Träffar och samåkningar!

örebro-pålsboda-prästgård-tjällmo-motala och tbx, helt underbart skönt, trevliga människor vid livs kioskerna och kurviga fina och rena vägar.:tummenupp

Du får ta en fet skruvmejsel, in i nyckel hålet, ta en skiffnyckel och vrid sönder den ur cylindern, koppla sedan , du får testa dig fram tills gnista kommer. Annars när du nu fått ur låscylindern, åk till skroten och köp begagnad.

This is McGaiver style :D :D

Ja beställde ett nytt tändningslås i måndag men det har inte kommit än.. men nu börjar ja fan få abstinens..
Jag vill "tjuvkoppla" upp skiten tils dess att nya låset kommer..
Har du lust att hjälpa mig imorgon söndag?

örebro-pålsboda-prästgård-tjällmo-motala och tbx, helt underbart skönt, trevliga människor vid livs kioskerna och kurviga fina och rena vägar.:tummenupp

Du får ta en fet skruvmejsel, in i nyckel hålet, ta en skiffnyckel och vrid sönder den ur cylindern, koppla sedan , du får testa dig fram tills gnista kommer. Annars när du nu fått ur låscylindern, åk till skroten och köp begagnad.

Du tog samma tripp som Överseriös MC tog häromdan :P..
Vägen efter Hjortkvarn är riktigt fin...

Nejnej, McGaiver hade gjort allt detta med en tandpetare och en gren :mattias

Du tog samma tripp som Överseriös MC tog häromdan :P..
Vägen efter Hjortkvarn är riktigt fin...

Helt suverän! Gjorde resan både lördag och söndag, söndag blev det dock en sväng via Etuna och tråkiga motorvägen hem. Två toppen fina dagar.
Planerar göra ngt liknande nästa helg, kanske en annan väg i sådant fall.
Rekomendationer?

Ja beställde ett nytt tändningslås i måndag men det har inte kommit än.. men nu börjar ja fan få abstinens..
Jag vill "tjuvkoppla" upp skiten tils dess att nya låset kommer..
Har du lust att hjälpa mig imorgon söndag?

Sorry, missade detta, hoppas det ordnar sig snart med låset.

Last edited:
Helt suverän! Gjorde resan både lördag och söndag, söndag blev det dock en sväng via Etuna och tråkiga motorvägen hem. Två toppen fina dagar.
Planerar göra ngt liknande nästa helg, kanske en annan väg i sådant fall.
Rekomendationer?

Sorry, missade detta, hoppas det ordnar sig snart med låset.

Nae jag vet inte riktigt, går ju fortsätta Hjortkvarnvägen mot Finspång iaf o den är fortsatt riktigt rolig fast lite utfarter här o var.. sen kanske de går att åka mot Nyköping därifrån o komma tillbaka mot örebro...

Du jobbar imorrn eller, annars finns de platser kvar hos SMC på gelleråsen...

Varning!

åker ni Kumla-fjugesta och svänger av mot, öh.. där man kommer ut vid sannakroa, så är hela vägen grusad. :huvet

Biker meeting i Vadstena på Onsdag, känner någon till detta?
Jag och eventuellt 4 hojar till skall ner, någon som följer med? Åker runt 16-17 tiden senast. Vi får se om vi behöver vänta in någon.

hade vart roligt.. men ja jobbar som alltid... blä å gägg

Varning!

åker ni Kumla-fjugesta och svänger av mot, öh.. där man kommer ut vid sannakroa, så är hela vägen grusad. :huvet

Jo tack!

Kom där i förra veckan och ladda på med bilen från andra hållet, höll 180+ när vägen helt plötsligt blir grus! (det var mitt i natten så det syndes inte först)

Jag vill aldrig mer testa att åka på tvären i 180!

Hej folks, är det verkligen ingen som vill hänga på till Vadstena????
Behöver inte bli så avancerat, vi skall bara köra lite sköna vägar (hjortkvarns vägen ner till Motala) och sedan efter några timmar så åker vi hem...

jag vill jättegärna hänga på.. men slutar först 19.30 :S GNÄGG

Vadstena.

Okej, folks.. vet inte hur ni eller era hojar mår men tråkigt att det är så dålig respons på lite skoj saker.
Jag och polarna (7 hojar) träffas kl. 16:30 på OK macken i Hallsberg, tar vägen ner via Hjortkvarn-Borensberg-Motala-Vadstena, välkomna.

Vadstena.

Okej, folks.. vet inte hur ni eller era hojar mår men tråkigt att det är så dålig respons på lite skoj saker.
Jag och polarna (7 hojar) träffas kl. 16:30 på OK macken i Hallsberg, tar vägen ner via Hjortkvarn-Borensberg-Motala-Vadstena, välkomna.
Dålig respons pga att alla är grinkukar pga att våra moppar icke är ihopsatta, nästa helg är alla klara och då drar vi igång och inte är så tråkiga längre.
Hoppas ni får det trevligt där borta.

Några som ska med ut o åka lite idag om regnet håller sig borta??
Svartå - Finnerödja - Laxå - Askersund - glass - hem eller nått

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...