TPL Roadtrip 2010 Malmö-Stockholm

Kom till Uppsala och bo hos mig!! Jag kommer ta väl hand om er:krama

Äntligen kom hon! :D Beror på hur mycket plats du har snäckan? :)

En fågel viska i mitt öra att du är här i skåne från 26e juni o två veckor framåt och att du kör hoj ner :brynad Du har ingen lust o hanka på roadtripen upp? :krama

Gums, jag bor i en jätteliten etta, men den ligger mitt i smeten, vilket är perfekt om ni vill uppleva Uppsalas kulturutbud. Om ni är sugna på partaj så får ni självklart låna sexiga outfits från mig. Kan tänka mig att ni är i akut behov av förnyelse, efter alla kvällar på Möllan :krama

Kan anordna sovplats för ca 5 pers (2 i dubbelsängen, 2 på uppblåsbar dubbelsäng samt 1 i extrasäng). Får säkert plats med fler om vi tränger ihop oss: Ju fler desto roligare!:tuttar

Hör att djungeltrumman spridit sig :D Ska ner på kurs, vilken slutar 10 juli...vore galet roligt att åka igenom Sverige med er, men det är som sagt en diff på 5 dar...vad sägs om att tidigarelägga resan med några dar?:)

Om du inte måste jobba dom 5 dagarna så kan du sova hos mig. Tror det tyvärr blir rätt svårt att få så mycket ledigt för alla. :( Men det ska bli fest iaf så jag hoppas verkligen att du kommer till 08 om vi inte sover hos dig. :)

Har semester, dock vet jag inte om jag är så sugen på att knata omkring i skinnställ i 5 dar i stekande hetta...:rolleyes:

Men gumman, du är ju här hela tiden nu o har övning/jobb/jaja väl? Nästa gång du åker hem en helg, så packar du lite grejer i en väska. Sen tar du med dig skiten när ni kör ner så möter jag dig och tar dina grejer. Så har du en väska här tills dess. :tummenupp

Min chef kan förhoppningsvis ta ner mina kära ägodelar då han ska på samma kurs. Kruxet är att när kursen slutar så åker han upp - och mitt bagage lär då följa med. Får kanske köpa mig en liten mc-rygga för det allra viktigaste....? nån som har erfarenhet av dessa?

Går o lasta hur mkt som helst på din hoj..

Bifogat

• Bild 003.jpg
    Bild 003.jpg
    242.9 KB · Visningar: 69
Det går att lasta 120 liters berghaus på en R1a iaf och gixxern har stor sadel så du får lätt på en liknande på din hoj :)

Bifogat

• 20080703(004).jpg
    20080703(004).jpg
    80 KB · Visningar: 62
  • Gilla
Reaktioner: VBK
Min chef kan förhoppningsvis ta ner mina kära ägodelar då han ska på samma kurs. Kruxet är att när kursen slutar så åker han upp - och mitt bagage lär då följa med. Får kanske köpa mig en liten mc-rygga för det allra viktigaste....? nån som har erfarenhet av dessa?

Rygga i all ära men 60mil med ryggsäck är kanske inte riktigt att rekommendera... på Biltema finns det annars sån där packrulle som du spänner fast bakpå.
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Bagage/Packrulle-MC/

Rygga i all ära men 60mil med ryggsäck är kanske inte riktigt att rekommendera... på Biltema finns det annars sån där packrulle som du spänner fast bakpå.
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Bagage/Packrulle-MC/

Jag körde semester 640 mil, längsta dagsetappen på ca 100 mil, med en 38 liters ryggsäck. Inga problem.

Har man mer packmöjligheter än ryggsäck så lägger man självklart de tunga sakerna där istället.

Har ryggsäcken avlastningsremmar och annat, använd dem från allra första början. Gör man inte det så är det för sent senare.

Kan man, om ryggsäcken är tung, så släpper man dessutom på axelremmarna, så att ryggsäcken vilar på sadeln.

Kan man få ner allt man vill ha i en packrulle är självklart det att rekommendera framför ryggsäck. :tummenupp

Ni får gärna tipsa om flera såna här grejer då vi alla ska färdas 120mil ca. Jag har tänkt att surra fast det mesta på hojen, er6an har bra med plats bak så det mesta ska vara på sadeln. :tummenupp

Ni får gärna tipsa om flera såna här grejer då vi alla ska färdas 120mil ca. Jag har tänkt att surra fast det mesta på hojen, er6an har bra med plats bak så det mesta ska vara på sadeln. :tummenupp

Låter bra! :tummenupp

Då är ett annat tips, om än jag misstänker det är ganska självklart, att packa allt som är värdefullt i ryggsäcken, eftersom du har den på dig var du än går.

Ett annat tips är att se till så dragkedjor osv är låsta ordentligt när man åker landsväg långt, jag tappade själv ut innehållet i en hel ryggsäck någonstans mellan skövde och strömstad, upptäckte de inte förrens jag kom fram och då vare lite för sent :D

Ett annat tips är att se till så dragkedjor osv är låsta ordentligt när man åker landsväg långt, jag tappade själv ut innehållet i en hel ryggsäck någonstans mellan skövde och strömstad, upptäckte de inte förrens jag kom fram och då vare lite för sent :D

hahhaahahaha sånt har ja hört så jävla mycket om så jag är extra noga med det. men bra att påminnas om iaf! :tummenupp

Halloj!!

Tyvärr passar inte datumen för mig men det blir fler turer hoppas jag :) :) Ha det så kul ni som åker :)

Då får du boka in en barnpassning till nästa år redan nu. För då måste du hänga med. :tummenupp

Hoppas vi ses i sthlm iaf, kommer nog bli en körning så då kan du vara med ju! Vi småflickor vill ju se alla dom omtalade hojställena nu när vi kommer upp. :)

Nästa år hänger jag 100% med. Då kanske ni vill åka Brudfjället om ni åker hitåt. (Berg O dal banaväg på hoj verkligen)

Har kört gbg-ljungby med försvarets bärsäck på bakcutsen. Satt som en smäck hela vägen.

Vet att Pålisen körde Sthlm-skåne med en sovsäck silvertejpad på cutsen då hon inte hade några fotpinnar bak att fästa spännband i.

Hur många blir vi? Hoppas VERKLIGEN att detta är spikat nu för jag bad om semester idag hos en MKT stressad chef. Och hur löser vi login?

Hur många blir vi? Hoppas VERKLIGEN att detta är spikat nu för jag bad om semester idag hos en MKT stressad chef. Och hur löser vi login?

Vi blir dom som står på listan i första inlägget, har inte fått någon annan information iaf. Sovplatser är lösta så det är inga problem. :tummenupp

Sorry får hoppa. Efter strul med körskola så tar mitt kort längre tid än väntat :(

TPL Roadtrip 2010:

1. Money (Malmö, Datum spelar ingen roll)
2. PinkPassion (Malmö, ?)
3.
4. CurlySue (Gävle, semester fr o m v 30)
5. Ewil-eve (malmö, datum spelar ingen roll)
6. Leica (Malmö, v. 27 el 28)
7. McMiss (Borås, v. 27-29)
8.
9.
10.

Det var ju tråkigt att höra. Hojta till om det skulle ändra sig. :tummenupp

Sorry får hoppa. Efter strul med körskola så tar mitt kort längre tid än väntat :(

TPL Roadtrip 2010:

1. Money (Malmö, Datum spelar ingen roll)
2. PinkPassion (Malmö, ?)
3.
4. CurlySue (Gävle, semester fr o m v 30)
5. Ewil-eve (malmö, datum spelar ingen roll)
6. Leica (Malmö, v. 27 el 28)
7. McMiss (Borås, v. 27-29)
8.
9.
10.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...