Toyota Prius??

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Någon som vet något om denna bil?`
Ekonomi? Service? Kvalitet mm???
Ja det är en hybrid och den är slö... :D Allt jag vet :D

Ekonomi = Bäst, Service = Toyota, väldigt bra, Kvalité = Toyota, sådär...

Det dyraste skulle väl vara att byta batterierna om dom skulle gå åt pipan men annars så vete fan. Det är ju en ny bil. Som för övrigt är väldigt dyr för klassen.

Den är inte speciellt slö om man jämför med andra sk "familjebilar". Det är väl 10 års garanti på batterierna om jag inte minns fel. Toyota har ju erkänt fin kvalité så det är väl inga problem där vad jag märkt när jag kollat. Det enda som får mig att tveka ang inköp är det vansinniga priset på bilen.

An3Azz skrev:
Den är inte speciellt slö om man jämför med andra sk "familjebilar". Det är väl 10 års garanti på batterierna om jag inte minns fel. Toyota har ju erkänt fin kvalité så det är väl inga problem där vad jag märkt när jag kollat. Det enda som får mig att tveka ang inköp är det vansinniga priset på bilen.
Har hittat 00-01 för ca 130 000. Lite sugen,,,

Min uppfattning är att Toyotabilar håller jävligt bra. Hade praktik där ett par v och det va nästan bara servicesar som kom in!

Priusen är jävla ball att åka i! Vid första rödljuset undrade jag vaffan, motorn dog?!!! :)

Vet inte om det kanske är jobbigt i längden att bensinmotorn slås på och av hela tiden?

Den fick inte så lysande recensioner i Top Gear :hihi Var tydligen bedövande slö och inte så bränslesnål som den borde vara. Sen är den ju väldans snygg.... Men köp en du, du slipper ju trängselavgiften, tydligen trängs inte sånna bilar lika mycket som vanliga bilar.

Vi har ett gäng såna här på räddningsskolan, den uppfattning jag har fått är att de e rätt schyssta, smart val som skonar miljön, fler som tänker riktigt:) gött.

Enormt snål och driftsäker bil. När teknikens värld gjorde beg test så hade dom noll fel att rapportera!

Lite dyr för sin storlek, men jäkligt billig att köra med!

Jag hade en sån som lånebil förut..... Den va riktigt skön att köra.... Skulle kunna tänka mig en själv faktiskt...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg