TPS kärvar såklart

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
Min TPS kärvar såklart och jag har haft den borta men blir inte klok på hur snabbt den ska fjädra tillbaka.
Som den är nu tar det ca 2-3 sekunder för den att snurra tillbaka efter att jag vridit den fullt för hand med en skruvmejsel. Hur snabbt ska det gå?

Känns ju sjukt att köpa en sketen vridpot för 1700 spänn bara för att den är inplastad av någon glad japan.

Går det verkligen inte att spräcka skiten i någon skarv och fixa den på det sättet?

ilstallione skrev:
2187619 Min TPS kärvar såklart och jag har haft den borta men blir inte klok på hur snabbt den ska fjädra tillbaka.
Som den är nu tar det ca 2-3 sekunder för den att snurra tillbaka efter att jag vridit den fullt för hand med en skruvmejsel. Hur snabbt ska det gå?

Känns ju sjukt att köpa en sketen vridpot för 1700 spänn bara för att den är inplastad av någon glad japan.

Går det verkligen inte att spräcka skiten i någon skarv och fixa den på det sättet?

har en över till ett bättre pris =) vad har du för symtom? säker på att den är trasig?

Vrider jag gasen så att den påverkar TPS så dör hojen när jag släpper den igen så visst borde det vara den som är felet. Tar ett par sekunder så går den som den ska igen.
Har du lust att kolla hur länge det dröjer för din att fjädra tillbaka om du vrider den fullt för hand?

En sak som sitter kopplad på trotteln eller gasspjället och talat om för styrboxen hur mycket man gasar. Styrboxen använder sedan denna information för olika saker ex. ge mer soppa vid gaspådrag (axpump), stänga av soppan vid hastigt avslag av gasen, ge en av parametrarna vid beräkning av tiden injektorerna ska vara till, mm.

Efter en del läsande på www.gixxer.com har jag kommit fram till att en TPS kostar under 100$ i Usa. Undra om det kan stämma?
Någon som har kontakter "over there" som kan kolla det?

Verkar vara totalt omöjligt att dela den jag har, tack för den Suzuki :tummenupp

ilstallione skrev:
2189250 Efter en del läsande på www.gixxer.com har jag kommit fram till att en TPS kostar under 100$ i Usa. Undra om det kan stämma?
Någon som har kontakter "over there" som kan kolla det?

Verkar vara totalt omöjligt att dela den jag har, tack för den Suzuki :tummenupp

Verkar stämma ganska bra.

Från http://www.yamahaoftroy.com:
SENSOR ASSY, THROTTLE NO.1 13580-40F20 (replaces 13580-40F00) $110.11
SENSOR ASSY, THROTTLE NO.2 13580-40F30 (replaces 13580-40F10) $110.11

Från http://www.cycle-parts.com:
13580-40F20 SENSOR ASSY,THR $98.55
13580-40F30 SENSOR ASSY,THR $98.55

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back