Träffar? Varför så dålig uppslutning.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Har en rätt stor fundering.

Jag och min gode vän var på "träff" i Lödde igår tisdag. Jäkla uppslutning av motorcyklar och mellan 600 och 1000 pers men...

Jag var nog ensam att släpa dit en sporthoj tillsammans med polare. Vi hängde där 45 min gåendes bland krompråmar och disellok och 95% grånade äldre gentlemen som mest tittade konstigt när vi kom dit med våra underbara hojar.

Varför finns det inget sånt för bara sporthojar. Är det bara för att ingen orkat arrangera något sådant eller är det bara skitdålig uppslutning på sporthojsfolket i skåne. Flertalet gånger har vi åkt för att möta upp folk på diverse platser men antingen kommer det 3-4 pers eller så är det bara tomt på folk?

Jag har jobbat som arrangör i flera år och funderar på om man skall ta tag i detta och verkligen börja fixa ihop något men men men min stora fråga är det någon vettig uppslutning på dett och vad önskas av sporthojsklientelet för att en träff 1 gång i veckan skall fungera vettigt? Ge mig seriösa förslag och funderingar och lite tankehjälp så skall jag se vad som går att göras. Även var man skulle ta och fixa en träff för att så många så möjligt skulle dyka upp?:) tack...

Mja.. Det kan ju vara så att de som har japanare som håller över länsgränsen inte gärna stannar i skåne. HD åkarna har inget val då deras inte håller för längre sträckor. Du såg inga ducceåkare då?

Fast de kanske inte tog sig av garageuppfarten..

Jag vet inte säkert men testa en torsdag istället. Kolla under radical-forumet.

nja det var väl inte dom svaren jag sökte... jag funderar på om det är lönt att sy ihop någon riktig träff eller inte för sporthojs folk:D

Ptja, här finns ju McDonalds på Sveavägen, Skogskyrkogården, Rosenhill och Vaxholm, där flockas alla sporthojsåkare och poserar hejvilt. Jag har aldrig riktigt förstått det där med att enbart ha hojen till åka å handla glass med :va
Jag åkte lite över 50 mil krokväg i helgen, mellan Gävle och Stockholm. Mötte massor med hojar, dock enbart glidare. Enda stället jag mötte sporthojar på var Essingeleden! :skrämd
På mc-dagen i Tierp var det 4-5 sporthojar, + några till i nån slags utställning. Men sen var det ett hundratal blandade glidare. Trots att det enda som hände på dan var två stuntuppvisningar, och det borde ju snarare locka oss än glidarfolket :va
Folk tycker det är konstigt med sporthojar som bara har gått 1-200 mil om året. Klart som fan dom inte går mer när dom aldrig används!

Ptja, här finns ju McDonalds på Sveavägen, Skogskyrkogården, Rosenhill och Vaxholm, där flockas alla sporthojsåkare och poserar hejvilt. Jag har aldrig riktigt förstått det där med att enbart ha hojen till åka å handla glass med :va
Jag åkte lite över 50 mil krokväg i helgen, mellan Gävle och Stockholm. Mötte massor med hojar, dock enbart glidare. Enda stället jag mötte sporthojar på var Essingeleden! :skrämd
På mc-dagen i Tierp var det 4-5 sporthojar, + några till i nån slags utställning. Men sen var det ett hundratal blandade glidare. Trots att det enda som hände på dan var två stuntuppvisningar, och det borde ju snarare locka oss än glidarfolket :va
Folk tycker det är konstigt med sporthojar som bara har gått 1-200 mil om året. Klart som fan dom inte går mer när dom aldrig används!

Hoztic När du haft körkortet några år till så kommer du garanterat märka att det e ganska lagom o åka till rapido o ta en fika:) Sen e man ganska nöjd. Första åren när man själv hade kort så fanns det inget dåligt hojväder eller för långa turer nu för tiden e det för blött,det kan bli blött,för varmt,för kallt,kan bli för kallt:D Man vill hålla sej nära garaget där hojarna har det lagom tempererat o inte blir smutsiga om det regnar. Svea,skogsis,tyresö e lagom från nacka. Waxholm,rosenhill e ju en långtur:D

Hoztic När du haft körkortet några år till så kommer du garanterat märka att det e ganska lagom o åka till rapido o ta en fika:) Sen e man ganska nöjd. Första åren när man själv hade kort så fanns det inget dåligt hojväder eller för långa turer nu för tiden e det för blött,det kan bli blött,för varmt,för kallt,kan bli för kallt:D Man vill hålla sej nära garaget där hojarna har det lagom tempererat o inte blir smutsiga om det regnar. Svea,skogsis,tyresö e lagom från nacka. Waxholm,rosenhill e ju en långtur:D
Åka till Rapido? :va Det är ju 8 min promenad hemifrån å 400m från garaget :7peta
Men hursom, om man nu lessnar på att åka långt när man blir äldre, hur kan det då komma sig att man hittar glidarfolk som kör överallt? Dom har väl dubbla snittåldern mot en sporthojare? ;)

Åka till Rapido? :va Det är ju 8 min promenad hemifrån å 400m från garaget :7peta
Men hursom, om man nu lessnar på att åka långt när man blir äldre, hur kan det då komma sig att man hittar glidarfolk som kör överallt? Dom har väl dubbla snittåldern mot en sporthojare? ;)

Dom flesta på skakmopparna e ju nya hojåkare som tagit upp ungdomssynden eller alldrig kört fast dom fick behörigheten på köpet så för dom så e det ju kul fortfarande:rolleyes: Dom flesta som har haft hoj/kort ett tag lessnar på att bara bränna mil man e lika nöjd med en kort tur någon gång då o då.När kortet va färskt så han ju hojen knappt svalna mellan turerna:)

@ - Rappe: Om du inte vill köra hojjen, varför inte ta bussen till klubben?? skulle ju spara massa pengar ju :)

@ - Trådskaparen: Vi sporthojs åkare föredrar att ÅKA med hojjarna.. Kanske stanna och fika i mitten av dagen.. Krompromarna gillar att stå i solen och putsa i takt med varandra.. Så prova samåkning istället :tummenupp

Tycker också mer om att köra än att stå och svettas när jag fått på mig utrustningen. Tyckte att det var kul typ 2 gånger när jag just tagit kortet.

Dom flesta på skakmopparna e ju nya hojåkare som tagit upp ungdomssynden eller alldrig kört fast dom fick behörigheten på köpet så för dom så e det ju kul fortfarande:rolleyes: Dom flesta som har haft hoj/kort ett tag lessnar på att bara bränna mil man e lika nöjd med en kort tur någon gång då o då.När kortet va färskt så han ju hojen knappt svalna mellan turerna:)

Helt fel, sh-åkare vågar/kan inte köra när det är blött eller mörkt, då tappar dom ju hela possör grejen. Ännu värre om skinnstället blir blött/skitigt. Svårare än så är det inte.... :D

@ - Rappe: Om du inte vill köra hojjen, varför inte ta bussen till klubben?? skulle ju spara massa pengar ju :)

@ - Trådskaparen: Vi sporthojs åkare föredrar att ÅKA med hojjarna.. Kanske stanna och fika i mitten av dagen.. Krompromarna gillar att stå i solen och putsa i takt med varandra.. Så prova samåkning istället :tummenupp

Jag skrev ju att till klubben va en lagom tur dit tar man ju oftast hojen:7peta
Ska man åka långt tar man bilen då kan man fika o ta en snus när man vill medans man kör:tummenupp

Helt fel, sh-åkare vågar/kan inte köra när det är blött eller mörkt, då tappar dom ju hela possör grejen. Ännu värre om skinnstället blir blött/skitigt. Svårare än så är det inte.... :D

Kan ligga lite sanning i det:D Vatten har jag alldrig gillat o åka på två hjul i/på:gnissla På vatten åker man båt:D

Hela den där grejen med att det ska vara tungt, jobbigt och slitigt att köra hoj har jag aldrig fattat. MC-bud har inget val men jag gör roligare saker än kör hoj när det regnar om man inte är på semester och tvunget måste hem.

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back