Touringbutiken i konkurs?

Trist... Men som sades, stenhård konkurrens i denna branch speciellt från utländska företag...

//Dio

Jag har skickat ett mail med begäran om information och jag har hänvisat till den här tråden. Själv har jag förskottsbetalat en beställning som nu dragit ut på tiden så lite fakta hade ju inte skadat.

Fortsättning följer så snart jag fått svar på mitt mail.

Jag har en beställning liggande (betald), de har levererat en del av delarna men inte allt. Borde jag vara orolig eller få jag se resten av beloppet/delarna?

Om de har gått i kk, kan alla räkna med att inte få ett skit. Bankerna får sitt först och de plockar typ allt, oftat. Om ni får något tillbaka är det bara att säga grattis, för det hör till ovanligheterna.

Men det är sånt här vi får räkna med om alla beställer från provar på hemmaplan men köper från utomlands. Men det är ganska märkligt att ett företag utomlands kan ha sälja ett skinnställ för 4-5000 kr mer än en butik i svergie. Hade grejerna kostat 1-1500 mer i här hade jag lätt handlat i på hemmaplan.

Tråkigt men inte så förvånande, inget unikt erbjudande, höga priser och inget på lager. Känns som dom överlevt sig själva. Har även hälsat på i butiken för ett par år sedan men blev inte imponerad. Bra på 80-talet men senaste åren har jag inte sett fördelen att gå över ån efter vatten. Trevligare att handla lokalt, klämma å känna och ofta bättre service och priser i slutändan.

Tråkigt men inte så förvånande, inget unikt erbjudande, höga priser och inget på lager. Känns som dom överlevt sig själva. Har även hälsat på i butiken för ett par år sedan men blev inte imponerad. Bra på 80-talet men senaste åren har jag inte sett fördelen att gå över ån efter vatten. Trevligare att handla lokalt, klämma å känna och ofta bättre service och priser i slutändan.

Bra sammanfattning .

Hoppas där är nån som kan rädda touringbutiken eller där blir nån webshop

möjligtvis som filial till louis.de, har handlat där flera gånger och funkar klockrent, 2 års returrätt är kanon, skickade tillbaka grejer efter 1,5 år och fick pengarna tillbaka utan problem.

Om de har gått i kk, kan alla räkna med att inte få ett skit. Bankerna får sitt först och de plockar typ allt, oftat......
Skattemyndigheten kommer först och plockar in förfallna skatte och momsskulder. Jag tror att banken är nummer 3, strax efter att konkursförvaltaren har fått ersättning.

Har man betalat med VISA, kontakta banken och ni får alla pengar tillbaka. Det ingår nämligen en försäkring, om man betalat för en vara men inte fått den. Ni får blanketter från banken, så det blir lite pappersexercis, men det är det kanske värt.

Köpte ett badkar en gång och betalade allt i förskott.
Inom en vecka konkade företaget och vi trodde inte vi skulle få nå't.
Kontaktade banken och fick alla pengar tillbaka från VISA, till sista öre.

Lycka till!

Brukar handla Golden Spectro transoljor, kedjespray, kellermanblinkers och sånt från touringbutiken. Hämtade senaste försändelsen igår.

Pratade med en anställd tidigare i veckan och hon hade inget besked om företaget ev kommer att drivas vidare men hoppades att det skulle lösa sig.

Kungörelsen

Konkursbeslut

Kungörelsen avser:
556129-8174, Touring-Butiken i Borlänge Aktiebolag
Datum för konkursbeslut:
2008-10-10
Publiceringsdatum:
2008-10-14 Hela utgåvan (pdf)
Kungörelse-id:
K417867/08
Uppgiftslämnare:
Falu tingsrätt
Kungörelsetext:
Touring-Butiken i Borlänge Aktiebolag, 556129-8174, Box 775, 781 27 Borlänge, har 2008-10-10 försatts i konkurs vid Falu tingsrätt. Edgångssammanträde hålls 2008-12-01 kl. 10:00, Domstolshuset, Kullen 4, Falun. Borgenärerna kallas till sammanträdet genom denna kungörelse. Förvaltare är advokat Anders Roswall, Box 53, 774 22 Avesta, Tel. 0226-364 80. Tillsynsmyndighet är Kronofogden, c/o Tillsynsmyndigheten i Gävle, Box 773, 801 29 Gävle. Fortsatta kungörelser i konkursen kommer att annonseras i ett begränsat antal tidningar..

Jag fick mina grejor idag. Ringde igår och fick då besked på att mina grejor just kommit in och att de kunde skickas ut omg. Ställde lite frågor och om jag tolkat rätt så prioriteras förbetalda beställningar.

Bra att det blev räddat iallafall.Och tur att dom behöll peronal som Viktor.Hade Bengt satt dit sin egen personal så hade jag inte satt mmin fot där.Tror aldrig jag blivit så otrevligt bemött nångång som när jag var in på bengts cykel o motor.Kanske bortsett från det stora företaget i Uppsala.

Skattemyndigheten kommer först och plockar in förfallna skatte och momsskulder. Jag tror att banken är nummer 3, strax efter att konkursförvaltaren har fått ersättning.

Nja..

Prioriteringsordningen ser ut ungefär så här;

1) Konkurskostnader (t.ex. konkursförvaltares arvode och utgifter)
2) Massafordringar (undantaget konkursfordran med särskild förmånsrätt enligt 14 kap 18 § KL)
3) Prioriterade konkursfordringar (t.ex. panträtt, hyror, 4-5 §§ FRL)
4) Oprioriterade konkursfordringar (t.ex. lön, skatter, 10,12 §§ FRL)
5) Gäldenärsfordringar (skulder till kunder, banker osv)

Vad gäller nollresultat kan man alltid göra avsättningar.

åker förbi dagligen till å från jobbet.. såg flaggorna som avslöja vem som tagit över för ca 1 vecka sen då det inte va så svårt å lista ut.. :)
Kul att Bengan har tagit över då jag tror han faktist är rätt person för det och att det kommer att bli en rätt possitiv utveckling för hela altihopa.. Jag vet att man kan tycka vad man vill on "cykel handlar'n", Men jag har bara BRA erfarenheter av honom som person och av hans verksamhet under alla år jag kännt honom..

Önskar dom lycka till iaf och jag kommer fortsätta handla där.. :)

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan