Trägårdsslang modell Lång....

Är det 6mm slang? Lycka till att fylla en pool med det:tummenupp
Vettigast är nog svart PEM slang i dia ~25

Ja, riktigt så illa ere inte. Poolen är tömd tills starx under skimmern, så det är inte en hel poola att fylla.....men skulle lätt kunna fylla en tom pool me en trädgårdsslang, då det i dalarna fortfarande e frost på nätterna, så det tar ett tag innan det skall badas iaf.......

Är det 6mm slang? Lycka till att fylla en pool med det:tummenupp
Vettigast är nog svart PEM slang i dia ~25

Var det 6mm :näsblod ?

TS efterfrågade "trädgårdsslang" och jag trodde att det jag länkade till var en liknande dimension, kollade inte så noga är det 6mm så är det som du säger jävligt kört om man inte börjar fylla på hösten :hihi

TS har du värmeagg i poolen källvatten är ju jäkligt kallt :gnissla och det lär ta en bra stund att värma upp det med solen....

Edit: Kollade på slangen igen och det står ju klar å tydligt :rodnar :gnissla KÖP DEN INTE!

Last edited:
När du köper kopplingar, köp inte gardena eller liknande, de har begränsar flödet på tokför mycket.
Klokoppling är det som gäller, då har man nästa samma diameter på hålet :tummenupp

Edit: Varför görs inga sånahär kopplingar till trädgårdsslangar och dylikt? Med dem får man ju ingen flaskhals alls?

Tja, klokoppling fanns till småslang 1000år innan plasten i gardenakopplingen var uppfunnen. :fakta

Vad trodde du dom skarvade slang med innan gardenan var uppfunnen.:3freak

Bifogat

• klokoppling.jpg
    klokoppling.jpg
    7.9 KB · Visningar: 836
Var det 6mm :näsblod ?

TS efterfrågade "trädgårdsslang" och jag trodde att det jag länkade till var en liknande dimension, kollade inte så noga är det 6mm så är det som du säger jävligt kört om man inte börjar fylla på hösten :hihi

TS har du värmeagg i poolen källvatten är ju jäkligt kallt :gnissla och det lär ta en bra stund att värma upp det med solen....

Edit: Kollade på slangen igen och det står ju klar å tydligt :rodnar :gnissla KÖP DEN INTE!

Tjoho! Har EJ beställt! Har solvärmeslingor ovanpå altantaket som drivs av poolpumpen.
Har kollat på Biltema o de har 40m slang till vettigt pris + skarvkopplingar för 15:- så det lutar mot det i nuläget. tror att det blir ett bra alt.:tummenupp

Tjoho! Har EJ beställt! Har solvärmeslingor ovanpå altantaket som drivs av poolpumpen.
Har kollat på Biltema o de har 40m slang till vettigt pris + skarvkopplingar för 15:- så det lutar mot det i nuläget. tror att det blir ett bra alt.:tummenupp

Vilken tur :tummenupp Annars hade du fått bygga nån ball råBåt! 6mm slang är ju gr8 får pneumatics :nicka

Jag förstår nog inte.
Varför skall du dra 400 meter slang?
Varför inte fylla från brunnen?

Närmsta slamsugningafirma kan nog hjälp dig. Ring och hör vad dom ska ha i timman, har dom liknande bilar som jag kör så kan dom ta 13-15 m3 på ett lass, suga vattnet från källan är inga problem om du tvunget ska ha det också! :)

Vi tar här i Stavanger 1200kr/tim för bil och chaufför, kan ju inte vara dyrare i dalarna.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti