Touring polen ungern tjeckien?

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Tänkte åka iväg å toura lite i våra kära östländer v29 funderar kring resealternativ och sevärdheter någon som har några tips?
Är poliserna så luriga som man har hört?
Är vägarna så dåliga som det ryktas?
Är det fortfarande billigt vilka pengar är rimligt 7-900 per dygn är väl max vad jag tänkt boende soppa käk å sevärdheter?
Kanske tyska nordkusten är fin ta färjan till sassnitz å sen bort längs kusten el ystad färjan till polen direkt?
I exempelvis tyskland är ju en dags etapp på 50-80 mil inget konstigt antar att man inte kan räkna med samma tempo och vägkvalite vad är rimligt 30-40 mil å ändå hinna se lite sights på vägen?
Tatra bergen är ett måste vad jag förstått vad mer?
Alla tips mottages tacksamt :)

Har bil-tourat i de där länderna + slovakien, kroatien och slovenien. Vägarna i Polen är inget vidare, räkna med max 60 km/h i snitt om du vill ha livet i behåll. Räkna också med att det kommer mötande bilar på din sida vägen lite då och då, de har en liten annan inställning till omkörning där: jag kör om, du flyttar på dig.

Benkyrkan i Kutna [annat ord för prostituerad] (det rätta ordet blir bortfiltrerat) Tjeckien, tycker jag inte man ska missa. Typ 10 mil öster om Prag om jag inte minns helt fel.

Poliserna i Tjeckien är lite nitiska, lika så i Polen. Ungern är nog lika illa tror jag. Vet inte om de tagit bort grönt-kort till Polen nu, men då var det obligatorium. Tvångsförsäkring om man saknade. Se för guds skull till att betala för motorvägarna om du tänkt åka där (jag lyckades komma undan böter i gränsen mellan Tjeckien och Slovakien på att jag inte hade några kontanter och de inte tog några kort).

Last edited:
Har bestämt för mig att hojar inte behöver betala den där motorvägsavgiften, men kolla upp det.

/B

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...