Touring-Gazz 26/7 - Gazzet som går långsamt

Hur ser vädret ut på er sida? Lite mulet här. Men jag är fortfarande på.
Hittat nåt ställe att fika/käka på än?

Kör man touring räds man inte lite regn med sitt GoreTex-ställ på. :hihi

Lite moln här, men också lite blå himmel.

Har inte funderat ut var vi kan fika/käka på eftersom jag inte har en aning om något bra ställe finns efter vägen. Men om jag drar rundan i stora drag innan vi kör, så finns det kanske någon som har en bra idé. Vi kör i alla fall förbi två, eller tre, ställen som är lite större byar, så en korvkiosk, pizzeria, eller liknande finns där säkert. :tummenupp

Tack allihopa som var med! Jag hoppas tempot var lagom nedskruvat, eller uppskruvat.

Om intresse finns ordnar jag självklart fler lugna Touring-Gazz, där vi tar det lugnt och luktar på blommorna. :tummenupp

Ska se ifall jag kan få tummarna loss och lägga in fotona från rundan i dagarna som kommer...

Tillägg: Nu har jag markerat grusbus-sträckan som grusväg i GPS-programmet. ;)

Last edited:
Tack allihopa som var med! Jag hoppas tempot var lagom nedskruvat, eller uppskruvat.

Om intresse finns ordnar jag självklart fler lugna Touring-Gazz, där vi tar det lugnt och luktar på blommorna. :tummenupp

Ska se ifall jag kan få tummarna loss och lägga in fotona från rundan i dagarna som kommer...

Tillägg: Nu har jag markerat grusbus-sträckan som grusväg i GPS-programmet. ;)

Tack själv.. Det var ju nästan bra att den lilla avstickaren inte var grusmarkerad innan:tummenupp

Tackar för rundan...det blev mest slingriga asfaltsvägar, så din gps låg nog inom felmarginalen...eller var det den mänskliga faktorn? Tackar för trevligt sällskap och bra vägval.

Kanon trevlig lukta på blommor tur. Även om jag inte kände doften. Låg väl för långt ifrån diket.. Killen med 800cc kände nog doften:) vid något tillfälle.

Förslag på runda
ÖSTERLEN tur till "Cafe annorlunda" (ät hur mycket kakor du vill ställe):tummenupp

Motstyrning

Tackar för rundan...det blev mest slingriga asfaltsvägar, så din gps låg nog inom felmarginalen...eller var det den mänskliga faktorn? Tackar för trevligt sällskap och bra vägval.

Tack för tippset av motstyrning. Mycket effektivt. Men samtidigt mycket läskigt:tummenupp

Kanon trevlig lukta på blommor tur. Även om jag inte kände doften. Låg väl för långt ifrån diket.. Killen med 800cc kände nog doften:) vid något tillfälle.

Förslag på runda
ÖSTERLEN tur till "Cafe annorlunda" (ät hur mycket kakor du vill ställe):tummenupp

Skönt att ingen verkligen fick chansen att lukta på blommor på rundan. :hihi

Låter som en bra idé med en Österlen-runda. Ska rita upp en och föreslå det någon helg längre fram. Kommande två helger lär i alla fall jag vara ganska upptagen. Grillfest kommande helg och nästa helg efter den så är det WCX-fest och bankörning. :tummenupp

Tillägg: Om det är någon som har bra vägsnuttar åt Österlenshållet så kan ni PM:a mig dem, så ska jag försöka få ihop det hela. Har nämligen inte varit så ofta åt det hållet.

Last edited:
Batterierna i min telefon tog slut strax efter Åstorp så det är så mycket som SportsTracker fick med av rundan (gul plottning).

Blå sträcka är hur vi fortsatte ner till Svalöv. Ljusblå är hur jag och Andreas avvek mot våra hemtrakter. Lila är den riktning som Palle och de sista två försvann i mot Eslöv.

Bifogat

• ScreenShot062.jpg
    ScreenShot062.jpg
    83.5 KB · Visningar: 47
Last edited:
Lite bilder från matpausen i Klippan.
Andreas tyckte att en hel pizza skulle bli för mycket så han tog bara en kebabrulle :D

Bifogat

• 20090726623.jpg
    20090726623.jpg
    246 KB · Visningar: 49
  • 20090726624.jpg
    20090726624.jpg
    223.1 KB · Visningar: 47
1. Finn tre fel. :D

2. Åtta stycken blev vi på Touring-Gazzet.

3. Litet pitstop för att sträcka på benen, snacka och annat.

4. Matpaus i Klippan.

5. Zugglupapp gick nog upp fem kilo efter den kebaben. :hihi

6. Mat! Sedan bar det av igen, mätta och belåtna.

Bifogat

• P1010036_resize.JPG
    P1010036_resize.JPG
    193.5 KB · Visningar: 43
  • P1010037_resize.JPG
    P1010037_resize.JPG
    199.4 KB · Visningar: 46
  • P1010038_resize.JPG
    P1010038_resize.JPG
    237.3 KB · Visningar: 45
  • P1010039_resize.JPG
    P1010039_resize.JPG