte träna om jag ska göra det på erat sätt, det vet jag. Precis som om jag inte testat det innan :va
Jag behöver nån som ja kan boka upp en tid med och gå och träna med, sen om man gör samma övningar på gymet det kvittar mig, men då har jag nån jag känner som jag kan träna med och be om råd och hjälp om jag vill.

Så de som vill träna är välkommna att skriva i tråden, för er andra så finns det en spammtråd att ventilera er i. Behöver ni en länk också?

3082238 Det är två platser kvar och jag antar att dom kommer att bli bokade.
Men jag är där rätt ofta, vill du hänga med så är det bara att hojta. Förslagsvis inte i forumet utan i något PM eller nåt!
Spinning är inte riktigt min grej så det kanske är likabra det. men är det nått Boxpass nån dag får du gärna hojta till annars tränar jag hälst på gymmet.... :)

Last edited:

Skall bara låna hem den ifrån jobbet så kan du få leka så mycket du vill.

Självklart ordnar vi en kapning,ring så tar vi bussen och hämtar,jag tillbringa semestern med att byta fasad så såget står framme.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph