Ska köpa ny hoj och funderar på att köpa mig en helt ny 2016 KTM 690 Duke R. Gillar att dra iväg någon eller några veckor varje år på hojresa så jag undrar helt enkelt om det finns någon här som äger eller har ägt en sådan hoj och som har gjort långresor med den. Hur fungerar det? Hur är tillförlitligheten? Finns en del negativt att läsa om denna hoj. Dock vet man ju inte hur dessa ägare har hanterat hojen, om man har slängt på ett annat rör och öppet luftfilter utan att mappa om så den går magert, dåligt skött service, kört dag ut och dag in på bakhjulet etc.
Sett lite olika klipp på YouTube där en 2014 års modell varvar 5000 rpm vid 125 km/h (jag förutsätter att man inget ändrat på vare sig utväxling eller drevning). Den årsmodellen har rödvarv vid 8000 rpm medans nya 2016 års har den vid 9000 rpm. Bör därför vara lite snällare för enstånkan detta år att ligga och pressa motorvägsmil när man vill komma fram "snabbt" söderut (125 km/h är dock inte direkt snabbt).
Denna hoj gör sig bäst på slingriga vägar och det är därför som jag har den i åtanke. Detta med touring sker bara en gång per år och är ingen avgörande faktor men det vore intressant att höra med er som äger eller har ägt hojen, och gjort en långresa, hur ni tycker det gick.
Sett lite olika klipp på YouTube där en 2014 års modell varvar 5000 rpm vid 125 km/h (jag förutsätter att man inget ändrat på vare sig utväxling eller drevning). Den årsmodellen har rödvarv vid 8000 rpm medans nya 2016 års har den vid 9000 rpm. Bör därför vara lite snällare för enstånkan detta år att ligga och pressa motorvägsmil när man vill komma fram "snabbt" söderut (125 km/h är dock inte direkt snabbt).
Denna hoj gör sig bäst på slingriga vägar och det är därför som jag har den i åtanke. Detta med touring sker bara en gång per år och är ingen avgörande faktor men det vore intressant att höra med er som äger eller har ägt hojen, och gjort en långresa, hur ni tycker det gick.